LiseHansen Skrevet 24. januar #1 Skrevet 24. januar Hei! Jeg er snart ferdig utdannet bioingeniør og lurer på hva som er vanlig startlønn for en bioingeniør? Gjerne offentlig og privat Noen som vet hva en nyutdannet bioingeniør tjener på Ullevål Sykehus?
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Skrevet 24. januar Snittlønna er 590k på sykehus står det på internettet... Det er totalt elendig. Tjener 600 som lagerarbeider. Fatter ikke at folk velger den søppelutdannelsen. Rævva lønna og ubekvem arbeidstid. Vil tippe at bioingeniør lønna vil stige mye i årene fremover, ingen med vettet i behold sliter seg gjennom 3-5 år på universitetet for å tjene mindre enn ufaglært arbeidskraft. Anonymkode: 2f9bd...804
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Skrevet 24. januar Lønna er nok på vei oppover ja... Søk på flere jobber, så har du gjerne litt å sammenligne med. Anonymkode: 9e10e...0ef 1
LiseHansen Skrevet 24. januar Forfatter #4 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Snittlønna er 590k på sykehus står det på internettet... Det er totalt elendig. Tjener 600 som lagerarbeider. Fatter ikke at folk velger den søppelutdannelsen. Rævva lønna og ubekvem arbeidstid. Vil tippe at bioingeniør lønna vil stige mye i årene fremover, ingen med vettet i behold sliter seg gjennom 3-5 år på universitetet for å tjene mindre enn ufaglært arbeidskraft. Anonymkode: 2f9bd...804 Har også sett hva snittlønnen er, men lurte på hva startlønnen vanligvis ligger på. Valgte ikke den utdannelsen på grunn av lønn, men fordi jeg faktisk synes det er spennende. Trengte heller ikke å «slite meg gjennom 3-5 år på universitetet», det gikk så fint så. Langt i fra en søppelutdannelse, og en utrolig viktig jobb! Arbeidstiden trenger heller ikke å være ubekvem, er mange bioingeniører som kun jobber 8-16 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snittlønna er 590k på sykehus står det på internettet... Det er totalt elendig. Tjener 600 som lagerarbeider. Fatter ikke at folk velger den søppelutdannelsen. Rævva lønna og ubekvem arbeidstid. Vil tippe at bioingeniør lønna vil stige mye i årene fremover, ingen med vettet i behold sliter seg gjennom 3-5 år på universitetet for å tjene mindre enn ufaglært arbeidskraft. Anonymkode: 2f9bd...804 Det er ikke vanlig å tjene 600000 på lager, bare så det er sagt. Bioingeniør er bare en bachelor og mtp at det også er en stilling i den offentlige er slett ikke startlønna dårlig. Mange med master som starter i lavere lønn. Anonymkode: d1720...268 1
Knirke Skrevet 25. januar #6 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Snittlønna er 590k på sykehus står det på internettet... Det er totalt elendig. Tjener 600 som lagerarbeider. Fatter ikke at folk velger den søppelutdannelsen. Rævva lønna og ubekvem arbeidstid. Vil tippe at bioingeniør lønna vil stige mye i årene fremover, ingen med vettet i behold sliter seg gjennom 3-5 år på universitetet for å tjene mindre enn ufaglært arbeidskraft. Anonymkode: 2f9bd...804 De fleste bioingeniører jobber vel dagtid, og hvis de må jobbe natt så får de vel tillegg for det som alle andre? Jeg har jobbet på lager, og mange der slet ut ryggen før de var 50. Legg til at det var hjernetomt og repetativt, mye støy, og lite sosialt. Er man bioingienør har man god sjanse for å stå i jobb til man er 70, og det er sikkert flere videreutdanninger å velge mellom hvis man vil opp i lønn.
AnonymBruker Skrevet 26. januar #7 Skrevet 26. januar Hos oss er startlønna rett over 500 000, tror jeg. Vi jobber tredelt turnus så da kommer tillegg oppå der. 85 kr/t kveldstillegg, 100 kr/t for helg og så husker jeg helt ikke nattillegg. Det var 125 kr/t før, men har nok steget litt nå (jeg jobber ikke natt for øyeblikket derfor vet jeg ikke). Dette er ikke på østlandet da. Jeg har jobba på Ullevål, og jeg hadde vel 385 000 kr i grunnlønn som nyutdanna der i 2018. Gikk opp til 424 000 kr da jeg flytta året etter. Men det begynner jo å bli noen år siden, så har sikkert bedra seg. Vil tro det er noe lavere enn her, det har det alltid vært. Men ja, noen andre får svare på hva det er i dag. Du blir ikke rik, nei. Men du er ganske sikra jobb. Jeg skal ut av yrket, men det er fordi det blir for rutineprega for meg. Anonymkode: 42e9a...edc 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #8 Skrevet 26. januar Knirke skrev (15 timer siden): De fleste bioingeniører jobber vel dagtid, og hvis de må jobbe natt så får de vel tillegg for det som alle andre? Jeg har jobbet på lager, og mange der slet ut ryggen før de var 50. Legg til at det var hjernetomt og repetativt, mye støy, og lite sosialt. Er man bioingienør har man god sjanse for å stå i jobb til man er 70, og det er sikkert flere videreutdanninger å velge mellom hvis man vil opp i lønn. Det er ikke gode muligheter for å stige i lønn pga videreutdanning. Anonymkode: 42e9a...edc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå