AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Hun får tilbakemelding på jobb om at kvaliteten hun leverer ikke er bra nok. Hun mener at man ikke kan forvente mer av henne enn at hun «gjør sitt beste», og så blir hun sint. Når hun ikke gjør arbeidet godt nok, går det utover kolleger. Det skjønner hun ikke. Hvordan få henne til å forstå at det ikke er bra nok at hun «gjør sitt beste»? Vi vet at hun kunne lagt inn en mye bedre innsats om hun bare vil. Hvordan snakke med henne? Anonymkode: 5efc3...38e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Veilede henne mere i oppgavene.....? Anonymkode: 54da7...cf0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar En voksen? Da er det selvsagt ikke nok å gjøre sitt beste, dersom man ikke utfører jobben sin. Nå tar jeg høyde for at hun har jobbet en stund, og ikke fremdeles er i opplæring. Anonymkode: b06d2...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar Hvem er du i forhold til dette? Venn regner jeg med, gitt hvor innlegget ligger. Når venninner bommer, jeg forsøker å veilede, men møter motstand, så lar jeg det bli et ikke-tema. Eller lar dem klage litt, og jatter litt med, bare det ikke tar over. Det er min jobb som venninne å forsøke å hjelpe. Men det er ikke min jobb å oppdra et voksent menneske - det ødelegger bare forholdet. Anonymkode: 84389...a12 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar Det er veldig motstridende det et skriver. Hvis hun virkelig gjør sitt beste kan hun jo ikke gjøre bedre selv om hun prøver 🤨 Ellers er du vel ikke moren hennes. Ikke din sak å veilede Anonymkode: a0b2e...46f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Del Skrevet 25. januar Ja, hun er voksen. Jeg er kollega. Vi ser alle at hun sluntrer unna. Vet at sjefen har gitt henne tilbakemelding mange ganger. Dessverre er det manko på folk så hun vet at hun ikke kommer til å miste jobben. Men det er veldig irriterende for oss som må rydde etter henne, rette opp og gjøre ting på nytt, eller gjøre oppgaver hun ikke «rekker». Vi må jobbe ekstra mens hun slipper billig unna. Anonymkode: 5efc3...38e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, hun er voksen. Jeg er kollega. Vi ser alle at hun sluntrer unna. Vet at sjefen har gitt henne tilbakemelding mange ganger. Dessverre er det manko på folk så hun vet at hun ikke kommer til å miste jobben. Men det er veldig irriterende for oss som må rydde etter henne, rette opp og gjøre ting på nytt, eller gjøre oppgaver hun ikke «rekker». Vi må jobbe ekstra mens hun slipper billig unna. Anonymkode: 5efc3...38e Hadde faktisk gitt henne en skjennepreken. Ikke alle mot 1, men at 1 sier ifra. Han opplevd det der selv. Det går utover alle andre kolleger. De får bare høre at det ikke er greit, bli hardt irettesatt, og hvis det plutselig er noe bedre så tommel opp. Stillingsvernet er tungt, men ingen vits i å la hennes slippe unna. Kanskje hun slutter etter hvert når hun føler seg uvelkommen. Anonymkode: a5789...f57 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, hun er voksen. Jeg er kollega. Vi ser alle at hun sluntrer unna. Vet at sjefen har gitt henne tilbakemelding mange ganger. Dessverre er det manko på folk så hun vet at hun ikke kommer til å miste jobben. Men det er veldig irriterende for oss som må rydde etter henne, rette opp og gjøre ting på nytt, eller gjøre oppgaver hun ikke «rekker». Vi må jobbe ekstra mens hun slipper billig unna. Anonymkode: 5efc3...38e Work smart, not hard, du også 😊 Anonymkode: 3fd6a...b99 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, hun er voksen. Jeg er kollega. Vi ser alle at hun sluntrer unna. Vet at sjefen har gitt henne tilbakemelding mange ganger. Dessverre er det manko på folk så hun vet at hun ikke kommer til å miste jobben. Men det er veldig irriterende for oss som må rydde etter henne, rette opp og gjøre ting på nytt, eller gjøre oppgaver hun ikke «rekker». Vi må jobbe ekstra mens hun slipper billig unna. Anonymkode: 5efc3...38e Dere må slutte å dekke for henne slik at det blir synlig. Og må sjefen påse at hun lærer seg oppgavene sine skikkelig. Om dere da etterpå, etter pålegg fra sjefen må ta etter henne, blir det vel overtid. Og hvorfor skal ikke hun miste jobben når det hun gjør fører til merarbeid for dere andre?? Sjefen får gi henne advarsel. Anonymkode: 66ea1...b08 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar Ja, dere må slutte å gjøre hennes oppgaver. Og, dere må være tydelige ovenfor både henne og sjefen hvem sine oppgaver som ikke er gjort. Og tåle at hun blir sur. Anonymkode: b06d2...d57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar Ble litt nysgjerrig på hva som feiler henne. Har du noen perspektiver eller teorier, TS? 🙈 veldig bortskjemt, kanskje? Enebarn? Anonymkode: 61f53...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Del Skrevet 25. januar Vi jobber innen helse så vi kan ikke droppe å gjøre oppgavene hun ikke gidder, for da går det utover mennesker i en sårbar situasjon. I går påsto hun at hun ofte gjør mer enn andre, men det er ikke sant. Vi andre ser jo det, så jeg skjønner ikke hvorfor hun påstår det. Hun har en stilling hvor hun skal gjøre x, y og z, men blir sur når vi påpeker at hun ikke har gjort y og z. I går prøvde hun si at det er urettferdig fordi en kollega med en helt annen stilling ikke ble pålagt samme oppgaver som henne. Jeg skjønner ikke hvordan hun tenker. Det rareste er at hun sier at hun liker jobber veldig godt. Det virker egentlig ikke sånn når hun ikke vil gjøre oppgavene sine. Anonymkode: 5efc3...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi jobber innen helse så vi kan ikke droppe å gjøre oppgavene hun ikke gidder, for da går det utover mennesker i en sårbar situasjon. I går påsto hun at hun ofte gjør mer enn andre, men det er ikke sant. Vi andre ser jo det, så jeg skjønner ikke hvorfor hun påstår det. Hun har en stilling hvor hun skal gjøre x, y og z, men blir sur når vi påpeker at hun ikke har gjort y og z. I går prøvde hun si at det er urettferdig fordi en kollega med en helt annen stilling ikke ble pålagt samme oppgaver som henne. Jeg skjønner ikke hvordan hun tenker. Det rareste er at hun sier at hun liker jobber veldig godt. Det virker egentlig ikke sånn når hun ikke vil gjøre oppgavene sine. Anonymkode: 5efc3...38e Der og da konfronteres naturligvis hennes oppfattelse av at hun gjør mer enn andre. Lar dere slike ting passere så kan det jo være at vedkommende faktisk tror på det og. Ellers er det jo bare å svare at hva andre har av oppgaver er uinteressant for henne (og dere). Det er oppgavene hun har hun skal være opptatt av. Ellers er dette et lederproblem. Det er leder som må ta tak i dette. Jeg vet at det ofte ikke skjer. Noe som ofte resulterer i at i stede for å kvitte seg med de som ødelegger arbeidsmiljøet så mister en flere som bidrar positivt. Og det mener jeg skyldes dårlig ledelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det rareste er at hun sier at hun liker jobber veldig godt. Det virker egentlig ikke sånn når hun ikke vil gjøre oppgavene sine. Anonymkode: 5efc3...38e Synes du genuint at det er rart eller går du rundt grøten på en måte jeg ikke skjønner? 🙈 Hun liker sikkert jobben pga hun kan gjøre som hun vil, hun er jo over regler som gjelder for andre samtidig som at hun ikke gjør så mye. hun slurver, samtidig som at hun er kompetent nok til å unngå sparken. hun føler seg sikkert spesiell. og jeg har møtt noen slike, og det de har til felles er at de overvurderer grovt sitt eget bidrag og nedjusterer andres bidrag, så hvis hun trikser og mikser litt i sitt hode, så har hun sikkert gjort mer enn det dere gjør på toppen av det hele. 🤡 Anonymkode: 61f53...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #15 Del Skrevet 27. januar Slutt å gjør jobben hennes, og avtal med sjefen at HUN må stå overtid hvis hun ikke gjør det hun skal. Tydeliggjør hver enkelt sine oppgaver, så det blir enda tydeligere hvem som gjør/ikke gjør hva. Anonymkode: 7c5c7...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå