RedBull91 Skrevet mandag kl 11:26 #121 Del Skrevet mandag kl 11:26 missLynch skrev (På 24.1.2025 den 15.16): Synes det er en selvfølge at det er den som skal gå 9 måneder gravid, og føde ut et hode på str med typ en honningmelon som får siste ord i navnedisputten 😇 Det burde være en selvfølge. Cantaloupe melon er vel mer passende....😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:50 #122 Del Skrevet mandag kl 11:50 En bestemmer navn på dette barnet, og den neste på neste barn. Problem løst! Anonymkode: ea698...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:45 #123 Del Skrevet mandag kl 14:45 Hva heter søskenet? Kanskje vi kan hjelpe med å finne navn i ca samme kategori . Forstår hvis du ikke vil si det , hvis det er et skjeldent navn. Anonymkode: d4bdc...f53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:48 #124 Del Skrevet mandag kl 14:48 AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 14.08): Heisann. hva har dere gjort i vår situasjon? Vi klarer absolutt ikke bli enige om navn til kommende baby. Vi har god tid, han blir født i sommer men vi blir bare ikke enige. Har ikke engang ett eneste navn felles på noen lister. Jeg absolutt hater alle navn han foreslår og han liker ingen av mine. Vi har nå vært igjennom appen «Finn Barnenavn» to ganger, sett igjennom tre forskjellige navnebøker, sett på lister på Google og forskjellige navnesider på nett. Jeg blir koko av dette. 😅 at vi klarte finne navn til nr 1 uten store diskusjoner er for meg et mysterium men der gikk det så si smertefritt. Eneste vi er enige om er at navnet ikke skal begynne på S (altfor mange på S i familien fra før), ikke være på topp 20 listen og ikke inneholde æ, ø eller å. Etter der stopper all enighet 😮💨 jada. Jeg vet dette er ett luksusproblem og jeg ser humoren i at jeg styrer med dette alt nå. Men jeg er full i hormoner og klarer ikke legge dette fra meg. 😅 Anonymkode: 329c7...8c3 Vi ble ikke enige heller, han var av typen som klikket når jeg nevnte navn han var uenig i, til slutt ble det det et av de navnene han ikke klikket over, og som jeg også likte. Nei, jeg har ikke kontakt med han i dag. Anonymkode: 22eb0...40f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:56 #125 Del Skrevet mandag kl 14:56 Med mindre barnet får bindestreks-etternavn så får han enten mors etternavn eller fars. Da kan den som ikke gir barnet etternavn bestemme fornavnet, synes jeg, ved at den forelderen skriver en liste med f.eks 10 navn og så kan den andre velge blant disse. Kan ikke få både i pose og sekk. (Og selv om foreldrene har samme etternavn har de likevel valgt mors eller fars etternavn i utgangspunktet.) Anonymkode: ae665...4bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:25 #126 Del Skrevet mandag kl 15:25 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg foreslår Daniel. Lett å uttale på alle språk, og ingen typiske norske bokstaver som æ, ø og å. David er også en mulighet. Ikke så mange som heter det blant dagens unger, så han blir nok den eneste på klassetrinnet, tror jeg. Jeg husker navnet fra en gammel mann som var naboen vår på 70 tallet. Stødig navn på en kjekk kar vil det være! (og barnet ditt vil jo bli voksen en dag, om du synes David passer bedre til en voksen mann enn en liten treåring) Anonymkode: a4473...d4d Ikkje veldig sjeldent. Har 2 David i klassen til min + ein storebror. Anonymkode: 849b4...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:28 #127 Del Skrevet mandag kl 15:28 Mannen liker korte navn? Mattis, Felix, Birk, Abel, Bendik, Eilert, Ivo? Anonymkode: 849b4...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:19 #128 Del Skrevet mandag kl 17:19 fru Alving skrev (På 24.1.2025 den 17.26): Hvis du liker norrøne navn og han navn som er mer anglofile, så har dere en utfordring. Kanskje gi det litt tid og forsøke å finne noe som begge kan like. Navn som Martin, Kristian og Johan er jo veldig klassiske og fungerer fint i utlandet også. fru Alving skrev (7 timer siden): Stakkars barn🤣 Hvorfor da? Syns ikke din liste hjalp noe særlig, gjorde den? Ts og far må ha nye navn som de kan vurdere. Anonymkode: d54a5...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:36 #129 Del Skrevet mandag kl 17:36 Hva med Iver? Anonymkode: 187c8...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet mandag kl 17:36 #130 Del Skrevet mandag kl 17:36 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor da? Syns ikke din liste hjalp noe særlig, gjorde den? Ts og far må ha nye navn som de kan vurdere. Anonymkode: d54a5...5e4 Nei har ikke hørt mer fra ts. Barnet må ha et navn som kan fungere hele livet og ikke et fjollenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:20 #131 Del Skrevet mandag kl 18:20 Forslag til navn som passer begge sjangerne: Henry, Thor, Petter, Fritz, Frantz Anonymkode: d25a0...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:44 #132 Del Skrevet mandag kl 20:44 Kjenner den, vår fikk ikke navnet sitt før hn var 3 mnd så lykke til. men mange fine guttenavn så vi slet, lettere med jentenavn Anonymkode: 493cb...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:52 #133 Del Skrevet mandag kl 20:52 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En bestemmer navn på dette barnet, og den neste på neste barn. Problem løst! Anonymkode: ea698...8d9 Dette er siste barnet, så den løsningen funker ikke helt for oss dessverre. 😂☺️ men vet min søster gikk for den løsningen på nr 2 og 3 med stort hell. fru Alving skrev (3 timer siden): Nei har ikke hørt mer fra ts. Barnet må ha et navn som kan fungere hele livet og ikke et fjollenavn. Jeg er innom stadig vekk for skrive ned forslag jeg liker. Vi er ikke noe nærmere noe navn på mini, men jeg har en lengre liste og jeg har utfordret han til å komme opp med seks helt nye navn. Så får vi se da om vi kommer frem til noe. ☺️ skal holde tråden up to speed. Til deg som spurte om hva nr 1 heter så er jeg ikke sånn massivt giret på å dele det siden det ikke er sånn veldig vanlig, men det er et navn de fleste har hørt. Ungene våre har for øvrig pappas etternavn, vi er ikke gift så jeg heter noe helt annet. ☺️ Anonymkode: 329c7...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:52 #134 Del Skrevet mandag kl 20:52 Og takk for forslag dere som kommer med det. Setter pris på det ☺️ Anonymkode: 329c7...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:54 #135 Del Skrevet mandag kl 20:54 AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 19.41): Nei, hvis far ikke samtykker blir det som mor har bestemt. Anonymkode: 187c8...302 nei, da blir det *mors navn .gutt/jent* Anonymkode: ecfc9...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet i går, 05:53 #136 Del Skrevet i går, 05:53 AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 20.51): Han er svært norsk av opprinnelse så nei, bare tydeligvis veldig lite glad i de samme guttenavnene som jeg liker. Han gamer kanskje 1,5-2 t i uken på det meste så det er ikke det heller, bare sær når det kommer til guttenavn og har en svær kompisgjeng som har barn, han ønsker heller ikke bruke navn som de har brukt. Noe jeg personlig ikke skjønner problemet med fordi vi ikke ser de mer enn 3-5 ganger i året. Men jeg har respekt for hans meninger og, bare trenger få ut litt oppgitt steam her inne. Når dere har så ulik navnesmak, bør dere kanskje revurdere om dere også skal legge fiktive begrensninger på dere selv. At kompisens barn, fettere eller onkel/nevø heter det samme, er ikke egentlig et problem. Det er bare noe som fremstår som et problem når man står og veier alt mulig for og imot. Jeg tenker også at om det bare er du som har laget flere lister, må mannen din også gjøre det. Hva om dere begge må komme opp med ett nytt navneforslag for hvert av den andres forslag dere forkaster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:20 #137 Del Skrevet i går, 06:20 Med vår eldste så var vi enige om at vi ikke skulle ha dobbeltnavn..... barnet fikk dobbelt navn. Nr 2 var vi overraskende nok enige om med en gang, nr3 stod vi veldig nærme og mannen fikk siste ordet. Nr 4 var jeg sta og et par uker etter at barnet ble født fikk det ett av "mine" navn. Dere finner ut av det, og av og til hjelper det å se babyen! Anonymkode: ff602...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå