AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg jobber på serviceyrke hvor jeg får timesbetalt. Jeg jobber 80%. Vi har en app hvor vi logger oss inn når vi kommer på jobb. Jeg får feks aldri mine vakter godkjent tidligere enn det som står, men en annen kollega av meg som jobber 20% får sine alltid godkjent 5-10 min før vakten hennes starter. Er dette noe å ta opp med sjefen eller skal jeg la det gå? Anonymkode: 64628...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Betyr det at du ikke vet om du skal på jobb før etter at vakten din har startet? Da er det jo hel uaktuelt. Har det ingen praktisk betydning og du får vaktene som er avtalt og betalt for disse, så ser det ut som en ikke- sak. Anonymkode: 9c48c...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Betyr det at du ikke vet om du skal på jobb før etter at vakten din har startet? Da er det jo hel uaktuelt. Har det ingen praktisk betydning og du får vaktene som er avtalt og betalt for disse, så ser det ut som en ikke- sak. Anonymkode: 9c48c...5b5 Nei, altså jeg vet når jeg skal starte. Men av og til kommer jeg tidligere på jobb pga buss eller tog. Noen får tydeligvis lov til å starte 5 min tidligere enn hva som vakten er planlagt, mens når jeg har prøvd å stemple meg inn feks 2 min før vakten starter, blir det ikke godkjent de 2 minuttene før Anonymkode: 64628...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, altså jeg vet når jeg skal starte. Men av og til kommer jeg tidligere på jobb pga buss eller tog. Noen får tydeligvis lov til å starte 5 min tidligere enn hva som vakten er planlagt, mens når jeg har prøvd å stemple meg inn feks 2 min før vakten starter, blir det ikke godkjent de 2 minuttene før Anonymkode: 64628...976 På min arbeidsplass fungerer stemplingen sånn at om du stempler inn mer enn 10 min før vakten starter eller etter vaktslutt får leder opp varsel om at stemplingen er lenger enn vakten, og får valget om å godkjenne de ekstra minuttene eller å slette dem og kun godkjenne oppsatt tid. Stempler man inn under 10 min før vaktstart eller etter vaktslutt registreres det ikke noe ekstra tid, leder ser når man har stemplet inn/ut, men må eventuelt gå inn og endre manuelt om det skal betales for de ekstra minuttene. Jeg passer på å skrive en kommentar som forklarer hvorfor jeg har stemplet inn/ut tidlig (f.eks. "kom tidligere for å ha tid til snømåking pga stort snøfall" eller "ble stående med kunde 10 minutter etter stengetid"). Da pleier sjefen å godkjenne det. Hun godkjenner ikke at vi stempler tidlig pga at busstidene faller ut sånn, det må være en grunn til tidlig/sen slutt. Anonymkode: 33e7e...cf1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Det er nok bare en innstilling på det programmet dere bruker. Er det tidsbanken? Tipper kollegaen din har en annen stillingstype, og at lederen din har glemt å endre noe. Om du sier noe til sjefen din vil det kun gå utover din kollega i såfall. Man skal jo ikke kunne begynne på jobb før tida etter eget ønske med mindre det er godkjent av sjefen. Hilsen hotellsjef Anonymkode: d55c7...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå