AnonymBruker Skrevet 26. januar #141 Del Skrevet 26. januar Har kutta ut diett-tanken og prøvde ut noe nytt i år. Null snop, spis det vanlige, men i mye mindre mengder, få i meg enten en haug med salat eller en haug med grønnsaker hver dag, dette ved middagen, og mer proteiner hver dag, og kun 3 måltider og INGEN småspising utenom, desse måltidene spiser jeg når jeg er sulten, og ikke etter klokka. Ei spiseskei saus til middagen istedenfor ei øse.. Osv osv. Drikker kun vann, kaffe og skummet melk til brødskiva. Har med dette gått ned 4.5 kg på 3 uker. Veldig greit, for dette betyr att jeg spiser nøyaktig det samme som resten av familien, slipper å tenke på ekstra innkjøp av ditt og datt, jeg bare justerer litt annerledes når det kommer til mengde av det som er på tallerken, tar meg feks ett pizzastykke, men ilag med en god salat istedenfor halve pizzaen. Lettbrus føler jeg faktisk trigger sulten noe enormt , så har sitron elns i vannet så det ikke blir for kjedelig, vann opplever jeg er en nøkkel til suksess når det kommer til slanking for min del dessverre. Anonymkode: a4272...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #142 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har kutta ut diett-tanken og prøvde ut noe nytt i år. Null snop, spis det vanlige, men i mye mindre mengder, få i meg enten en haug med salat eller en haug med grønnsaker hver dag, dette ved middagen, og mer proteiner hver dag, og kun 3 måltider og INGEN småspising utenom, desse måltidene spiser jeg når jeg er sulten, og ikke etter klokka. Ei spiseskei saus til middagen istedenfor ei øse.. Osv osv. Drikker kun vann, kaffe og skummet melk til brødskiva. Har med dette gått ned 4.5 kg på 3 uker. Veldig greit, for dette betyr att jeg spiser nøyaktig det samme som resten av familien, slipper å tenke på ekstra innkjøp av ditt og datt, jeg bare justerer litt annerledes når det kommer til mengde av det som er på tallerken, tar meg feks ett pizzastykke, men ilag med en god salat istedenfor halve pizzaen. Lettbrus føler jeg faktisk trigger sulten noe enormt , så har sitron elns i vannet så det ikke blir for kjedelig, vann opplever jeg er en nøkkel til suksess når det kommer til slanking for min del dessverre. Anonymkode: a4272...46f Så flott at det funker for deg Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #143 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Somsagt skal ikke lenge på keto.jeg skal over på lavkarbo etterhvert da det er det beste for meg som har pcos . Anonymkode: a2cec...b53 Keto-flu kan piske hardt allerede på dag 2. Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #144 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Keto-flu kan piske hardt allerede på dag 2. Anonymkode: db599...561 Oki men skal nok gå fint det og Anonymkode: a2cec...b53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #145 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 13.36): Du finner veldig mange tips på nett. Avhengig av hvor stor variasjon du ønsker/trenger. F.eks https://www.dietdoctor.com/se/lchf/keto-recept https://www.youtube.com/channel/UCytu7ogC4ylWnHMkSfKeY6A https://mariamindbodyhealth.com/recipe-and-content-index/?_recipe=carnivore https://www.youtube.com/@ChrisCookingNashville/videos https://www.youtube.com/@CourtneyLuna/videos Hvis du går for ketogent kan du legge til litt grønnsaker som er lave på karbohydrater der du føler for det. Jeg har litt dilla på kyllingfiletbiter snurret i bacon om dagen. Steker de i airfryer (kutter ut sukker og krydrer litt variert) https://airfryingfoodie.com/air-fryer-bacon-wrapped-chicken-bites/#recipe Ellers kommer du langt med å spise egg, kjøtt, fisk/sjømat i forskjellige varianter. Jeg synes Chris Cooking Nashville sin majones med smør er god som tilbehør. Bruker den som base og tilsetter ofte chili, hvitløk, ramsløk eller andre krydder. Anonymkode: 00d96...b67 Kan kanskje bruke sukrin gold? Anonymkode: 7286a...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #146 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har kutta ut diett-tanken og prøvde ut noe nytt i år. Null snop, spis det vanlige, men i mye mindre mengder, få i meg enten en haug med salat eller en haug med grønnsaker hver dag, dette ved middagen, og mer proteiner hver dag, og kun 3 måltider og INGEN småspising utenom, desse måltidene spiser jeg når jeg er sulten, og ikke etter klokka. Ei spiseskei saus til middagen istedenfor ei øse.. Osv osv. Drikker kun vann, kaffe og skummet melk til brødskiva. Har med dette gått ned 4.5 kg på 3 uker. Veldig greit, for dette betyr att jeg spiser nøyaktig det samme som resten av familien, slipper å tenke på ekstra innkjøp av ditt og datt, jeg bare justerer litt annerledes når det kommer til mengde av det som er på tallerken, tar meg feks ett pizzastykke, men ilag med en god salat istedenfor halve pizzaen. Lettbrus føler jeg faktisk trigger sulten noe enormt , så har sitron elns i vannet så det ikke blir for kjedelig, vann opplever jeg er en nøkkel til suksess når det kommer til slanking for min del dessverre. Anonymkode: a4272...46f Mye lettbrus fører til cravings har jeg ihvertfall merket. Anonymkode: 7286a...1de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #147 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor i all verden går du på "normal" kost igjen?? Når det er det som gjør deg feit i utgangspunktet? Anonymkode: 9fd08...119 Fordi keto er grusomt kjedelig. Anonymkode: 7286a...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #148 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ketose er grusomt og ikke verdt det. Og nei, det ble ikke bedre etter første uken. Lengste jeg var i ketose uavbrutt var i 8 uker og jeg følte meg helt for jævlig i det 8 ukene. Aldri igjen. Jeg følte meg dritt og sliten, og stinket!! Kan lukte det på folk som er i ekstrem ketose, kjenner igjen lukten med en gang. Drit i diett, det er den late og feige veien å gå. Gå for livsstilsendring du faktisk kan leve med. Du kaster bort tid og energi ved å gå for ekstrem dietter, protienshakes, fasting og matvaner du ikke er fornøyd med. Gjør små endringer i kostholdet som du kan leve med for alltid uten å lide noen nød og føler at du mangler noe, så vil du gå ned i vekt raskere enn du tror. På en mye sunnere og behagelig måte. Ved å gå ned for raskt så mister du ikke bare fett men også muskler og du vil se helt for jævlig ut i både ansikt og kropp. Du blir da misfornøyd med hvordan du ser ut også gir du opp og går opp i vekt. Det er oppskriften på å mislykkes. Anonymkode: 4d4ef...606 Hvorfor skulle man miste muskelmasse i ketose? Anonymkode: 9fd08...119 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #149 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Oki men skal nok gå fint det og Anonymkode: a2cec...b53 Jeg tror ikke du skjønner hvor ille keto-flu kan være. Men forebygg med å begynne med elektrolytter i forkant og underveis, så er risikoen mindre. Og drikk mye vann. Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #150 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi keto er grusomt kjedelig. Anonymkode: 7286a...1de Det finnes jo mellomting da, trenger ikke være enten eller. Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #151 Del Skrevet 26. januar Har holdt meg til nettsiden omhelse.no og har gått ned 4 kg siden 1 jan. Kjempegode middager❤️ har ikke følt at jeg savner sukker engang. Anonymkode: d1623...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #152 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tror ikke du skjønner hvor ille keto-flu kan være. Men forebygg med å begynne med elektrolytter i forkant og underveis, så er risikoen mindre. Og drikk mye vann. Anonymkode: db599...561 Drikker pepsimax. Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #153 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Drikker pepsimax. Anonymkode: a2cec...b53 Altså, du må seriøst sette deg inn i ting før du begynner med keto, når du tror at Pepsi Max er en kilde til elektrolytter. Pepsi har NULL gram salt, og svinnende lite kalium. Ingen magnesium eller kalsium. Salt og kalium er ekstremt viktig på keto. Du bør kjøpe elektrolyttpulver fra helsekosten med riktig mengdeforhold som er egnet til keto. Pulver, ikke kapsler. Anonymkode: db599...561 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #154 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Drikker pepsimax. Anonymkode: a2cec...b53 Det hjelper jo ikke. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #155 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror ikke du skjønner hvor ille keto-flu kan være. Men forebygg med å begynne med elektrolytter i forkant og underveis, så er risikoen mindre. Og drikk mye vann. Anonymkode: db599...561 Det er sikkert lurt det du skriver, skal teste du neste gang. Tidligere har jeg klart meg på Farris og eventuelt saltshots. Og alltid mye vann. Jeg synes det værste er ånden egentlig, men ja kroppen er litt « rar « noen dager før alt blir bedre. enig i at ts bør sette seg bedre inn i ting, hun kan jo ta en tur helsekosten i morgen. Og ta til seg det som blir skrevet her . Anonymkode: 1455d...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #156 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sikkert lurt det du skriver, skal teste du neste gang. Tidligere har jeg klart meg på Farris og eventuelt saltshots. Og alltid mye vann. Jeg synes det værste er ånden egentlig, men ja kroppen er litt « rar « noen dager før alt blir bedre. enig i at ts bør sette seg bedre inn i ting, hun kan jo ta en tur helsekosten i morgen. Og ta til seg det som blir skrevet her . Anonymkode: 1455d...bfb Den ånden kommer ofte av dehydrering pga væsketap, som fører til tap av elektrolytter. som er viktig for væskebalansen. Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #157 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): "Normal" kost er ikke normalt for kroppen vår. At du er vant med det, betyr ikke at kroppen vår er laget for det. Og det er opplagt at det er noe veldig galt med det vestlige kostholdet idag. Forandringen skjedde ganske brått på 70 tallet. At folk over hele jordkloden samtidig plutselig utviklet manglende evne til porsjonskontroll gir ikke mening. Anonymkode: 9fd08...119 Normal kost er det som er foreskrevet av helsemyndighetene i sunnhet og mengde. Anonymkode: 41627...c2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #158 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Normal kost er det som er foreskrevet av helsemyndighetene i sunnhet og mengde. Anonymkode: 41627...c2a Det endres jo. I den nyeste versjonen er det mye vekt på bærekraft. Menneskekroppen er den samme. Vi er også ulike. Lite kjøtt, kortreist mat, mye korn og norske grønnsaker , frukt og meieriprodukter tar ikke hensyn til din helse, utfordringer og eventuelle utfordringer. « normal kost « blir litt som « normale medisiner «. « normal» kost i dag er også basert på at menneskekroppen er så mye annerledes enn for 30, 50, 100 og 500 år siden. Anonymkode: 1455d...bfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #159 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Den ånden kommer ofte av dehydrering pga væsketap, som fører til tap av elektrolytter. som er viktig for væskebalansen. Anonymkode: db599...561 Jeg drikker veldig mye vann og Farris , men skal prøve elektrolyttpulver i neste runde. Dehydrert er jeg uansett ikke. Tar sinktabletter og spiser sink sugetabletter mot ånden fra apoteket. Så « ketoånde» altså lukten av ketoner fra munnen er er en myte som egentlig kommer av dehydrering? Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #160 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 13.20): Hei , tenkte prøve meg på.keto .jeg er ikke den som orker mange måltid .holder liksom med lunsj og middag . Noen som har tips til måltider så hadde det betydd mye . Jeg liker ikke hvordan jeg ser ut lenger ❤️ hilsen kvinne 42 Anonymkode: a2cec...b53 Ja, jo, det kan jo være en form som passer for deg. Du raser hvertfall ned i vekt. Men hva når du har "rast" ned i vekt? Hva gjør du da? Lever på dette resten av livet? Anonymkode: b982c...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå