AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar I vår familie har vi hittil blitt invitert i konfirmasjon til våre tantebarn, og det er jo veldig hyggelig. Vi har gitt en ganske god, og selvfølgelig lik sum til alle (forløpig 3). Nå er det den eldste sønnen til en anne gren av familien sin tur til å konfirmeres. Vi gleder oss jo med ham, og kommer til å gi samme sum til denne gutten som til de tre tidligere konfirmantene, men med en ørliten bismak siden vi denne gangen ikke er invitert. Er det kjipt å tenke slik? Anonymkode: 91121...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Hadde aldri gitt samme sum hvor jeg ikke var invitert. Anonymkode: cc6f2...f10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Annen gren, dvs halvsøsken? Familieb til mannen din? Ulike familier har forskjellige tradisjoner for hvem de inviterer. Men til spørsmålet ditt, jeg ville gitt samme beløp ja. Noe annet blir demonstrativt av dere. Anonymkode: f3ea1...559 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Jeg synes det er relasjonen og ikke deltagelsen som avgjør gavens verdi. Alle nevøer og nieser får selvfølgelig samme sum. Litt på samme måte synes jeg det er rart å gi en dyrere gave i et dyrt bryllup enn i et billig. Gaver er ikke betaling for deltagelse. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~oppned~ Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Jeg gir det samme uansett om vi er invitert eller ikke. Her er det stort sett foreldrene som setter gjestelista, ikke konfirmanten, så gavebeløpet er det samme uansett. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Arkana skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er relasjonen og ikke deltagelsen som avgjør gavens verdi. Alle nevøer og nieser får selvfølgelig samme sum. Litt på samme måte synes jeg det er rart å gi en dyrere gave i et dyrt bryllup enn i et billig. Gaver er ikke betaling for deltagelse. Enig. Det kan være mange grunner til at dere ikke er invitert. Det kan være så enkelt som de at de ikke har økonomi til å invitere rubbel og bit av slekten og måtte velge de aller nærmeste. Jeg hadde gitt samme beløp uansett og samtidig vært veldig glad for at jeg slapp å bruke dagen min på dette 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #7 Del Skrevet 23. januar Jeg gir samme beløp om vi er invitert eller ikke. Noen ønsker bare nærmeste familie. Men hadde f.eks min bror invitert min søster og ikke meg i sitt barns konfirmasjon, hadde jeg jo blitt sur. Men skjer sånt tenker jeg at man ikke har noe godt forhold fra før, og da er det ikke den manglende invitasjonen som er det største problemet. Anonymkode: f299b...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Del Skrevet 23. januar Jeg gir det samme til alle nieser og nevøer uansett. Anonymkode: 2e380...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå