AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Hei. Jeg trenger sårt hjelp her. Jeg har siden ks i 2010 hatt store problemer med magen. Får kun gått på toalettet om jeg bruker avføringsmiddel. Dette må åpenbart la seg ha tid til og jeg kan gå opp mot 3-4 uker før jeg går på toalettet. Legen min har sendt meg til koloskopi og endoskopi uten funn. Tatt blodprøver for å se om jeg er allergisk mot noe, men ingen funn. Virker som om han bare har gitt opp. Jeg spurte om han kunne henvise meg til en ernæringsfysiolog, men det kunne han ikke for jeg var ikke overvektig. Dessverre nå har jeg fått nedfall/fremfall av blære og må ha en operasjon for å feste den. Legen på sykehuset sa at så lenge jeg har dette med tarmen vil aldri en operasjon bli bra pga et konstant trykk. blir helt rådvill. Har prøvd på egen hånd og kutte ut melk en lang periode og neste periode hvetemel. Til ingen nytte. kjenner dette nå går hardt utover psyken. Har også vært i mye fysisk aktivitet så det har ikke noe med det å gjøre heller. håper virkelig noen som har vært borti like symptomer her kan komme med noen råd. Noen prøver jeg burde ta eller mat jeg burde spise? på forhånd tusen takk Anonymkode: 1202d...408 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Prøv å kutte ut alt av fiber noen dager. Anonymkode: 0847f...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Jeg er diagnosert med alvorlig forstoppelse. Det som fungerer for meg, er å eliminere alt av korn, bønner, linser, quinoa, kikerter, og fokusere på rene animalske produkter. Jeg spiser (for det meste) ikke prosessert mat. Drikke GODT med vann hver dag, og ta tilskudd av magnesium og kalium. Sistnevnte mer periodevis. Magnesium citrat, kjøper på helsekosten, de er lettere å dosere fordi de har lavere doser. Anonymkode: c9b5b...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Hei, jeg har vært plaget i flere år jeg også. Etter å ha prøvd alt som er ift mat endringer og dietter, så er det eneste som virker for meg å bruke lactulose hver dag, drikke vann jevnlig, og spise litt svisker hver dag. Jeg må fremdeles bruke avføringstabletter innimellom, men ikke så ofte som tidligere. Lactulose sammen med vann er nok det som hjelper best, og er også det som leger og spesialister anbefaler ved langtidsbruk. Selvfølgelig har kostholdet noe å si, men der må du nok prøve deg frem hva som passer best for deg. Kutte ut alt av grønnsaker og frukt er av mange årsaker et helsemessig risikoprosjekt. Jeg undrer meg over den "trenden" som noen promoterer for tiden siden det er godt dokumentert at vi mennesker trenger dette. Ønsker deg lykke til og føler med deg. Anonymkode: 6517d...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Overmoden pære sett fart på systemet Anonymkode: b9c7c...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #6 Del Skrevet 24. januar Kaffe med olje om morgenen!! Deretter mye vann Anonymkode: b4950...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Hva har du forsøkt kostholdsmessig? Har hatt forstoppelse i begge mine graviditeter, og det som hjelper meg er hovedsakelig linfrø, lagt i vann over natten. Bruker det i grøten eller med yoghurt og havregryn. Tilskuddene de anbefalte på sykehuset gjorde ingenting for meg. Anonymkode: 02a54...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Litt utradisjonelt kanskje, men en snus hver morgen hjelper meg å komme på do 🙈 Anonymkode: c6a00...0c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar Gaps. jeg har hatt problemer med magen tidligere - gikk på gaps dietten og sakte ble jeg bedre. det er beintøft men det reddet værtfall min hverdag Anonymkode: 16f43...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar Jeg annbefaler å lage saus og supper på beinkraft for eks coop sin oksekraft det gjør underverk for magen! Anonymkode: cde0a...