Gå til innhold

Hormonnivåene i slutten av mens?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at man får pms pga lave østrogennivåer. Ofte blir man sur før mensen kommer. Men nå nærmer jeg meg 40 og jeg er enda mer deppa helt i slutten av mensperioden. Da er jeg veldig trist og alt er tungt. Noen med samme erfaring? Hormonene er kanskje lave da også? 

Anonymkode: dac46...176

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 18.06):

Jeg vet at man får pms pga lave østrogennivåer. Ofte blir man sur før mensen kommer. Men nå nærmer jeg meg 40 og jeg er enda mer deppa helt i slutten av mensperioden. Da er jeg veldig trist og alt er tungt. Noen med samme erfaring? Hormonene er kanskje lave da også? 

Ja,de er lave da og. Du er nok i perimenopausen. Alt blir verre da.Lurt å kontakte privat gynekolog med god greie på overgangsalderen.  

Anonymkode: be4e4...129

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 18.06):

Jeg føler også dette, er tidlig i 30 årene, kjenner flere jenter som også opplever dette som er i 20 årene og rundt. Dette er noe jeg plutselig oppdaget for noen måneder siden, at min ekstreme pms faktisk ble verre mot slutten av mensen, og samme erfaring har de unge, vi er ikke alle plutselig kommet i overgangsalderen vel..

Anonymkode: 229a8...397

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...