Gå til innhold

Når kan jeg teste for graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, skal være rask og direkte (alt bli-gravid-prosjekt mitt IKKE er…), hadde mens 29.12.24 og blødning 5 dager, skal ha mens i dag (ikke fått enda, syklus kan variere av og til, 26-31 dager). Når kan jeg ta graviditetstester? Skal jeg regne fra første dag siste mens? Jeg har ømme bryst, noe jeg ikke har ved mens, men kan jo komme av trening også… kløe nedentil, men dette kan være utgroende hår etter barbering som er på vei ut og irriterer… dårlig søvn og ekstra trøtt siste 3-4 dager (noe som ikke er vanlig for meg), men sånn kommer jo i perioder, selv om sjelden… fått «bedre» luktesans, deler kontor med 2 andre (rene pene flotte damer) og kjente intens kjønnslukt et par dager sist uke, var redd det var jeg som luktet…

Når testet dere og kjenner dere noe kroppslig (annet enn kommende mens)?

ble ikke så kort, kanskje jeg er mer som graviditetene mine (eller ikke-graviditeter) enn jeg trodde - treeeg og masete… :P

takk for deg om du leste alt dette og har tilbakemelding til crazy vilblimamma!

Anonymkode: 24ee7...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan teste i dag, den vil sannsynligvis gi riktig svar, siden du er på syklusdag 26.

Jeg har vanligvis sykluser på 26 dager, og fikk positiv test på dag 24.

Man får vanligvis ikke symptomer før i uke 5-6, så symptomer man mener å ha så tidlig som du er nå, er mest sannsynlig innbilning/"placebo". 

Anonymkode: d0965...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For øvrig, hvis du har et ønske om å bli gravid - og ikke har blitt det nå - kan det jo være lurt å teste for eggløsning. Særlig siden du har varierende syklus, som også tilsier at tidspunktet for eggløsning varierer. Da blir det både enklere å treffe eggløsning mtp å maksimere sjansen for befruktning, og i tillegg har du mer oversikt over når du kan forvente å få mensen.

Anonymkode: 0773b...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...