Gå til innhold

Min mann er innlagt på psyk, vet ikke helt hva jeg skal stille opp med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mann ble innlagt på psyk pga flashback/ belastningsreaksjon på en mildt sagt dårlig barndom. 

Han har ingen diagnoser foreløpig, og får den hjelpen han behøver der. 

jeg er selvfølgelig glad for at han får hjelp, men samtidig kjenner jeg at jeg innerst inne synes det er litt flaut at han er der. Det er nok samfunnets reaksjon og holdning jeg merker litt i bakhodet. Er det flere som har vært i en lignende reaksjon og opplevde samme følelser ? 

Anonymkode: 1a3f0...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør om du kan få komme på pårørendesamtale. Det var veldig nyttig for min mann da jeg var innlagt. 

Anonymkode: 1a8da...249

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En av mine nærmeste har vært innlagt et par ganger. Helt ærlig, jeg var lettet for at han var trygg og følte meg stolt over at han oppsøkte hjelp. Synes det er kjempebra. Han har vært åpen om innleggelsene og det synes jeg er tøft og fint gjort.

Kanskje det har litt å si at jeg gått i terapi og fått behandling for psykiske plager selv. Lærte veldig mye av det. Tror minst halvparten av befolkningen kunne hatt godt av en 10-12 timer med terapi.

Anonymkode: 87787...be6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på akutt psyk, men har også en nær meg som er mye ut og inn der, jeg er ikke flau når jeg snakker om det. Men jeg formidler det også på den måten, at det er fint og trygt at man får hjelp når man trenger. Er det til barn sammenligner jeg det med å gå til legen for å få fikset en benbrudd, når man har syke tanker går man til psykiater/psykolog og får hjelp av den legen. 
Håper du har støtte rundt deg, og be om pårørendesamtale, det gjør vi gjerne. Og dra på besøk. Dagene er lange og besøk hjemmefra lyser opp veldig. 

Anonymkode: 7ce97...aa2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...