AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Skrevet 23. januar Jeg er klar over at Too Good To Go handler om å redde mat, ikke at man skal få billig mat/mest mulig valuta for pengene. Og jeg vet at man ikke kan bestemme hva man får i posen. Men velger å dele min skuffelse/frustrasjon allikevel, for å høre hva andre tenker. Jobber i butikk på et lite sted. Tvers over gata for butikken jeg jobber i ligger det et bakeri. I dag var det veldig stille i sentrum pga snøværet her på østlandet, så da jeg var å kjøpte lunsj i 13-tiden var fortsatt diskene veldig velfylte og det var langt færre gjester der enn hva som er normalt på den tiden av dagen. Hun om var på jobb der spurte om vi hadde mye å gjøre i butikken og sa at hun hadde få forhåpninger om å selge veldig mye utover ettermiddagen, så det ville nok bli mange velfylte Too Good To Go poser ved stengetid. Utpå ettermiddagen sendte mannen min meg en melding om at vi trang brød, så jeg gikk inn i TGTG appen og der var det poser tilgjengelige på bakeriet, så jeg bestilte en. Hentetiden passet bra med når jeg var ferdig på jobb. Da jeg kom til bakeriet for å hente posen stod det mange poser klare til henting og det var flere foran meg i køen og jeg skjønte raskt at de var der i samme ærend som meg. Alle fikk spørsmål om de ønsket en pose med brød og litt søt bakst eller bare søt bakst. Da det var min tur til å hente var det en pose igjen og i den var det kun søt bakst. Det 5 minutter til stengetid og det var fortsatt mange brød igjen i hylla og disken med søt bakst var relativt velfylt. Jeg sa til den ansatte at jeg hadde håpet på et brød i posen min og fikk et "beklager, det er bare denne posen igjen" til svar. Greit nok, så jeg spurte om det var redusert pris på brødene som lå igjen i hylla. Det var det ikke. Kjøpte et brød til full pris og puttet det i posen med TGTG varene. Stoppet ved døra for å ta på meg lue og vanter og kunden bak meg i køen kjøpte et brød og den ansatte spurte om hun ville ha med noe søt bakst eller et ekstra brød på kjøpet "for det skal jo kastes nå uansett". Jeg sa ikke noe, men kjente at det kokte i meg da jeg gikk. Angret på at jeg ikke bare gikk og kjøpte et brød i siste øyeblikk, det hadde vært billigere enn å kjøpe en TGTG + et brød til full pris og da kunne jeg faktisk valgt hva jeg skulle ha. Anonymkode: b295f...67c 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Skrevet 23. januar Det skjønner jeg godt du ble irritert på. Det hadde jeg faktisk sendt en tilbakemelding på til butikken. For når du fikk nei, kan de ikke gi til den som kommer rett etterpå så du faktisk hører det, det blir for dumt. Anonymkode: acbb9...bd0 16 1 3
Eric_B Skrevet 23. januar #3 Skrevet 23. januar Kunden bak handler vanlig som jeg leser det så at resten av dagens brød er forbeholdt som en god service til eventuelle fullpriskunder høres ikke helt feil ut. 5 2
nordlending Skrevet 23. januar #4 Skrevet 23. januar Eric_B skrev (3 minutter siden): Kunden bak handler vanlig som jeg leser det så at resten av dagens brød er forbeholdt som en god service til eventuelle fullpriskunder høres ikke helt feil ut. Kunden bak TS kjøpte et brød. TS kjøpte en pose og et brød til fullpris, og brukte altså mer penger der, uten å få samme tilbudet. 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Skrevet 23. januar Eric_B skrev (3 minutter siden): Kunden bak handler vanlig som jeg leser det så at resten av dagens brød er forbeholdt som en god service til eventuelle fullpriskunder høres ikke helt feil ut. Ts kjøpte jo også brød til fullpris, da burde hun også fått tilbud om å få med et ekstra. Anonymkode: acbb9...bd0 2 2
Eric_B Skrevet 23. januar #6 Skrevet 23. januar nordlending skrev (Akkurat nå): Kunden bak TS kjøpte et brød. TS kjøpte en pose og et brød til fullpris, og brukte altså mer penger der, uten å få samme tilbudet. Er uansett kunden bak som er fullpriskunden. TGT er jo en fin måte å bli kvitt overskudd på og redusere matsvinn på men det er jo ikke slik at butikker håper å ha noe å selge via TGT. 1
Eric_B Skrevet 23. januar #7 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts kjøpte jo også brød til fullpris, da burde hun også fått tilbud om å få med et ekstra. Anonymkode: acbb9...bd0 Ja kanskje men det var vel etter hun allerede hadde spurt. Sikkert mye den i kassa kunne gjort annerledes men er ikke sånn helt crazy rart heller. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Skrevet 23. januar Jeg skjønner ikke butikker som velger å kaste mat fremfor å selge det billigere. Jeg ville sendt en epost til bedriften da jeg både syns det er rutrolig dårlig kundeservice, men også velsig uetisk siden brødene "uansett skal kastes" Anonymkode: 70d48...21a 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg skjønner ikke butikker som velger å kaste mat fremfor å selge det billigere. Jeg ville sendt en epost til bedriften da jeg både syns det er rutrolig dårlig kundeservice, men også velsig uetisk siden brødene "uansett skal kastes" Anonymkode: 70d48...21a Da jeg hadde handlet lå det igjen minst 10 brød i hylla. Disken med søtbakst var fortsatt velfylt, de kunne fylt MANGE fler TGTG poser. Antar at det fylte minst en søppelsekk, sannsynligvis mer. Så med mindre det kom en horde med kunder de siste 3-4 minuttene før stengetid ble det kastet mye mat. Hadde vært bedre om det kom til nytte tenker jeg. TS Anonymkode: b295f...67c 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #10 Skrevet 24. januar Jeg forstår at de ikke "fast" kan gi ut brødene på slutten av dagen, for da ville jo alle kundene bare kommet de siste to minuttene for å få gratis brød. Men slik det ble gjort her, at en fullbetalende kunde fikk tilbud om ekstra brød og søtbakst fordi det likevel skulle kastes, og den andre ikke, det er aldri greit. Ikke når de er der inne samtidig. Men kan tenkes hun i kassa kjente den andre kunden og derfor var ekstra grei med henne. Men ville definitivt gitt en tilbakemelding på det. Anonymkode: acbb9...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Skrevet 24. januar Jeg har både god og mindre god erfaring med TGTG. Tre bakeri i min nærhet er veldig rause. Nesten så posen blir for tung (3 brød, rundstykker, boller, påsmurt). Et annet utsalg ("butikkbakeri"), er ganske kjipe. Ofte ligger det billigvarer i posen, mens hyllene er fulle av butikkstekte varer som så ender i en bossekk. Regner med at de ansatte har instrukser om hva de kan gjøre både iforhold til TGTG posene og bakst på slutten av dagen (gi bort/selge rimeligere). Så du kan jo sende en melding til butikkleder og spørre om dette er normalen,og i så fall hvorfor det er slik? Når det gjelder det som er igjen, har jeg vært frivillig hos Kirkens Bymisjon. Vi fikk inn slike sekker med brød og boller som ble brukt dagen etter i kafeen for rusmisbrukere. Har også jobbet i bakeri, og der ble sekkene hentet av grisebønder. Så jeg tror ikke regelen er at det kastes. Anonymkode: da782...763 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Skrevet 24. januar Eric_B skrev (8 timer siden): Er uansett kunden bak som er fullpriskunden. TGT er jo en fin måte å bli kvitt overskudd på og redusere matsvinn på men det er jo ikke slik at butikker håper å ha noe å selge via TGT. Nei, men butikken skal vel heller ikke "straffe" kunder som bruker TGTG, som det høres ut som skjedde her. Anonymkode: be28f...7f7 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Stoppet ved døra for å ta på meg lue og vanter og kunden bak meg i køen kjøpte et brød og den ansatte spurte om hun ville ha med noe søt bakst eller et ekstra brød på kjøpet "for det skal jo kastes nå uansett". Jeg sa ikke noe, men kjente at det kokte i meg da jeg gikk. Angret på at jeg ikke bare gikk og kjøpte et brød i siste øyeblikk, det hadde vært billigere enn å kjøpe en TGTG + et brød til full pris og da kunne jeg faktisk valgt hva jeg skulle ha. Anonymkode: b295f...67c Hva faen, så du måtte kjøpe brød til fullpris mens kunden bak deg fikk spørsmål om de ville ha brød eller boller ekstra graris siden det skulle kastes. 1. Jeg hadde ikke handlet det igjen. Anonymkode: 5b2f9...91c 1
Eric_B Skrevet 24. januar #14 Skrevet 24. januar (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, men butikken skal vel heller ikke "straffe" kunder som bruker TGTG, som det høres ut som skjedde her. Anonymkode: be28f...7f7 Det er ikke noe i veien for det om de har lyst. Det er business. Rett eller galt? Til diskusjon. Men ikke noe de skal eller ikke. Kan se på det som belønning til den andre kunden for å ikke vente til butikken taper mest mulig. Spesielt når kunden har vært innom noen timer tidligere og spurt indirekte hva som kan bli mulig å få for en billig penge i stedet for å kjøpe det hun skal ha til fullpris. Den oppførselen hadde jeg ikke bygd opp under om jeg dreiv butikk heller. Endret 24. januar av Eric_B 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Skrevet 24. januar Man gir gjerne litt ekstra til fullpriskunder som ikke har noen forventning om rabatter. Lite å tjene på å gi ekstra til de som uansett er der kun på grunn av rabatterte varer. Anonymkode: 6bed3...c25 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #16 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva faen, så du måtte kjøpe brød til fullpris mens kunden bak deg fikk spørsmål om de ville ha brød eller boller ekstra graris siden det skulle kastes. 1. Jeg hadde ikke handlet det igjen. Anonymkode: 5b2f9...91c Det gjøres her også. Det går på trynefaktoren og har gjort det lenge. Anonymkode: 2e0a2...faa 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Skrevet 24. januar Ansatte ville heller ha med selv hjem. Er litt vanskelig jeg da, så ville nok ikke handlet der igjen. Og du jobber rett ved siden av? Anonymkode: c7384...b86 1
Diskulis Skrevet 24. januar #18 Skrevet 24. januar Litt todelt her. Man har ingen rett på å kreve noe i TGTG-posen, så synes ikke de gjør noe feil der. Hvis det stemmer at alle posene unntatt 1 inneholdt brød, var det veldig merkelig mtp det var mye brød igjen. Og utrolig uheldig at du fikk den ENE posen som bare hadde snacks da. Men, innhold er ikke noe man har påvirkningskraft på. Så burde jo du fått samme tilbud som de andre, når du først kjøpte et fullprisbrød, om du ville ha med noe ekstra. Jeg tipper det som skjedde var at du mistet goodwill når du klagde litt. Sier ikke at det er lurt av de eller god kundeservice, jeg hadde blitt irritert selv av å ikke få noe ekstra hvis de var rause mot alle andre som er innom. Men det er en vanlig menneskelig reaksjon. Når noen setter deg i en småubehagelig posisjon, blir man mindre innstilt på å gi noe ekstra. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #19 Skrevet 24. januar Too good to go har tapt seg veldig. I starten husker jeg kjøpte for én femtilapp. Og endte opp med å få varer til mange hundre kr. Nå står det tydelig i appen. Ala verdi 117,- streket over og du betaler 40,-. Kjøper heller varer til 40% i butikken. Bedre kvalitetsvarer. Anonymkode: d7191...599
Hannabanna Skrevet 24. januar #20 Skrevet 24. januar (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da jeg hadde handlet lå det igjen minst 10 brød i hylla. Disken med søtbakst var fortsatt velfylt, de kunne fylt MANGE fler TGTG poser. Antar at det fylte minst en søppelsekk, sannsynligvis mer. Så med mindre det kom en horde med kunder de siste 3-4 minuttene før stengetid ble det kastet mye mat. Hadde vært bedre om det kom til nytte tenker jeg. TS Anonymkode: b295f...67c Det var litt rart at du ikke ble tilbud ett ekstra brød som kunden etter. Men du kan heller ikke konkludere med at resten ble kastet da bakerier ofte leverer til insitusjoner av overskudd de ikke får betalt for. Men de ønsker å selge mest mulig så de tømmer ikke disken før det faktisk er stengt. Veldig spesielt å si at det kastes da så å si ingen bakerier gjør dette. Muligens en helt annen grunn til at denne ansatte oppførte seg slik, flørting eller noe annet uprofesjonelt. Du burde kontakte dem å spørre om de faktisk kaster overskuddsmat. Firmaet jeg jobbet for før hadde mange utsalgssteder med mat. Vi brukte ikke togoodtogo, men hadde heller 50 prosent på alle dagsferske varer de siste 15 minuttene vi var åpne. Personalet kunne benytte seg av dette med ekstra rabatt, ikke ta med gratis mat hjem. Det som var til overs ble fordelt forskjellige kommunale plasser som sykehjem og psykriatiske sykehus. Som tidligere nevnt, jeg hadde skrevet en mail uten hovedfokus på at du ikke fikk rabatt på brød, men på at maten i følge den ansatte faktisk ble kastet. Endret 24. januar av Hannabanna 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå