Gå til innhold

Skilsmisse, føler kona lurte meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal prøve å ikke få dette så langt. Min kone er ikke norsk, vi giftet oss i hennes hjemland. Søkte om familiegjenforening for flytte til Norge, tok litt tid. Vi har ett barn sammen, ungen ble født I morens hjemland, men vi flyttet til Norge 3 måneder seinere, da moren endelig fikk oppholdstillatelse.

Ting var ikke så veldig lett i Norge, for å gjøre en lang historie kort, for 1 år siden tok kona ungen med til hjemlandet. Det uten min tillatelse. Ungen var da 1 år. Norge har ikke noe samarbeidsavtale med det landet så umulig å få til noe.

Uansett, jeg knakk fulstendig sammen. Det at kona kunne gjøre noe sånt, samtidig så gjorde det at jeg nesten aldri fikk se mitt barn. 

Jeg dro til konas hjemland for å se barnet etter en stund. Kona ville egentlig ikke skilles. Pratet med en advokat i det landet som sa det beste er å ha ett bra forhold til kona di.

Så der har jeg prøvd. Har prøvd å legge det bak meg at kona tok med ungen, og jeg har dratt til det landet 6-7 ganger på 1 år. Er lang tur,dyre biletter og jeg trenger fri fra jobben. Jeg tjener ikke mye så har blitt veldig vanskelig. Samtidig så har jeg sendt rundt 7000 norske kroner i måneden.

Forrige uke pratet vi om at dem skulle flytte tilbake til Norge. Kona var veldig på, og sa det er det beste. Er en del papirer som må fylles ut så jeg startet med det, fikk fri fra jobb og fortalte at jeg kommer til dem for da blir ting lettere med å dra å levere søknad, for det er ett stykke å reise. Fikk beskjed om det var fint, samt ord som at jeg er alt for henne. 

Jeg har som sagt siste månedene sent penger til dem, men sa tidlig denne måneden at jeg må gi deg dem litt seinere enn vanlig. Det var greit. Men så plutselig igår kom det spørsmål om jeg kunne sende. Jeg får ikke gjort det før om noen dager. Da klikket det i vinkel for henne. Fortalte meg at jeg kan ikke leve sånn lenger. Er alltid aleine, og du bryr deg ikke om oss i det hele tatt. Så jeg dra til retten og sier at vi skal skilles. 

Igjen så bryter jeg sammen, var klar for å endelig få dem hjem, spesielt mitt barn. Så får jeg dette slengt i trynet. 

Jeg sa jeg kunne komme Uansett, fikk beskjed at jeg kan komme men får bare se ungen sammen med henne. 

Jeg forstår bare ikke argumentene hennes. Sier at jeg ikke er der for henne og ungen. Og dem har vært aleine hele tiden. Jeg bryr meg ikke om dem. 

Mulig jeg tydeligvis ikke har gjort nok, mulig jeg har sviktet totalt som ektemann og far. 

Anonymkode: 3fc60...cd3

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist sak for deg, men du sier det selv i overskriften. For oss som ikke vet mer enn du skriver, så hører det desverre ut som hun lurer deg. Og hun har overtaket i forholdet siden hun har tatt med felles barn og dratt, uten at der er samarbeidsavtale mellom landene. Det er nok desverre ikke en enestående sak, og det er sikkert mange som bruker mye penger på advokat i sånne tilfeller, uten at det fører med seg noe positivt. 

Jeg kan ikke råde deg til så mye desverre, men forstår at dette er innmari leit for deg. 🌺

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilket land er kona di fra? Hvor gamle er dere? Hvor lenge hadde dere kjent hverandre (møttes) før dere giftet dere? Når fikk dere barnet?

Må nesten ha svar på dette for å svare godt

Anonymkode: 9b744...f02

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får holde igjen på pengene til du får barn og kone med deg tilbake. Så tar du passet til barnet så hun ikke kan kidnappe det igjen. Du kan ikke la henne manipulere deg sånn.

Anonymkode: db37b...bab

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilket land er kona di fra? Hvor gamle er dere? Hvor lenge hadde dere kjent hverandre (møttes) før dere giftet dere? Når fikk dere barnet?

Må nesten ha svar på dette for å svare godt

Anonymkode: 9b744...f02

Tullball. 

Anonymkode: de02c...3ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Din sak er ikke unik. Snør igjen pengesekken så snur disse damene fort. Hun kommer til å klikke igjen da for hun vet at det har effekt på deg, men du må bare stå i det til hun kommer hit.

Anonymkode: eb9e2...49a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du får holde igjen på pengene til du får barn og kone med deg tilbake. Så tar du passet til barnet så hun ikke kan kidnappe det igjen. Du kan ikke la henne manipulere deg sånn.

Anonymkode: db37b...bab

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Din sak er ikke unik. Snør igjen pengesekken så snur disse damene fort. Hun kommer til å klikke igjen da for hun vet at det har effekt på deg, men du må bare stå i det til hun kommer hit.

Anonymkode: eb9e2...49a

Men det går vel for det meste ut over ungen? Ungen trenger jo mat og klær. TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, og hvordan hadde hun planlagt det når hun dro?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et så lite barn bruker ikke 7000kr i mat og klær hver måned.  Dessuten så har dere begge foreldre forsørgelsesplikt. Hold igjen litt pengestrømmen, i allefall nå i en periode. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (55 minutter siden):

Ja, og hvordan hadde hun planlagt det når hun dro?

Bra spørsmål. Dem bor hjemme hos moren til kona. For ca 1 måned siden fikk jeg beskjed om at moren ikke ville ha dem der mer. Dem krangler hele tiden, noe Dem forsåvidt alltid har gjort. Gjør ting på impuls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skruf skrev (54 minutter siden):

Et så lite barn bruker ikke 7000kr i mat og klær hver måned.  Dessuten så har dere begge foreldre forsørgelsesplikt. Hold igjen litt pengestrømmen, i allefall nå i en periode. 

Hørt noen si det, men føler jeg svikter som far om jeg ikke gir noe. Er jo ikke der så mye, så da er det jo penger jeg kan bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble kidnappet av min mor til Norge fra USA. Pappa nektet å betale ei krone, Norge sendte noen innkrevingsbrev, men alt gjelden ble slettet da jeg var 28 (jeg fikk et brev om sletting av bidragsgjeld).

Så.... hva skjer om du snurrer pengesekken? Sannsynligvis lite med mindre hun bare bruker deg for pengene og til og med da er du (Sannsynligvis) nokså enkel å erstatte.

Anonymkode: 5f3ab...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville spurt henne om hva hun har tenkt mht skole for barnet. Hvorfor vil hun nekte barnet de gode mulighetene det vil få ved å vokse opp i Norge. Bhg og skolesystemet er veldig bra i Norge og gir barnet uante muligheter. Spill på samvittigheten hennes med andre ord. Og hvis de kan leve godt på 7000 kroner, så reduser bidraget. Du skal jo bare betale for barnet og ikke henne. Hun må jo jobbe og tjene egne penger. 

Anonymkode: 82150...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette henger ikke på greip. Jeg hadde sagt at hun utnytter deg hvis hun hadde fått oppholdstillatelse,  og flyttet fra deg med baby. Da hadde det svidd og hun hadde også fått ganske mye økonomisk støtte.  

Kan det hende hun har litt fødselsdepresjon? Det er ikke så enkelt med et lite baby og i tillegg å flytte til et nytt land. Jeg hadde uansett prøvd å få henne tilbake til Norge

Anonymkode: 0a368...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved å sponse henne så opprettholder du at hun holder barnet borte fra deg. Hvis hun blir hos sin mor, så er vel 500 nok til mat til barnet, antar det er et lavkostland?

Hva var det som gjorde det så vanskelig i Norge? Du trenger ikke fortelle her, men du trenger å tenke over hva du skal endre så det blir bedre om hun kommer tilbake. Og fortell henne hva du gjør og tenker for at det skal bli bra å være her. 

Anonymkode: b3898...c2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...