Gå til innhold

Er ketose verdt det ? Rask nedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor må du spise egg? Du kan jo spise så mye annet! Oster, kjøttpålegg, nøtter, grønnsaker, knekkebrød, røkelaks. Og til middag kan du spise alt av kjøtt, og masse grønnsaker/salater, fløtesauser, +++ Keto trenger ikke å gjøres mer avansert enn at man kutter halvfabrikata/ultraprossesert og lager mat med rene råvarer. 

Anonymkode: c60e7...aed

Nei sant det . Har prøvd mye forskjellige knekkebrød men de er ikke gode dessverre :( veldig glad i slik proteinshake fra butikken . Den er 11 gram karbo da.

Anonymkode: a2cec...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har ikke lest alle seks sidene, men vær klar over at du legger på deg alt i gjen det øyeblikket du slutter å være i ketose.

Anonymkode: 97031...64c

Det er da ganske opplagt at når du går over til et "normalt" kosthold, som gjorde deg feit i utgangspunktet, så blir du feit igjen.

Vil du holde deg slank så må du permanent endre kostholdet. 

Anonymkode: 9fd08...119

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 17.49):

Keto er glimrende. En raser ned i vekt og det er helt fantastisk.

Dessverre lærer man verken kroppen eller seg selv noe som helst under denne kuren, og det går rett til helvete når en går over på normal kost igjen.

Anonymkode: 41627...c2a

Hvorfor i all verden går du på "normal" kost igjen?? Når det er det som gjør deg feit i utgangspunktet?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har bmi på 27 , men redd jeg vil bli veldig lei av egg , kunne bare trengt noen tips til frokost og middag .hilsen ts

For det første kan du variere egg på mange måter, både i forhold til tilbereding og tilbehør. For det andre så er det jo veldig mye annet du kan spise. Hvit fisk, fet fisk, kylling, kjøttdeig, biff, smoothies, grønnsaker, noe bær, nøtter. 

Du kan lage salat, gryteretter, supper, ovnsretter, taco, wraps. Anbefaler deg å google keto-oppskrifter på nettet for inspirasjon. 

Anonymkode: db599...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor i all verden går du på "normal" kost igjen?? Når det er det som gjør deg feit i utgangspunktet?

Det er mengden normal kost som gjør deg feit, ikke normal kost.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor må du spise egg? Du kan jo spise så mye annet! Oster, kjøttpålegg, nøtter, grønnsaker, knekkebrød, røkelaks. Og til middag kan du spise alt av kjøtt, og masse grønnsaker/salater, fløtesauser, +++ Keto trenger ikke å gjøres mer avansert enn at man kutter halvfabrikata/ultraprossesert og lager mat med rene råvarer. 

Anonymkode: c60e7...aed

Forslaget om egg var for og ikke gjøre det komplisert for ts som var glad i egg. 

Anonymkode: 1455d...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei sant det . Har prøvd mye forskjellige knekkebrød men de er ikke gode dessverre :( veldig glad i slik proteinshake fra butikken . Den er 11 gram karbo da.

Proteinshake må du kutte. Du har prøvd lavkarboknekkebrød , men de var ikke gode? Kunne du bakt selv? Eventuelt bakt brød? Ellers kan man bruke hjertesalat og legge pålegg på det. 
avokado, kylling, kjøtt, fisk, nøtter, ost  og grønnsaker som vokser over bakken kan du spise. 
kan også spise litt blåbær og bringebær men her må du passe på mengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Proteinshake må du kutte. Du har prøvd lavkarboknekkebrød , men de var ikke gode? Kunne du bakt selv? Eventuelt bakt brød? Ellers kan man bruke hjertesalat og legge pålegg på det. 
avokado, kylling, kjøtt, fisk, nøtter, ost  og grønnsaker som vokser over bakken kan du spise. 
kan også spise litt blåbær og bringebær men her må du passe på mengden. 

Har prøvd bake selv men ikke veldig glad i frø :( ja vet jeg er rar . Ja hjertesalat ja der sa du noe :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 13.56):

Du trenger ikke stappe trynet fullt av smør og egg for å havne i ketose. At du går på et kraftig kaloriunderskudd holder i massevis. Hvis du vil gå ned i vekt vil jeg anbefale at du spiser flere mindre måltider. Slik du gjør det nå med bare lunsj og middag er kroppen din i sultemodus og da holder den på vekta. Spiser du oftere og mindre måltider vil forbrenningen gå opp, og du vil også føle deg bedre. 

Anonymkode: 0f87a...58f

For noe tøv.

Du trener bare kroppen opp til å være sulten hele tiden. (produsere hormonet grehlin (sult) til bestemte tider på dagen)

Snakk om selvsabotering. 

Du ødelegger heller ikke forbrenningen. 🙄 Det som "ødelegger" forbrenningen er jojo slanking som gir tap av muskelmasse. Jo mer muskelmasse du har, jo flere kalorier trenger du.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har prøvd bake selv men ikke veldig glad i frø :( ja vet jeg er rar . Ja hjertesalat ja der sa du noe :) :)

Du er ikke rar, men kanskje litt kresen. Kanskje det hjulpet om du skrev hva du likte i stedet? Ja, hjertesalat som « brødskive « fungerer bra. 
dumt du ikke er glad i egg, for egg er genial mat på keto. Hva hadde du i tacosalaten i går? Har du spist noe i dag ? Planen videre? Jeg ville gjort det enkelt, forholdt meg til noen matvarer/ måltider jeg liker godt og som jeg vet inneholder minimalt med karbo. Da blir det ikke så mye og tenke på. Unntaket er de som liker og stå på kjøkkenet og prøve ut oppskrifter da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke rar, men kanskje litt kresen. Kanskje det hjulpet om du skrev hva du likte i stedet? Ja, hjertesalat som « brødskive « fungerer bra. 
dumt du ikke er glad i egg, for egg er genial mat på keto. Hva hadde du i tacosalaten i går? Har du spist noe i dag ? Planen videre? Jeg ville gjort det enkelt, forholdt meg til noen matvarer/ måltider jeg liker godt og som jeg vet inneholder minimalt med karbo. Da blir det ikke så mye og tenke på. Unntaket er de som liker og stå på kjøkkenet og prøve ut oppskrifter da. 

Tror du misforsto meg :) jeg elsker egg. Bare redd jeg kommer til å bli veldig lei. Eneste form av egg jeg ikke liker er omelett.  Jeg hadde kjøttdeig.ost,seterrømme,tomat,agurk og paprika i tacosalaten . Også veldig glad i røkt laks,gravet laks. Laks til middag,kyllingfilet .veldig glad i pølser,spekemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det noen oppskrifter med baconsvor som "bindemiddel". Du kan legge på litt grønnsaker på pizza eller pai - da kan det fortsatt vøre ketogent. https://rumble.com/v6crads-awakening-the-divine-heart-healing-the-energy-of-the-womb.html?e9s=src_v1_mfp

Det er en brødoppskrift der, den har jeg ikke testet. Jeg liker en variant av dette brødet om jeg skal spise sammen med andre og ikke vil være altfor sær https://www.youtube.com/watch?v=Vz-RfXVQvuM men jeg bruker bare eggehvitene og pisker de stive før jeg vender de inn i resten av ingrediensene. Skivene bør ristes.

Ellers så har jeg helt sluttet å tenke frokost/middag/... Jeg spiser mat. Kan godt spise kald oksestek tidlig på dagen. Der kan du legge til litt løk og kanskje et par skiver sylteagurk. Eller et kyllinglår. Eller et stykke torsk. Et stykke brie varmet litt i ovnen med sprøstekt bacon over.  

Anonymkode: 00d96...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du misforsto meg :) jeg elsker egg. Bare redd jeg kommer til å bli veldig lei. Eneste form av egg jeg ikke liker er omelett.  Jeg hadde kjøttdeig.ost,seterrømme,tomat,agurk og paprika i tacosalaten . Også veldig glad i røkt laks,gravet laks. Laks til middag,kyllingfilet .veldig glad i pølser,spekemat.

Akkurat pølser bør du være forsiktig med, de inneholder mye rart. Middagen i går hørtes jo perfekt ut. Håper det smakte bra. Ja, tror du skrev du elsket egg i går, for jeg foreslo eggfaste, men spis så mange egg du har lyst på da? Det er supermat ernæringsmessig også. Jeg har med kokte egg på jobb når jeg skal i ketose, og spiser eggerøre til frokost og omelett til middag, så det føles som variasjon 😅 men jeg gjør det bare maks 10 dager da, får så rask effekt. Også vil jeg ha ting enkelt! Middagen din går hørtes mer spennende ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er mengden normal kost som gjør deg feit, ikke normal kost.

"Normal" kost er ikke normalt for kroppen vår. At du er vant med det, betyr ikke at kroppen vår er laget for det. 

Og det er opplagt at det er noe veldig galt med det vestlige kostholdet idag. 

Forandringen skjedde ganske brått på 70 tallet. At folk over hele jordkloden samtidig plutselig utviklet manglende evne til porsjonskontroll gir ikke mening.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat pølser bør du være forsiktig med, de inneholder mye rart. Middagen i går hørtes jo perfekt ut. Håper det smakte bra. Ja, tror du skrev du elsket egg i går, for jeg foreslo eggfaste, men spis så mange egg du har lyst på da? Det er supermat ernæringsmessig også. Jeg har med kokte egg på jobb når jeg skal i ketose, og spiser eggerøre til frokost og omelett til middag, så det føles som variasjon 😅 men jeg gjør det bare maks 10 dager da, får så rask effekt. Også vil jeg ha ting enkelt! Middagen din går hørtes mer spennende ut. 

Tror jeg går rett på keto i stedet for eggefaste da vi får besøk av familie til uka og greit å spise noe annet enn bare egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ketose er grusomt og ikke verdt det.

Og nei, det ble ikke bedre etter første uken. Lengste jeg var i ketose uavbrutt var i 8 uker og jeg følte meg helt for jævlig i det 8 ukene. Aldri igjen. Jeg følte meg dritt og sliten, og stinket!! Kan lukte det på folk som er i ekstrem ketose, kjenner igjen lukten med en gang. 

Drit i diett, det er den late og feige veien å gå. Gå for livsstilsendring du faktisk kan leve med. Du kaster bort tid og energi ved å gå for ekstrem dietter,  protienshakes, fasting og matvaner du ikke er fornøyd med. Gjør små endringer i kostholdet som du kan leve med for alltid uten å lide noen nød og føler at du mangler noe, så vil du gå ned i vekt raskere enn du tror. På en mye sunnere og behagelig måte. 

Ved å gå ned for raskt så mister du ikke bare fett men også muskler og du vil se helt for jævlig ut i både ansikt og kropp. Du blir da misfornøyd med hvordan du ser ut også gir du opp og går opp i vekt. Det er oppskriften på å mislykkes. 

Anonymkode: 4d4ef...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror jeg går rett på keto i stedet for eggefaste da vi får besøk av familie til uka og greit å spise noe annet enn bare egg :)

Eggfaste er raskeste måten og komme i ketose på keto, så det er ikke noe annet enn keto. Uansett ikke nødvendig, kan bare ta lengre tid ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og nei, det ble ikke bedre etter første uken. Lengste jeg var i ketose uavbrutt var i 8 uker og jeg følte meg helt for jævlig i det 8 ukene. Aldri igjen. Jeg følte meg dritt og sliten, og stinket!! Kan lukte det på folk som er i ekstrem ketose, kjenner igjen lukten med en gang. 

Drit i diett, det er den late og feige veien å gå. Gå for livsstilsendring du faktisk kan leve med. Du kaster bort tid og energi ved å gå for ekstrem dietter,  protienshakes, fasting og matvaner du ikke er fornøyd med. Gjør små endringer i kostholdet som du kan leve med for alltid uten å lide noen nød og føler at du mangler noe, så vil du gå ned i vekt raskere enn du tror. På en mye sunnere og behagelig måte. 

Ved å gå ned for raskt så mister du ikke bare fett men også muskler og du vil se helt for jævlig ut i både ansikt og kropp. Du blir da misfornøyd med hvordan du ser ut også gir du opp og går opp i vekt. Det er oppskriften på å mislykkes. 

Drakk du nok elektrolytter med god sammensertning av salt, kalium, kalsium og magnesium da? Mange glemmer dette, og det er èn veldig viktig grunn til at man blir kjempedårlig og lukter vondt. Behovet for salt blir særlig stort på keto, særlig i begynnelsen. 

Anonymkode: db599...561

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var jo veldige lenge da. Skjønner ikke at du holdt ut og ha det grusomt i 8 uker 😅 har aldri prøvd så lenge , men. 
Greit med sink tabletter tilgjengelig. Ikke prøvd og kline i ketose da . Ellers kan jeg ikke lukte på folk at de er i ketose. 

hjelpes du var negativ. Heldigvis er jeg pen, har fin kropp og god kroppslukt så kommer til og fortsette med ketose et par ganger i året. Mer energi og bedre søvn får jeg og. Må være tøft og se helt jævlig ut i ansikt og kropp, stinke, og være sliten . Skjønner at du følte deg dritt ❤️ heldigvis er det ikke sånn for de fleste. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Somsagt skal ikke lenge på keto.jeg skal over på lavkarbo etterhvert da det er det beste for meg som har pcos .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...