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar Jeg tenker at når dette problemet faktisk oppsto i forbindelse med en mageoperasjon (keisersnitt), så bør du faktisk utredes nøyere. Kan du gå privat til en gastrolog? Ellers finnes det legemidler for langstidsbruk. Kjenner til et barn som tar Movicol hver dag. Men hva er plagene dine? Har du smerter? Eller er det kun at du forventer å gå oftere på do. Anonymkode: 6a684...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at når dette problemet faktisk oppsto i forbindelse med en mageoperasjon (keisersnitt), så bør du faktisk utredes nøyere. Kan du gå privat til en gastrolog? Ellers finnes det legemidler for langstidsbruk. Kjenner til et barn som tar Movicol hver dag. Men hva er plagene dine? Har du smerter? Eller er det kun at du forventer å gå oftere på do. Anonymkode: 6a684...9e6 Enig i dette. Siden plagene oppstod etter keisersnitt, så bør dette utredes videre. En slik kamerakapsel kan sjekke hele tarmsystemet. Men det bør også undersøkes om det kan være arrvev som endrer tarmens bevegelse. Det som hjalp meg var å kutte alt av melk og kornprodukter (nå har jeg funnet ut at jeg faktisk tåler svarthavre, og at den også påvirker magen min positivt, men vanlig havregryn fungerer ikke). Og over lang tid ta tilskudd med gode tarmbakterier og magnesium. Og være veldig konsekvent med maten jeg spiser, helst ikke spise sukker. Alt dette gjør jeg for å holde magen i gang. Hvis jeg skeier ut, spesielt på melk og kornprodukter, så stopper magen. Når den da begynner å komme i gang igjen så kommer det mindre ut enn hva som har bygget seg opp, så da kan det ta dager og uker før jeg igjen får normal avføring. Og så må jeg drikke nok, hver eneste dag! Av og til har jeg nytte av å ta en dag eller to hvor jeg bare drikker grønnsaksjuice og annen væske (og ev. spiser lett salat og grønnsakssupper i tillegg dagen etterpå). Anonymkode: a6cb9...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enig i dette. Siden plagene oppstod etter keisersnitt, så bør dette utredes videre. En slik kamerakapsel kan sjekke hele tarmsystemet. Men det bør også undersøkes om det kan være arrvev som endrer tarmens bevegelse. Det som hjalp meg var å kutte alt av melk og kornprodukter (nå har jeg funnet ut at jeg faktisk tåler svarthavre, og at den også påvirker magen min positivt, men vanlig havregryn fungerer ikke). Og over lang tid ta tilskudd med gode tarmbakterier og magnesium. Og være veldig konsekvent med maten jeg spiser, helst ikke spise sukker. Alt dette gjør jeg for å holde magen i gang. Hvis jeg skeier ut, spesielt på melk og kornprodukter, så stopper magen. Når den da begynner å komme i gang igjen så kommer det mindre ut enn hva som har bygget seg opp, så da kan det ta dager og uker før jeg igjen får normal avføring. Og så må jeg drikke nok, hver eneste dag! Av og til har jeg nytte av å ta en dag eller to hvor jeg bare drikker grønnsaksjuice og annen væske (og ev. spiser lett salat og grønnsakssupper i tillegg dagen etterpå). Anonymkode: a6cb9...eeb Svarthavre har jeg aldri hørt om eller prøvd, så skal teste ut og se om dette går. Alt annet av korn går nemlig ikke Anonymkode: c9b5b...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar Har du prøvd Berit Nordstrand sin omstart30? Jeg har ikke det selv, men tenkte det han være lurt å følge et opplegg i stedet for å kun kutte melk og så mel for å se. Og så se "hack your health" på Netflix og lese "sjarmen med tarmen" for å lære om hva som skjer i tarmene. Anonymkode: 26cc6...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 26. januar #15 Del Skrevet 26. januar Jeg var kronisk forstoppet i 12 år. Problemet forsvant plutselig da jeg sluttet på p-piller. Fandens piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå