AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:38 #1 Del Skrevet fredag kl 18:38 Hei dere! Jeg trenger råd!! Vi bor i en halvdel av en tomannsbolig. Vi har et ønske om å bo her for alltid, men vi trenger mer plass. Nå kommer den andre halvdelen ut for salg. Vi ønsker å kjøpe denne, for å implementere en del av den i vår bolig og bruke resten som skattefri utleieenhet. Det er enkelt å koble de to boligene sammen, og jeg forstår det slik at kommunen er greiere når det kommer til å slå sammen to boliger vs. skille de fra hverandre. Det er også enkelt og veldig naturlig å skille ut en leilighet fra den andre enheten (mener den har vært to enheter tidligere). Er det noe jeg ikke har tenkt på i denne forbindelsen? For oss, som elsker området og boligen vår, er det nesten for godt til å være sant at denne muligheten byr seg. Vi anerkjenner at det koster mer å kjøpe to tomannsboliger for så å gjøre det om til en enebolig, vs. å kjøpe en enebolig direkte, og at det sånn sett ikke vil være lønnsomt å slå de sammen - men det er såpass få eneboliger/større boliger i området og vi tenker at vi skal bo her i 20 +++ år. Men hvor er catchen? Hvor kan det skjære seg? Kan det være noe brannveggproblematikk? Koblingen mellom boligene vil skje ved å åpne opp en vegg. Anonymkode: 61b73...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:01 #2 Del Skrevet i går, 10:01 https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/skal-du-bygge-rive-eller-endre/ma-du-sende-byggesoknad/oppdeling-eller-sammenslaing-av-boliger/#gref Anonymkode: 2df5f...f9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå