Gå til innhold

Tennisalbue - erfaringer og tips søkes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tennisalbue høsten 2023, gikk med dette til februar 2024 uten at det ble bedre, det er kun smertefullt når man måker snø for eks.
Fikk kortison sprøyte av Manuel terapeut og noe nåle terapi og det ble bra og smertefritt til september 2024 så kom det snikende tilbake og plagde meg til oktober/november 2024 da jeg tok en ny kortisonsprøyte og ny behandling, kortison behandling i albue er forferdelig smertefullt bare for å si det sånn, og kortison i albue tror jeg nesten at jeg ikke vil ta igjen pga smertene det gir.

Kan noen gi meg noen gode tips for å få bort dette svineriet? har du en erfaring å dele, jeg trenger egentlig denne armen i det daglige liv og nå som det er på vei tilbake kjenner jeg at jeg gruer meg til å holde ut plagene og ønsker å ta tak i dette for å få  det bort uten kortison.

Anonymkode: a1910...080

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med? Har du riktig arbeidsstilling for å minske belastningen? 
Trener du styrke til vanlig, og gjør du øvelser for tennisalbuer jevnlig? 

Anonymkode: 1aff2...59e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk tennisalbue høsten 2023, gikk med dette til februar 2024 uten at det ble bedre, det er kun smertefullt når man måker snø for eks.
Fikk kortison sprøyte av Manuel terapeut og noe nåle terapi og det ble bra og smertefritt til september 2024 så kom det snikende tilbake og plagde meg til oktober/november 2024 da jeg tok en ny kortisonsprøyte og ny behandling, kortison behandling i albue er forferdelig smertefullt bare for å si det sånn, og kortison i albue tror jeg nesten at jeg ikke vil ta igjen pga smertene det gir.

Kan noen gi meg noen gode tips for å få bort dette svineriet? har du en erfaring å dele, jeg trenger egentlig denne armen i det daglige liv og nå som det er på vei tilbake kjenner jeg at jeg gruer meg til å holde ut plagene og ønsker å ta tak i dette for å få  det bort uten kortison.

Det kan opereres bort. Jeg gjorde det for mange år siden,og har aldri hatt det siden. Anbefales.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva jobber du med? Har du riktig arbeidsstilling for å minske belastningen? 
Trener du styrke til vanlig, og gjør du øvelser for tennisalbuer jevnlig? 

jobber med kundeservice og bruker mye pc , selve skaden fikk jeg i forbindelse med en hobby.

Skrevet

Jeg har hatt den dritten der. Gikk til fysioterapeut i et halvt år. Trykkbølgebehandling. Hjalp ikke og han burde sagt mye tidligere at "jeg kan ikke hjelpe deg". Etter det tok jeg kun hensyn til armen, gjorde ikke det som var vondt, og nå har det bare blitt borte. Heldigvis! Jeg kunne ikke børste håret en gang. Jeg jobbet med regnskap og tastet fært med høyrearmen. Jeg jobber ikke med det lenger, kanskje derfor det har gitt seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (3 minutter siden):

Det kan opereres bort. Jeg gjorde det for mange år siden,og har aldri hatt det siden. Anbefales.

Hvordan var armen/albuen etter operasjonen? måtte du trene deg opp igjen eller var det bare tut og kjør :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det til og fra. Forbedre arbeidsplassen ergonomisk hjelper en del, har håndleddstøtte på tastatur og musematte, sidelengs datamus pluss en sånn greie på pulten så ikke albuen henger utenfor kanten. Ellers har jeg fått noen øvelser fra kiropraktor og er innom hos han med jevne mellomrom for litt behandling.

Anonymkode: fd3d2...456

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jobber med kundeservice og bruker mye pc , selve skaden fikk jeg i forbindelse med en hobby.

Det er vanskelig gi deg tips hvis du ikke vil svare på om du har riktig arbeidsstilling, eller om du allerede gjør øvelser/trening... 

Jeg jobber på kontor og sitter med pc hele dagen. 
Jeg har hatt både tennis og golf albue, men er helt kvitt alle smerter ved hjelp av albuestøtter og rollermouse, samt opptrening hos fysio og deretter videre styrketrening på egenhånd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan var armen/albuen etter operasjonen? måtte du trene deg opp igjen eller var det bare tut og kjør :)

Husker ikke helt. Det er så mange år siden.Tviler på at det var tut og kjør med en gang. Kanskje du kan forsøke å google operasjon av tennissalbue😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...