AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Har en delvis kontorjobb, delvis fysisk. Vet det er veldig strengt at det ikke er lov til å overvåke ansatte. Men dette er likevel noe jeg har lurt på lenge. Er i en arbeidssituasjon der jeg har blitt veldig dårlig behandlet som gjør at jeg sliter veldig med å holde oppe konsentrasjon og motivasjon, og er mye sliten og tidvis deprimert, så må ta en del lange pauser. Holder på å forsøke å gjøre noe med det enten ved å (helst) bytte jobb, eller få sagt ifra om denne behandlingen og bli hørt sånn at jeg kan få kommet meg videre, og bli værende i jobben. Men i mellomtiden er det da noen timer her og der at jeg bare ikke greier jobbe. Kan ikke være sykemeldt eller redusert stilling fordi det var det den dårlige behandlingen gikk ut på, ledelse tolererte ikke at jeg var fulltidssykemeldt i noen få måneder. Så å sykemelde seg nå blir bare verre. Så jeg lurer rett og slett på om arbeidsgiver i det offentlige kan følge med på og se om ansatt jobber på pc? Jeg kan også si ved eventuelle spørsmål fra leder at jeg jobbet med noe fysisk uten pc, da jeg også har slike arbeidsoppgaver. Men hadde vært greit å bare vite dette med sikkerhet. Anonymkode: 9bd87...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Dette er vel slik de fleste med kontorarbeid har det, alltid litt dødtid og lange pauser! Anonymkode: c3717...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Er jo kjapt å sjekke på teams når du var aktiv sist. Når folk på hjemmekontor står som "borte" hele tiden tenker man sitt. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden issoras skrev (4 minutter siden): Er jo kjapt å sjekke på teams når du var aktiv sist. Når folk på hjemmekontor står som "borte" hele tiden tenker man sitt. 😅 Vi bruker ikke Teams. Anonymkode: 9bd87...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden issoras skrev (6 minutter siden): Er jo kjapt å sjekke på teams når du var aktiv sist. Når folk på hjemmekontor står som "borte" hele tiden tenker man sitt. 😅 Trådløs mus hektet på robotstøvsuger fikser biffen. Anonymkode: 04e0b...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Det går nok an i noen dataprogrammer å hente ut aktivitetslogger, men det er vel ikke lovlig å overvåke ansatte uten at de ansatte vet om det. Jeg vet ikke hva du jobber med, men jeg tenker vel at så lenge du gjør de oppgavene du skal innen de fristene som er satt, er det vel ikke noe problem omdet går litt i rykk og napp, ved at du har litt lange pauser og så får gjort mye på kort tid. Hvis du har en jobb hvor du kan snike deg unna arbeidsoppgaver og overalte til andre å gjøre det du ikke gjør, blir det litt mer problematisk. Anonymkode: cf856...a48 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trådløs mus hektet på robotstøvsuger fikser biffen. Anonymkode: 04e0b...cb9 Haha, den høyteknologiske versjonen av de som løper rundt på kontoret og ser busy ut (mens andre sitter på kontoret og jobber og blir lite synlige). Men de fleste har vel arbeidsoppgaver som sjefen kan se om blir gjort. Anonymkode: f84b8...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Tenker du at det er greit ar når du har en rørlegger på besøk så jobber han en time også surrer'n på TikTok i to timer før han jobber seg ferdig på en time, også får du regning på 4 timers jobb? For det er jo i realiteten det du gjør om du surrer med andre ting noen timer om dagen, så stjeler jo du penger fra arbeidsgiver for lø na du får er jo tid hab kjøper fra deg. Anonymkode: 231c9...f8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå