AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Noen som har peiling på hvor lenge man vanligvis kan gå på diflucan før den slutter å virke? Og hva da, når den ikke virker lengre? jeg har tatt diflucan i et år nå ( i samråd med gynekolog selvfølgelig) (og alt annet av tiltak er også gjort. ) eneste som holder det i sjakk er en diflucan pr mnd. men nå er jeg så redd for at den skal slutte å virke Anonymkode: 84f2d...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Noen som har peiling på hvor lenge man vanligvis kan gå på diflucan før den slutter å virke? Og hva da, når den ikke virker lengre? jeg har tatt diflucan i et år nå ( i samråd med gynekolog selvfølgelig) (og alt annet av tiltak er også gjort. ) eneste som holder det i sjakk er en diflucan pr mnd. men nå er jeg så redd for at den skal slutte å virke Anonymkode: 84f2d...95a Noen kan få resistens etter to gangers bruk andre etter flere års bruk. Kroppen din i samarbeid med soppen bestemmer om du utvikler resistens etter ikke. Altså et spørsmål ingen kan gi deg et godt og presist svar på, med mindre noen er synske da. Anonymkode: a47a8...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar Ingen som har noe erfaring med det her heller? Anonymkode: 84f2d...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar Man blir ikke resistent mot Diflucan. Soppen kan bli resistent mot Diflucan, da fungerer den ikke lengre. Det finnes likevel andre soppdrepende midler som fungerer da. Det fungerer tydeligvis med Diflucan x 1 per måned. Min gynekolog sa at man kunne stå på Diflucan leeeenge, til og med forebyggende for de med nedsatt immunforsvar. Likevel syns jeg du bør prøve å finne ut hvorfor soppen kommer tilbake, om du kan gjøre noe med årsaken til hvorfor den er tilbakevendende. Jeg sto på Diflucan i nærmere ett år. Det ble borte da, ikke vært plaget siden. Sluttet på prevansjon, mulig det var årsaken til soppinfeksjonen Anonymkode: daf85...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man blir ikke resistent mot Diflucan. Soppen kan bli resistent mot Diflucan, da fungerer den ikke lengre. Det finnes likevel andre soppdrepende midler som fungerer da. Det fungerer tydeligvis med Diflucan x 1 per måned. Min gynekolog sa at man kunne stå på Diflucan leeeenge, til og med forebyggende for de med nedsatt immunforsvar. Likevel syns jeg du bør prøve å finne ut hvorfor soppen kommer tilbake, om du kan gjøre noe med årsaken til hvorfor den er tilbakevendende. Jeg sto på Diflucan i nærmere ett år. Det ble borte da, ikke vært plaget siden. Sluttet på prevansjon, mulig det var årsaken til soppinfeksjonen Anonymkode: daf85...108 Det er problemet, at der finnes begrensede mengder med antimykotika. Antibiotika har vi langt flere varianter av så når der er resistente bakterier, har vi flere antibiotikatyper å ta i bruk i motsetning til antimykotika. Nettopp derfor skal man ikke bruke soppdrepende midler uten at der er nødvendig og påvist sopp. Den resistente hudsoppen som nå er kommet til Norge er det vanskelig å bli kvitt, nettopp på grunn av resistens problematikk. På sikt er det er spørsmål om det er resistens eller andre ting som utrydder liv på jorden., Anonymkode: a47a8...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #6 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 20.07): Man blir ikke resistent mot Diflucan. Soppen kan bli resistent mot Diflucan, da fungerer den ikke lengre. Det finnes likevel andre soppdrepende midler som fungerer da. Det fungerer tydeligvis med Diflucan x 1 per måned. Min gynekolog sa at man kunne stå på Diflucan leeeenge, til og med forebyggende for de med nedsatt immunforsvar. Likevel syns jeg du bør prøve å finne ut hvorfor soppen kommer tilbake, om du kan gjøre noe med årsaken til hvorfor den er tilbakevendende. Jeg sto på Diflucan i nærmere ett år. Det ble borte da, ikke vært plaget siden. Sluttet på prevansjon, mulig det var årsaken til soppinfeksjonen Anonymkode: daf85...108 Ja det var det jeg mente Anonymkode: 84f2d...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå