Gå til innhold

Huden min klikker - Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har problemer med huden og har vært hos hudlege, hun gav meg finacea(jeg tror ikke jeg har rosacea men tenkte jeg måtte prøve), og jeg brukte en måneds tid før huden min opparbeidet en toleranse mot denne kremen. De første 2 ukene var direkte smertefull enda jeg trappet opp sakte. Så var det ok en liten periode på noen få uker, uten at jeg kan si at det hjalp på mine originale problemer(men hun sa det kunne ta opp til 6mnd).

Så ble jeg syk en ukes tid, og hele krembruken gikk i glemmeboka. Når jeg nå startet igjen på mandag, så tenkte jeg at jeg nok måtte trappe opp litt sakte. Smurte på på mandag, og huden har vært klikk bananas siden. Nå er jeg ikke bare rødflekket, jeg har steikvarme, opphevde, ru, og røde flekker i hele fjeset som er knuske tørr. I morres hadde jeg to lag med FEIT fuktighetskrem før jeg dro på jobb, men innen lunsj var jeg akkurat likte tørr, og flasset på disse områdene. Da jeg kom hjem så brukte jeg fuktighetskremen roche posay cicaplast(som hudlegen anbefalte meg og som jeg brukte fra før), og hadde et lag tjukt nok til at jeg var hvit. Da dette var trukket inn hadde jeg mye hud som sikkert var oppbløtt av fuktighetskremen som jeg vasket av med vann, men huden er fremdeles akkurat likens! Jeg har tatt antihistaminer(og jeg kan ta opp til 120mgX4). Hva gjør jeg?! Ringe hudlegen og kaste inn håndkleet? 😭Fy faen jeg avskyr denne stygge dritthuden!

Anonymkode: 9d07f...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei TS, jeg rakk ikke å svare deg i går kveld, men det høres ut som om du er allergisk mot azelainsyre, alternativ at Finacea gel har for høy konsentrasjo av virkestoffet. Vil anbefale at du kontakter lege og/eller hudlege snarest. Jeg ville muligens tatt sjansen på 0,% hydrokortison, ettersom det er betennelsesdempende. Men kom deg til lege så fort du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med @roci her over. Få en lege til å vurdere reaksjonen din. I tillegg ville jeg ha avventet med hydrokortison i tilfelle du har perioral dermatitt. Kortison kan gi lindring av symptomer på kort sikt, men gjør ting verre på lenger sikt.

Høres veldig slitsomt ut. Håper du finner ut av det.

Anonymkode: 80d01...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med @roci her over. Få en lege til å vurdere reaksjonen din. I tillegg ville jeg ha avventet med hydrokortison i tilfelle du har perioral dermatitt. Kortison kan gi lindring av symptomer på kort sikt, men gjør ting verre på lenger sikt.

Høres veldig slitsomt ut. Håper du finner ut av det.

Anonymkode: 80d01...953

Ja, hydrokortison var mer ment som "nødhjelp" akkurat nå, det er definitivt ikke noe man bør bruke over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...