AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Skrevet 24. januar Jeg har en tånegl som lukter veldig rart og ganske ekkelt når jeg klipper eller filer den. De andre gjør ikke det, og alle neglene ser helt like ut. Den som lukter vokser ikke noe annerledes, samme farge, like hard osv. Jeg har normalt god hygiene og steller føttene regelmessig, og siden jeg er hjemme mesteparten av dagen går jeg heller ikke i klamme sko store deler av døgnet. Det lukter ikke vanlig tåfis heller. Det har vært sånn i hvertfall 4-5 år, uten at lukten endrer seg. Siden det kun lukter i det jeg klipper/filer er det jo ikke noe stort problem. Men jeg har ikke lyst til å gå i årevis med noe som senere viste seg å være noe som burde vært gjort noe med. Kan det være en rar type fotsopp? Eller noe annet som bør behandles? Anonymkode: b6666...11c
Rødstrupa Skrevet 24. januar #2 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en tånegl som lukter veldig rart og ganske ekkelt når jeg klipper eller filer den. De andre gjør ikke det, og alle neglene ser helt like ut. Den som lukter vokser ikke noe annerledes, samme farge, like hard osv. Jeg har normalt god hygiene og steller føttene regelmessig, og siden jeg er hjemme mesteparten av dagen går jeg heller ikke i klamme sko store deler av døgnet. Det lukter ikke vanlig tåfis heller. Det har vært sånn i hvertfall 4-5 år, uten at lukten endrer seg. Siden det kun lukter i det jeg klipper/filer er det jo ikke noe stort problem. Men jeg har ikke lyst til å gå i årevis med noe som senere viste seg å være noe som burde vært gjort noe med. Kan det være en rar type fotsopp? Eller noe annet som bør behandles? Anonymkode: b6666...11c Ta en tur til fotpleier slik at vedkommende kan se på det. Gi deg tips og remedier slik at det ikke smitter over på de andre tærene…👣
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har en tånegl som lukter veldig rart og ganske ekkelt når jeg klipper eller filer den. De andre gjør ikke det, og alle neglene ser helt like ut. Den som lukter vokser ikke noe annerledes, samme farge, like hard osv. Jeg har normalt god hygiene og steller føttene regelmessig, og siden jeg er hjemme mesteparten av dagen går jeg heller ikke i klamme sko store deler av døgnet. Det lukter ikke vanlig tåfis heller. Det har vært sånn i hvertfall 4-5 år, uten at lukten endrer seg. Siden det kun lukter i det jeg klipper/filer er det jo ikke noe stort problem. Men jeg har ikke lyst til å gå i årevis med noe som senere viste seg å være noe som burde vært gjort noe med. Kan det være en rar type fotsopp? Eller noe annet som bør behandles? Anonymkode: b6666...11c At du ikke går i klamme fuktige sko betyr lite, dersom du ikke daglig vasker føttene og bruker rene sokker? Få en lege til å se på problemet.Du kan ha sopp i bare en negl. Da er det en fordel å begynne å behandle nå i vinter slik at problemet er redusert til sandaltiden begynner. Siste nye nå mot både fot og neglsopp er fotbad med Laktacydsåpe. En god sprut i et fot bad, og sitt i ca ti minutter. Den er både antiseptisk og bakteriedrepende. Hjelper ikke å bruke annensur såpe. Anonymkode: bd42f...7ff
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Skrevet 24. januar Hm, jeg merket i sommer at neglene på hånden luktet rart da jeg filte de. En lukt jeg aldri har kjent før.. Men alle er pene, velstelte og ser helt normale ut. Lukten var svidd/brent... Det har gitt seg nå, aner ikke hva det kom av. Byttet fil, det hjalp ikke.. Anonymkode: a3062...e75
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): At du ikke går i klamme fuktige sko betyr lite, dersom du ikke daglig vasker føttene og bruker rene sokker? Få en lege til å se på problemet.Du kan ha sopp i bare en negl. Da er det en fordel å begynne å behandle nå i vinter slik at problemet er redusert til sandaltiden begynner. Siste nye nå mot både fot og neglsopp er fotbad med Laktacydsåpe. En god sprut i et fot bad, og sitt i ca ti minutter. Den er både antiseptisk og bakteriedrepende. Hjelper ikke å bruke annensur såpe. Anonymkode: bd42f...7ff Akkurat denne , eller intimvask generelt? Ser på apotek at den ikke nevnes for den bruken du beskriver, har du erfaring eller kilder? Anonymkode: db95d...cd2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): At du ikke går i klamme fuktige sko betyr lite, dersom du ikke daglig vasker føttene og bruker rene sokker? Få en lege til å se på problemet.Du kan ha sopp i bare en negl. Da er det en fordel å begynne å behandle nå i vinter slik at problemet er redusert til sandaltiden begynner. Siste nye nå mot både fot og neglsopp er fotbad med Laktacydsåpe. En god sprut i et fot bad, og sitt i ca ti minutter. Den er både antiseptisk og bakteriedrepende. Hjelper ikke å bruke annensur såpe. Anonymkode: bd42f...7ff Jeg finner ingen kilder som sier at Lactacyd er bakteriedrepende. Er det Hibiscrub du mener? https://www.vitusapotek.no/vare-merker/hibiscrub/c/B165?srsltid=AfmBOorVnc1hzwNmC8BM7iAJ3Qd2opi6lB37LLtZDY7u7L2KPHFeHnXw Anonymkode: a7e2e...993 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Akkurat denne , eller intimvask generelt? Ser på apotek at den ikke nevnes for den bruken du beskriver, har du erfaring eller kilder? Anonymkode: db95d...cd2 Fastlegen gav beskjed for litt siden at alle hjem bør ha Laktacyd såpe hjemme. Fordi dette er nå det som brukes både på sårstell og sopp både i negler og hud, der man før brukte grønnsåpe. Grønnsåpe er ut, fordi den er etsende. Setter beina i Laktacyd bad når de er trøtte og svette, oppfriskende. Vel, med noe så bagatellmessig som en dunk med Laktacydsåpe da følger man legens råd og deler. Nruker den og til vask av ører, grunnet gjentagende ørebetennelse, så ut til å fungere på ørebarnet. Men tar bare en dusj i hendene og påfører på ytre øret. Merk det og at en stor flaske er kr. 198 på apoteket og kr. 95 på Rusta. Anonymkode: bd42f...7ff
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Akkurat denne , eller intimvask generelt? Ser på apotek at den ikke nevnes for den bruken du beskriver, har du erfaring eller kilder? Anonymkode: db95d...cd2 Akkurat Lactacyd er antiseptisk. Hjelper ikke med Dr Greve eller Anne intimvask. Anonymkode: bd42f...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå