Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #1 Del Skrevet 6. mars 2006 hei, vi har nå i tillegg til brannkopper også fått stafylokokker i halsen og skarlagensfeber inn i huset. skarlagensfeber har jeg aldri hatt selv eller har ikke noen erfaring med. noen som kan fortelle meg litt om egne erfaringer? barnet er 3,5 år og hun er full av utslett!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 6. mars 2006 #2 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Har dere kontakt med lege og/eller legevakt? Mener det er veldig hardt for kroppen med den typen feber. Men, nei, jeg har ikke erfaring med det. Trodde ikke det var så vanlig nå for tiden. Endret 6. mars 2006 av hecuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #3 Del Skrevet 6. mars 2006 Vært hos lege? Hvis ikke, kom deg dit og få antibiotika. Guttungen her hadde det, og han ble veldig dårlig. Høy feber, bringebærtunge, slutta å spise, vondt i hodet, ville ikke drikke, huden flasset av over HELE kroppen. Så ut som det hadde SNØDD i sofaen. Han gikk ned mange kilo (var tynn fra før) og så ut som et skjellett. Han fikk ti dagers antibiotikakur og brukte et halvt år etterpå på å få matlysta opp og kroppen igang skikkelig. (han var 5) Ikke bra i det hele tatt, skarlagensfeber kan ha ugunstige ettervirkninger også så få medisin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #4 Del Skrevet 6. mars 2006 jada, vi fikk antibiotika for streptokokker i halsen i går. ringte sykehuslegen i dag da hennes natt (vår og forøvrig) var veldig slitsom.... utslettet gjør også at hun ikke vil ha klær på så hun går her i trusa.... det var visst vanlig å få det i forbindelse med str.i halsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #5 Del Skrevet 6. mars 2006 huff er det så ille!!!?? ja hun har feber som går opp og ned, spiser bare av og til - nudler og vafler og slik myk mat...hun er også tynn fra før så får håpe hun ikke slutter helt å spise. hun har også vondt for å svelge. og det vanskligste av alt er å få i henne antibiotikakuren. hun skal ha tre ganger daglig, så det blir egentlig hele dagen at jeg styrer med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 6. mars 2006 #6 Del Skrevet 6. mars 2006 Jenta vår har hatt skarlagensfeber to ganger, og det var likedan begge gangene. HUn fikk først høy feber, deretter mye utslett og rød tunge. HUn begynt eå flasse etter en ukes tid. HUn fikk pencillin begge gangene, og feberen forsvant veldig fort. Tok noen dager med utslettet, men synes hun ble fort frisk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 6. mars 2006 #7 Del Skrevet 6. mars 2006 Min hadde skarlagensfeber da hun var fire. Hun hadde nesten ikke feber, men utslett på overkroppen og bringebærtunge. Hun var ikke spesielt dårlig, spiste normalt og var lite slapp. Det gikk fort over med antibiotika. Flasset ikke i det hele tatt. Så det behøver heldigvis ikke være så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #8 Del Skrevet 6. mars 2006 trådstarter her igjen; jeg tenker også litt på mengden av antibiotika som barnet faktisk får i seg i fht angitt mengde som legen har foreskrevet. vi får i henne nesten alt, men skjelden absolutt hele dagsdosen. det er jo veldig vanskelig, så jeg tenker at legene må da vel regne inn noe svinn når det gjelder små barn?!? hva tror/vet dere rundt dette. er det krise når vi ikke får inn alt? må også si at jeg syntes jeg ser forskjell på henne allerede, bare etter et døgn med antibiotikakur. utslettet er ikke så hissig lenger, også spiser hun da i allefall bittelitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guiseppe Skrevet 6. mars 2006 #9 Del Skrevet 6. mars 2006 hæ? Antibiotika mot skarlagensfeber? De to av mine som har hatt det har klart seg fint uten, legen sa ikke et pip om antibiotika. Jeg hadde uansett ikke gitt dem antibiotika mot en såpass snill og ufarlig sykdom som går over av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 6. mars 2006 #10 Del Skrevet 6. mars 2006 hæ? Antibiotika mot skarlagensfeber? De to av mine som har hatt det har klart seg fint uten, legen sa ikke et pip om antibiotika. Jeg hadde uansett ikke gitt dem antibiotika mot en såpass snill og ufarlig sykdom som går over av seg selv. ← Så er du også med på å spre smitten, har du tenkt på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guiseppe Skrevet 6. mars 2006 #11 Del Skrevet 6. mars 2006 Smitter ikke noe mindre selv om de ikke får antibiotika. Dessuten er skarlagensfeber en ufarlig barnesykdom, ikke noe dødelig sars-greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 6. mars 2006 #12 Del Skrevet 6. mars 2006 Smitter ikke noe mindre selv om de ikke får antibiotika. Dessuten er skarlagensfeber en ufarlig barnesykdom, ikke noe dødelig sars-greier. ← Det var poenget, det smitter mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 6. mars 2006 #13 Del Skrevet 6. mars 2006 Dessuten er skarlagensfeber en ufarlig barnesykdom, ikke noe dødelig sars-greier. ← Blander jeg det med en annen sykdom som var veldig alvorlig på 1800-tallet...? Forvirret nå, jeg. Den sykdommen jeg tenker på trenger hvertfall behandlig... Tror jeg.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. mars 2006 #14 Del Skrevet 7. mars 2006 Her står det litt om skarlagensfeber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. mars 2006 #15 Del Skrevet 7. mars 2006 Man kan faktisk få nyreskader senere i livet ved ubehandlet skarlagensfeber. Alle mine tre har hatt det, de to første oppdaget jeg det ikke før de begynte å flasse under føtter og inni hendene. Så de hadde det veldig mildt. Minste var bare 5 mnd da hun fikk det og ble skikkelig syk og innlagt. Selvsagt fikk hun antibiotika! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå