AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Altså at baby går sulten? Om det tar 24-72 timer er det jo opp mot 3 døgn. Anonymkode: f0d6c...13f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Råmelken holder, magen til en nyfødt er så liten. Anonymkode: 0fd8b...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Magen er på størrelse med et kirsebær fikk vi beskjed om. Jeg trodde ikke at jeg hadde noe særlig melk, men det var mer enn nok råmelk. Råmelken er jo veldig mettende. Det med at melken kommer etter tre dager stemmer ikke for alle, og da menes det nok at man på det tidspunktet får mye melk. Jeg hadde brystspreng på andre dagen, melken rant. Uansett er det normalt at babyer går litt ned i vekt etter fødsel, og det følger sykehuset med på. Svigermor fortalte at hun ikke fikk ha babyen på rommet de først tre dagene, fordi da hadde hun jo uansett ikke melk. Det er klart at når man ikke legger til baby ofte, vil det ta lenger tid før melken kommer skikkelig. Og man risikerer en vanskelig ammeperiode. Så det er kanskje delvis en myte som henger igjen fra gammelt av. Anonymkode: 3d278...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden https://ammehjelpen.no/ramelk/ ammehjelpen har god informasjon om akkurat dette Anonymkode: 0259b...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Min gjorde det, selv om hun lå ved brystet hele tiden første døgnet kom ikke melken (heller ikke råmelk). Hun ble trøtt og orket ikke å amme mer, hele natt/dag nr to var et mareritt. Lite hjelp å få på barsel, men fikk mme på kopp etterhvert. Fikk pumpet i gang melkeproduksjonen når jeg kom hjem på dag 3, pumpet en ukes tid for å «ta igjen» babyens behov. Fikk en blanding av mme og etterhvert mm på kopp imens. Litt tung start, men ammingen gikk smertefritt etter det og holdt på til hun var 2! Nå med nr 2 har råmelken kommen inn før fødsel så satser på en enklere ammestart 🤞 Anonymkode: e5c78...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå