AnonymBruker Skrevet 24. januar #21 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du sjekket om du har tjent nok de siste årene for å oppfylle vilkår for dagpenger? Er mange tilkallingsvikarer som gjør det. De beregner ut fra de siste 12 mnd eller de siste 36 måneder. Er bare å søke. Verste du kan få er avslag. Du har uansett rett til oppfølgning fra nav om ikke annet, hvis du registrerer deg som arbeidssøker og ønsker hjelp for å få mer jobb. Anonymkode: 33e76...49b Men det gjelder vel de som ikke har noe fast stiling i det hele tatt. Om noe har inntekten min økt fra da jeg kun jobbet som vikar. Anonymkode: 617c3...392
AnonymBruker Skrevet 24. januar #22 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da må du faktisk enten søke på nye jobber til du får større stilling, eller ta flere jobber/ekstravakter flere steder til du får så mye du trenger. Forbanna så tafatte folk er, forventer at nav skal fikse alt bare fordi de er en gjeng med latsabber!! Anonymkode: 41f71...106 Hva er galt med deg? Jeg vet at jeg må søke jobber eller ta ekstravakter. Men man får ikke ekstravakter hver dag, og da lurte jeg bare på om jeg hadde rett på noe de dagene jeg ikke fikk noen vakter. Å kalle meg en tafatt latsabb på bakgrunn av dette er ganske på trynet. Anonymkode: 617c3...392 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar #23 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da må du faktisk enten søke på nye jobber til du får større stilling, eller ta flere jobber/ekstravakter flere steder til du får så mye du trenger. Forbanna så tafatte folk er, forventer at nav skal fikse alt bare fordi de er en gjeng med latsabber!! Anonymkode: 41f71...106 Skjerp deg! Anonymkode: 33e76...49b
AnonymBruker Skrevet 24. januar #24 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det gjelder vel de som ikke har noe fast stiling i det hele tatt. Om noe har inntekten min økt fra da jeg kun jobbet som vikar. Anonymkode: 617c3...392 Det gjelder alle som har tjent over så og så mye og fått inntekten redusert med så og så mye. Hvis din har økt, har du ikke rett på dagpenger, og når det går rundt, har du ikke rett på sosialhjelp. Samboers inntekt medregnes også hvis man søker sosial. Så det du står igjen med er rett på oppfølging hos Nav. De har ulike råd og evnt. tiltak for å finne arbeid til folk. Anonymkode: 33e76...49b
AnonymBruker Skrevet 24. januar #25 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): TS her Utdypet ikke, for tenkte ikke at det var relevant. Men jeg er ikke veldig ung, jeg er en 41 år gammel familiefar, som dessverre har gjort en del feil valg når det gjelder utdanning, og derfor kun har en deltidsjobb i dag. Har nok ikke rett på hverken dagpenger sosialhjelp eller bostøtte, da jeg jobbet som kun tilkallingsvikar i flere år før jeg fikk denne jobben, og kona har en 100% stilling. Så det går selvsagt rundt. Jeg ville bare sjekke om jeg kunne ha rett på noe siden jeg jobbet ufrivillig deltid. Men det har jeg åpenbart ikke Anonymkode: 617c3...392 Så bra og kjekt du endelig har fått deg fast jobb 😃 tror nok ikke du har rett på noe på nav desverre. Om du ikke jobber hver dag, liker å jobbe med mennesker osv kan du evt høre med bofellesskap eller eldresenter om de trenger tilkallingsvikarer. Da kan du si fra de dagene du er ledig. De trenger som regel mye folk. Jeg var ekstravikar for mange år siden å jobbet som regel 100% hver måned. Anonymkode: f6999...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #26 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva er galt med deg? Jeg vet at jeg må søke jobber eller ta ekstravakter. Men man får ikke ekstravakter hver dag, og da lurte jeg bare på om jeg hadde rett på noe de dagene jeg ikke fikk noen vakter. Å kalle meg en tafatt latsabb på bakgrunn av dette er ganske på trynet. Anonymkode: 617c3...392 Har du meldt deg som ringevikar i helsevesenet? Boliger for psykisk utviklingshemmede, sykehjem og hjemmetjenesten? Anonymkode: 00117...825 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #27 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her Utdypet ikke, for tenkte ikke at det var relevant. Men jeg er ikke veldig ung, jeg er en 41 år gammel familiefar, som dessverre har gjort en del feil valg når det gjelder utdanning, og derfor kun har en deltidsjobb i dag. Har nok ikke rett på hverken dagpenger sosialhjelp eller bostøtte, da jeg jobbet som kun tilkallingsvikar i flere år før jeg fikk denne jobben, og kona har en 100% stilling. Så det går selvsagt rundt. Jeg ville bare sjekke om jeg kunne ha rett på noe siden jeg jobbet ufrivillig deltid. Men det har jeg åpenbart ikke Anonymkode: 617c3...392 Hvis du liker å jobbe med mennesker, er du veldig attraktiv som mann! Det er mange menn som ønsker en annen mann som BPA, litt ut ifra interesser, men gjerne noen å se fotballkamp eller dra på konsert med for eksempel. Søk på noen med like interesser. Menn i helse er en stor greie nå. Jeg jobbet som sykepleier før og så at menn fort steg i gradene, og assistentene og helsefagarbeiderne som var menn var veldig populære. I skolen er det også kjempebra med skoleassistenter som er menn. I psykiatrien trengs også absolutt menn. Du har mange muligheter 😊 Anonymkode: 0ad4f...bdd
AnonymBruker Skrevet 24. januar #28 Skrevet 24. januar Glemte å si; du kan uansett ha rett på bistand fra NAV i form av kursing og omskolering. Ta kontakt og fortell at du ønsker 100 % jobb og er villig til å teste forskjellige ting. Meld deg hos vikarbyrå også. Anonymkode: 0ad4f...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå