Baktus2024 Skrevet 11 timer siden #21 Del Skrevet 11 timer siden Vurdere keto etter et skikkelig alderstillegg da jeg rundet 50.. litt uvøren med øl så gikk jeg fra 80 kg til 95 , nærmest over natta.. det skjedde ihvertfall fort... Tenkte ut mangen måter å komme ned igjen til 80, men ikke enkelt det.. skiftet ut øl med lavsukra vin, spiser litt sunnere ...men skiftet kanskje på evnen til mosjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 11 timer siden #22 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dette noe en lege har sagt til deg? Bare nysgjerrig fordi jeg fikk litt omvendt beskjed av legene på Ullevaal etter fars hjerteinfarkt . Altså ikke en keto diett, men keto brød og smoothie oppskrifter . Ellers er jeg helt enig i vi alle ikke er like, så og diskutere kosthold generelt som om noen sitter på svaret blir like dumt som at dine medisiner fungerer best for alle. jeg er slank, men eggfaste et par ganger i året og spiser moderat karbo til hverdags for helsen sin del. Har kuttet kraftig ned på medisiner og er strålende fornøyd med det, men naboen som ikke har samme sykdom vil jo ikke nødvendigvis oppleve det samme. Anonymkode: 1455d...bfb Janei kunsten er å finne det som er best egnet til egen situasjon...jeg er åpen for å vurdere alt av metoder , men måtte velge bort keto for egen helsetilstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #23 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette noe en lege har sagt til deg? Bare nysgjerrig fordi jeg fikk litt omvendt beskjed av legene på Ullevaal etter fars hjerteinfarkt . Altså ikke en keto diett, men keto brød og smoothie oppskrifter . Ellers er jeg helt enig i vi alle ikke er like, så og diskutere kosthold generelt som om noen sitter på svaret blir like dumt som at dine medisiner fungerer best for alle. jeg er slank, men eggfaste et par ganger i året og spiser moderat karbo til hverdags for helsen sin del. Har kuttet kraftig ned på medisiner og er strålende fornøyd med det, men naboen som ikke har samme sykdom vil jo ikke nødvendigvis oppleve det samme. Anonymkode: 1455d...bfb Hvor mange dager går du på.eggefaste? Kan man drikke pepsimax på eggefaste? Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #24 Del Skrevet 11 timer siden Baktus2024 skrev (2 minutter siden): Janei kunsten er å finne det som er best egnet til egen situasjon...jeg er åpen for å vurdere alt av metoder , men måtte velge bort keto for egen helsetilstand Hvorfor måtte du velge bort keto? Anonymkode: db599...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #25 Del Skrevet 11 timer siden Baktus2024 skrev (37 minutter siden): Var innom på tanken selv men backet med tanke på kolesterol sjokk, ikke noe for mine blodårer..ketose er vel en midlertidig tilstand , hvis jeg har forstått det riktig . Ah, fikk svar på spørsmålet mitt her. Men du trenger ikke få kolesterol sjokk på keto, det er bare å være sparsommelig med smøret og heller bruke olivenolje Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #26 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor mange dager går du på.eggefaste? Kan man drikke pepsimax på eggefaste? Anonymkode: a2cec...b53 Jeg går 7-10 dager. Tror ikke det ideelt med Pepsimax, hvilket søtningsstoff inneholdt det igjen ? Mener det er en av verstingene. Jeg drikker bare kaffe, vann og farris også så har ikke måttet ofre , og anbefaler farris uansett. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #27 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ah, fikk svar på spørsmålet mitt her. Men du trenger ikke få kolesterol sjokk på keto, det er bare å være sparsommelig med smøret og heller bruke olivenolje Anonymkode: db599...561 Det er jo uansett 90- talls kunnskap. Ikke rådført seg med lege ut i fra svaret, bare bestemt seg. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #28 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg går 7-10 dager. Tror ikke det ideelt med Pepsimax, hvilket søtningsstoff inneholdt det igjen ? Mener det er en av verstingene. Jeg drikker bare kaffe, vann og farris også så har ikke måttet ofre , og anbefaler farris uansett. Anonymkode: 1455d...bfb Å ja. Da blir det nok verre klarer ikke farris Litt for avhengig av pepsimax. Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #29 Del Skrevet 10 timer siden Baktus2024 skrev (16 minutter siden): Vurdere keto etter et skikkelig alderstillegg da jeg rundet 50.. litt uvøren med øl så gikk jeg fra 80 kg til 95 , nærmest over natta.. det skjedde ihvertfall fort... Tenkte ut mangen måter å komme ned igjen til 80, men ikke enkelt det.. skiftet ut øl med lavsukra vin, spiser litt sunnere ...men skiftet kanskje på evnen til mosjon Drikker lavkarbo øl. Smaker ikke særlig forskjell . Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #30 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg går 7-10 dager. Tror ikke det ideelt med Pepsimax, hvilket søtningsstoff inneholdt det igjen ? Mener det er en av verstingene. Jeg drikker bare kaffe, vann og farris også så har ikke måttet ofre , og anbefaler farris uansett. Anonymkode: 1455d...bfb Aspartam Anonymkode: db599...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #31 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei , tenkte prøve meg på.keto .jeg er ikke den som orker mange måltid .holder liksom med lunsj og middag . Noen som har tips til måltider så hadde det betydd mye . Jeg liker ikke hvordan jeg ser ut lenger ❤️ hilsen kvinne 42 Anonymkode: a2cec...b53 det er ingen dietter som gjør at man går fort ned i vekt uten at man går fort opp igjenn eneste som funker er og spise vanelig sunn mat og at det tar den tiden det tar Anonymkode: 5e7f4...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #32 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 5'6 måltider prøvde jeg i flere år og det passer dessverre ikke for meg Anonymkode: a2cec...b53 Fordi du ikke orket? Et måltid trenger ikke være kjøttkaker med potet. Det kan være en yoghurt og en liten neve nøtter. I tillegg er det vanesak. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Selvfølgelig holder det ikke kraftig kaloriunderkudd. Om du spiser en seigmann i timen i våken tilstand vil du jo havne i kaloriunderskudd men alltid ha karbs og forbrenne. Nei, man trenger ikke stappe trynet fullt av noe som helst. At man skal « stappe « i seg i ketose er no tull, poenget med mat som egg og smør er jo at det metter. Anonymkode: 1455d...bfb En vanlig person må spiseunder 50 gram karbohydrater for å havne i ketose. Vet du hvor mange karbohydrater en seigmann inneholder? Du kan fint spise 200 gram ris PER dag, og fortsatt være i ketose. Anonymkode: 0f87a...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #33 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ja. Da blir det nok verre klarer ikke farris Litt for avhengig av pepsimax. Anonymkode: a2cec...b53 Man må ikke drikke farris, det er bare greit for salt og magnesium. Pepsi Max inneholder aspartam , jeg mistenkte det og sjekket nå. Bare vann da? Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 10 timer siden #34 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Drikker lavkarbo øl. Smaker ikke særlig forskjell . Anonymkode: 1455d...bfb Lite ølla , har vært innom dem...egentlig syntes jeg dem er bedre...holder meg til vin , uansett..tror det er flere tiltak , for min del ...første er å skrape ut forretningene mine i årene slik at jeg kan mosjonere igjen.. så kostholdet ...et stykke lerret å bleke . Men lykke til for alle som prøver det som de finner best for seg og sin helse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #35 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aspartam Anonymkode: db599...561 Ja, var det jeg mistenkte, og googlet før jeg så svaret ditt. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #36 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi du ikke orket? Et måltid trenger ikke være kjøttkaker med potet. Det kan være en yoghurt og en liten neve nøtter. I tillegg er det vanesak. En vanlig person må spiseunder 50 gram karbohydrater for å havne i ketose. Vet du hvor mange karbohydrater en seigmann inneholder? Du kan fint spise 200 gram ris PER dag, og fortsatt være i ketose. Anonymkode: 0f87a...58f Nei ikke fordi jeg ikke orket men fordi jeg har pcos og 5 -6 måltider var ikke bra til kroppen min Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #37 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): det er ingen dietter som gjør at man går fort ned i vekt uten at man går fort opp igjenn eneste som funker er og spise vanelig sunn mat og at det tar den tiden det tar Anonymkode: 5e7f4...5c8 Jeg har pcos ,derfor har jeg og hørt at lavkarbo/keto er bra. Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #38 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man må ikke drikke farris, det er bare greit for salt og magnesium. Pepsi Max inneholder aspartam , jeg mistenkte det og sjekket nå. Bare vann da? Anonymkode: 1455d...bfb Drikker dessverre ikke vann . Bestandig vært avhengig av lightbrus . Anonymkode: a2cec...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #39 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi du ikke orket? Et måltid trenger ikke være kjøttkaker med potet. Det kan være en yoghurt og en liten neve nøtter. I tillegg er det vanesak. En vanlig person må spiseunder 50 gram karbohydrater for å havne i ketose. Vet du hvor mange karbohydrater en seigmann inneholder? Du kan fint spise 200 gram ris PER dag, og fortsatt være i ketose. Anonymkode: 0f87a...58f Da er de fleste uvanlige. Den generelle anbefalingen er mye lavere. Jeg har litt vanskelig for og komme i ketose ,så må under 10. ja, en seigman inneholder ca 5 karbohydrater, så da kan en jo tenke at en seigman ikke tar deg ut av ketose? Vil tippe den gjør nok til at blodsukkeret fyker opp. Neste gang jeg er på eggfaste skal bryte fasten med en seigman og måle. Om den ikke tar meg ut av ketose prøver jeg en til. hvis du kan spise ris i ketose er det fint for deg. Jeg spiser 50- 80 gram karbo om dagen på karboredusert hverdagskosthold , men går i ketose 2 ganger i året for helsen. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #40 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi du ikke orket? Et måltid trenger ikke være kjøttkaker med potet. Det kan være en yoghurt og en liten neve nøtter. I tillegg er det vanesak. En vanlig person må spiseunder 50 gram karbohydrater for å havne i ketose. Vet du hvor mange karbohydrater en seigmann inneholder? Du kan fint spise 200 gram ris PER dag, og fortsatt være i ketose. Anonymkode: 0f87a...58f Det kan vel være mange årsaker til og ikke ha så mange måltider til daglig, men nettopp sånn småspising er jo ofte problemet til de som sliter med vekten. Lar aldri kroppen få tid til annet enn og fordøye mat. Anonymkode: 1455d...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå