AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Dater en mann med en gutt på 12 år, første gang jeg møtte gutten, tenkte jeg at noe måtte det være, han har alltid vond, han halter, klarer ikke hoppe, eller gå for han har alltid smerter i beina, kommer det situasjoner hvor han ser at han må endre rutiner, da kan han springe. For eksempel, han kan ikke gå normalt ned ei trapp for han har vondt, men om han ser at søstra kommer til å sette seg på Hannes plass i bilen, da klarer han å løpe ned trappen, for å komme til bilen. Når vi skal spise kan han ta en tygge av maten å sitte å riste på hendene for han mener maten er for varm, det er gjerne når vi har favorittmaten som er taco, å alle vet at taco er kaldt før det når munnen, gutten er sein å snakke, han har ingen samtale, han kun snakker om spill og har en overdreven oppfatning om sitt egent talent og oppfattelse hva han kan, alt andre gjør er kjedelig, kun det han gjør er best, blir det mye for han begynner han å riste på armene, han har ingen blikk kontakt ved samtale og kan ikke være fysisk nær andre enn far, skole og mor ønsker han utredet men far nekter, far har nå gått med for utredning for dysleksi, men vil ppt gå videre om de oppdager andre ting? Anonymkode: 3dae7...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luringa Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Autisme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden https://www.autism.org.uk/advice-and-guidance/topics/behaviour/stimming Anonymkode: 7818a...2ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Ja, ppt kan anbefale utredning for autisme, men det er bup som setter slike diagnoser og da må det samtykkes på nytt. Du kunne beskrevet min snart 12 åring her. Han har høytfungerende autisme. Og utover å få det på papiret, er det ikke så mye mer å få gjort med. Gutten har fått ekstra oppfølging på skolen både før og etter diagnosen ble satt, og det var ingen andre tiltak som ble satt inn etter diagnose. Anonymkode: 87cb3...034 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Hadde aldri orket å date en mann som ikke vil utrede/hjelpe sitt eget barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #6 Del Skrevet 59 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): gutten er sein å snakke, han har ingen samtale han har ingen blikk kontakt ved samtale kan ikke være fysisk nær andre enn far, skole og mor ønsker han utredet men far nekter Han er ikke veldig sjenert? Eller hva menes med at han er sen til å prate? Sier ingenting? Håndflappingen kan være en form for tics. Kjenner to med helt like tics. Hun ene prater og har normal blikkontakt. Det gikk over i den alderen gutten deres er. Hun andre har Asperger. Men fungerer fint. Om han fungerer fint på skolen og i hverdagen forstår jeg far. Men ser for meg at gutten vil få store problemer med venner, jobb og kjærlighet om han ikke greier å ha blikkontakt. Vil gutten selv ha hjelp? Anonymkode: 0e171...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå