AnonymBruker Skrevet 24. januar #1 Del Skrevet 24. januar Kan noen som har peiling tipse meg om hva jeg skal se etter når jeg skal kjøpe en drill? Skal pusse opp så den må være god nok til å skru lange skruer inn i tykt treverk Anonymkode: 9d8a4...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #2 Del Skrevet 24. januar Jeg vet ikke hvor kraftig du bør se etter, men for meg var det viktig at den satt godt i hånden. Anonymkode: 50d37...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 24. januar #3 Del Skrevet 24. januar Hvor mye skal du pusse opp? Om det er en god del arbeid du planlegger ville jeg vurdert å kjøpe litt kvalitet. Blå Bosch er sjelden feil. Ikke altfor kriminell pris heller, og du har verktøy som holder i maaaange år. Bosch GSR Professional 18V-60 C - Drill/driver - trådløs 13 mm - 60 N·m - 2 batterier - 18 V Denne er fin. 60nm, to store batterier, 13mm chuck til 3500kr. Børsteløs motor også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar Dewalt eller Milwaukee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar newman01 skrev (2 timer siden): Hvor mye skal du pusse opp? Om det er en god del arbeid du planlegger ville jeg vurdert å kjøpe litt kvalitet. Blå Bosch er sjelden feil. Ikke altfor kriminell pris heller, og du har verktøy som holder i maaaange år. Bosch GSR Professional 18V-60 C - Drill/driver - trådløs 13 mm - 60 N·m - 2 batterier - 18 V Denne er fin. 60nm, to store batterier, 13mm chuck til 3500kr. Børsteløs motor også Er snakk om legge nytt tak på diverse rom, må kunne skru i stendere og lekter og sånt. Er litt mer enn å bare flikke på det som er der fra før. Takk for svar Anonymkode: 9d8a4...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Jeg er kjempefornøyd med Ryobi. Brukt min til å legge nye vegger og tak, montere kjøkken og bygge utesofa. Anonymkode: 96f2c...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar DeWalt for snekkerarbeid og Milwaukee for alt annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Det kan være lurt å tenke på om du også har/skal ha noe annet verktøy. Batterier og ladere koster også en del penger (og en del utstyr selges uten batteri/lader) så da kan det være lurt å holde seg til én produsent/ett merke. Jeg gikk for DeWalt og angrer ikke! Har nå både drill og slagtrekker og flere andre verktøy derfra og er superfornøyd. Litt dyrt, jeg skulle gjerne hatt en gipstrekker med magasin, men får klare meg uten 🙈 Anonymkode: 1117a...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er kjempefornøyd med Ryobi. Brukt min til å legge nye vegger og tak, montere kjøkken og bygge utesofa. Anonymkode: 96f2c...14c Ryobi holder lenge til vanlig husbruk, som ventet ble Milwaukee nevnt over her men det er bare tull hvis man bruker den kanskje 4-5 ganger i året, man trenger en drill som er bra nok, imponator-effekt er ikke nødvendig til vanlig husbruk, selv bruker jeg Makita men det er fordi de har bredt utvalg i batteri-verktøy men det er fordi at da kan jeg og min bror bruke batterier og verktøy om hverandre. Millwaukee er som å kjøpe Porsche for å kjøre barna i barnehagen. Anonymkode: 9e9de...3e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #10 Del Skrevet 24. januar Milwaukee er ansett som det beste men de koster også en del, men kraftig og holdbare. Jeg byttet ut alt av mitt eget til milwaukee og vi har byttet på jobb til milwaukee som har bydd på langt mindre problemer. Du må nesten bare vurdere behovet ditt og budsjett, for deg holder en ryobi lenge om det bare er til hobby og jobber hjemme, de har også ett stort utvalg av andre redskaper og verktøy til batteriene sine. Anonymkode: ab26a...62e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar Jeg fikk en sånn en i gave for flere år siden og den har fått kjørt seg på diverse større byggeprosjekter igjennom årene uten å klage. Både bygging av veranda, utebod, carport etc og jeg nekter ikke på at det er himla praktisk med to batterier + det mest nødvendige av bits og bor og snacks ferdig pakket i koffert så du vet hvor du har det. God batteritid selv ved litt tyngre borring og skruing, ligger godt i litt mindre kvinnehånd og ikke så halvgal på vekt. Ville som flere her nevner ikke satset på den hvis jeg jobbet proft men hos meg har den ihvertfall vist seg å være veldig allright. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Del Skrevet 24. januar newman01 skrev (4 timer siden): Hvor mye skal du pusse opp? Om det er en god del arbeid du planlegger ville jeg vurdert å kjøpe litt kvalitet. Blå Bosch er sjelden feil. Ikke altfor kriminell pris heller, og du har verktøy som holder i maaaange år. Bosch GSR Professional 18V-60 C - Drill/driver - trådløs 13 mm - 60 N·m - 2 batterier - 18 V Denne er fin. 60nm, to store batterier, 13mm chuck til 3500kr. Børsteløs motor også Denne er god, ja! Brukt den mye på jobb og har ingenting galt å si om den 😊 De tåler en god trøkk også. Anonymkode: 17c05...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Del Skrevet 24. januar Obs at du kjøer ikke mindre enn 18 v Anonymkode: cdd2e...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne er god, ja! Brukt den mye på jobb og har ingenting galt å si om den 😊 De tåler en god trøkk også. Anonymkode: 17c05...b54 Og god vektbalanse. Og frikobling av motor om den møter motstand så håndleddet ikke knekker om man møter på en spiker eller noe annet hardt inni veggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Del Skrevet 24. januar Takk for mange gode svar! Jeg har pr dags dato bosch drill som ikke er god nok. Grønn bosch. 43 nm og 18v batteri. Men den er ikke sterk nok. Så har jeg en bosch stikksag. Kan man bruke samme batteri på en blå bosch som grønn? TS Anonymkode: 9d8a4...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 24. januar #16 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for mange gode svar! Jeg har pr dags dato bosch drill som ikke er god nok. Grønn bosch. 43 nm og 18v batteri. Men den er ikke sterk nok. Så har jeg en bosch stikksag. Kan man bruke samme batteri på en blå bosch som grønn? TS Anonymkode: 9d8a4...708 Nei, dessverre så er det forskjellige batteri på blå og grønn Bosch. Blå Bosch og DeWalt er i “proffklassen” uten å være så dyre som Milwaukee. Når det kommer til trill tror jeg det er hensiktsmessig å legge litt ekstra i kvalitetsutstyr selv om du ikke skal bruke det så ofte. Drill er fort det elektroverktøyet som blir mest brukt av alle du har, og du vil sette pris på redusert vekt, at det tåler støt og slag godt, og at det ligger bedre i hånden (det er disse tingene som skiller dyr vs billig) i mange mange år. Har selv “arbeidshestene” av verktøy i blå Bosch, de jeg bruker sjeldnere i Ryobi, og et par ting som nesten aldri brukes fra a der merker. Er veldig glad for at jeg investerte i drill fra Bosch for 10 år siden, den har gått sine timer og er like god ennå. Om du skal skru mye i tungt treverk er det forresten greit med to batterier slik at du slipper å ta pause om du plutselig går tom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Del Skrevet 24. januar Spørs om det blir en blå bosch da, den som var tipset om lenger oppe i tråden til 3500 kr veier bare 1,2 kg med batteri. Siden jeg er kvinne så er det jo en fordel at den ikke er så tung. Googler meg jo ihjel da. Fant en fra Dewault som er billigere men den er litt tyngre. Var på europris her en dag og der selger de Ryobi, under 1500 kroner og nm 50. Jeg blir veldig forvirra jeg. Anonymkode: 9d8a4...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå