AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Skrevet 23. januar Jeg og en venninne var på shopping tur igår i nabobygda. Venninnen min fikk ett akutt behov for toalettbesøk, da vi spurte om å låne toalettet på pizzabakeren var svaret at de ikke hadde kundetoalett der, kan dette stemme? Vurdere å sende klage til bedriften Anonymkode: c0d19...ec7
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Skrevet 23. januar De har vel ikke servering, bare take away? Da pleier de ikke å ha kundetoalett. Anonymkode: 02b90...533 23
AnonymBruker Skrevet 24. januar #3 Skrevet 24. januar Hvis de har bord og stoler slik at kunder kan sitte ned og spise der, skal de kunne tilby gjestene mulighet til å gå på toalettet. Hvis det er et rent take away-sted handler det i tilfelle om at de legger godviljen til og hjelper dere, de er ikke forpliktet til det. Anonymkode: 6c3fa...8af 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar #4 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og en venninne var på shopping tur igår i nabobygda. Venninnen min fikk ett akutt behov for toalettbesøk, da vi spurte om å låne toalettet på pizzabakeren var svaret at de ikke hadde kundetoalett der, kan dette stemme? Vurdere å sende klage til bedriften Anonymkode: c0d19...ec7 Hva skjedde så? Anonymkode: e75da...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Skrevet 24. januar Hva får du ut av å klage? Ønsker du en beklagelse, så får du sikkert det. Det er ikke sikkert de hadde kundetoalett, og de er ikke pålagt å låne ut toalettet til ansatte, samme hvor trengende kunden er. Dette har sikkert med matsikkerhet å gjøre også. Kan ikke ha fremmede valsende rundt på områder kun egnet for ansatte. Anonymkode: 1bc2f...e8b 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva får du ut av å klage? Ønsker du en beklagelse, så får du sikkert det. Det er ikke sikkert de hadde kundetoalett, og de er ikke pålagt å låne ut toalettet til ansatte, samme hvor trengende kunden er. Dette har sikkert med matsikkerhet å gjøre også. Kan ikke ha fremmede valsende rundt på områder kun egnet for ansatte. Anonymkode: 1bc2f...e8b Her har du et godt poeng. Hvis de kom innom med et akutt behov for å låne toalett, så kan det tenkes at den det gjaldt var syk. Diare og den slags er ikke bra å dra inn på toalettet til personalet, de som lager mat... Sånt er veldig smittsomt. Anonymkode: 6c3fa...8af 13 1
Sam Fox Skrevet 24. januar #7 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og en venninne var på shopping tur igår i nabobygda. Venninnen min fikk ett akutt behov for toalettbesøk, da vi spurte om å låne toalettet på pizzabakeren var svaret at de ikke hadde kundetoalett der, kan dette stemme? Vurdere å sende klage til bedriften Anonymkode: c0d19...ec7 Det er ikke en restaurant eller kafé, så selvfølgelig har de ikke toalett til gud og hvermann. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): da vi spurte om å låne toalettet på pizzabakeren var svaret at de ikke hadde kundetoalett der, kan dette stemme? Pizzabakeren her jeg bor er ingen restaurant, kun takeaway. De har ikke kundetoalett. Anonymkode: 5c294...6ff 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Skrevet 24. januar Snakk om å være firkantet. Hadde det vært meg, så hadde jeg sagt ja. Det får være måte på rigiditet. Anonymkode: 044fb...baa
AnonymBruker Skrevet 24. januar #10 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Snakk om å være firkantet. Hadde det vært meg, så hadde jeg sagt ja. Det får være måte på rigiditet. Anonymkode: 044fb...baa Dersom toalettet og personalrommet deres ligger slik at de må gå gjennom »kjøkkenet « for å komme dit, er det ikke sikkert de ansatte har lov å låne det ut. Anonymkode: 425dd...59f 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Skrevet 24. januar Serveringssteder må ha eget toalett for ansatte pga. hygieneforskrifter. Så det kan de ikke låne ut. Anonymkode: 02b90...533 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Skrevet 24. januar Jeg lånte en gang ut toalettet til noen som sa det var krise og jeg fikk sympati for. Sjefen ble fly forbanna. Det er ikke lov. Anonymkode: e629c...1cc 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Skrevet 24. januar På en bensinstasjon langs en landevei i Polen spurte jeg en gang om å få låne toalettet etter at jeg hadde kjøpt bensin. Hun som betjente sa at de ikke hadde noe toalett! Men hun tilbød meg å låne toalettrullen og sa at om nødvendig kunne jeg gå bak stasjonen og sette meg på huk i buskene. Det var tydelig at det var slik det måtte gjøres der. Anonymkode: e180e...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #14 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg og en venninne var på shopping tur igår i nabobygda. Venninnen min fikk ett akutt behov for toalettbesøk, da vi spurte om å låne toalettet på pizzabakeren var svaret at de ikke hadde kundetoalett der, kan dette stemme? Vurdere å sende klage til bedriften Anonymkode: c0d19...ec7 De skal ha egne kundetoalett hvis de har sitteplasser. De kan eventuelt dele kundetoaletter med andre hvis de er på ett kjøpesenter eller lignende. Ansatt-toalettet har de ikke lov til å låne ut. Næringsmiddelhygieneforskriften er tydelig på at det skal være egne toaletter for ansatte, og ansatte og kunder ikke kan dele toalettfasiliteter. En annen viktig faktor er: var dere faktisk kunder? Handlet dere noe der? Eller ønsket dere bare benytte toalettet gratis som om det skulle vært ett offentlig toalett? Anonymkode: 4603e...3b0 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Skrevet 24. januar Restauranter i kjøpesenter trenger ikke å ha egne toaletter, der henvises det til kjøpesenterets toaletter. Ellers forstår jeg at de ikke låner ut personaltoalettet pga hygiene Anonymkode: 92036...d77 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #16 Skrevet 24. januar Et annet poeng, som noen her har nevnt. Var dere reelle kunder eller ikke? Det er jo ikke slik at man kan bevege seg hvor som helst i det offentlige rom, og kreve å benytte alle offentlige plassers toaletter. Det er ikke offentlig toaletter, selv om butikken/restauranten er offentlig. Anonymkode: 1bc2f...e8b 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Skrevet 24. januar De har sikkert dårlige erfaringer med folk som griser på toalettet og de er lei av å vaske etter dem. Skjønner dem godt. Anonymkode: 2acf6...131 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #18 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Et annet poeng, som noen her har nevnt. Var dere reelle kunder eller ikke? Det er jo ikke slik at man kan bevege seg hvor som helst i det offentlige rom, og kreve å benytte alle offentlige plassers toaletter. Det er ikke offentlig toaletter, selv om butikken/restauranten er offentlig. Anonymkode: 1bc2f...e8b Butikker og restauranter er vanligvis private bedrifter... Det er ikke offentlige plasser. Pizzabakeren er på ingen måte ett offentlig sted. Anonymkode: 4603e...3b0 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #19 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Butikker og restauranter er vanligvis private bedrifter... Det er ikke offentlige plasser. Pizzabakeren er på ingen måte ett offentlig sted. Anonymkode: 4603e...3b0 Joda. Store norske leksikon: "Offentlig sted er et sted bestemt for alminnelig ferdsel eller et sted der allmennheten ferdes uaktet om det er privat eller offentlig eiet." Anonymkode: f58be...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #20 Skrevet 25. januar Har de ikke kundetoalett så har de ikke det. Hva er det å klage på? Anonymkode: 65713...012 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå