Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk fra en passe fysisk jobb til kontorjobb og jeg kjenner at dette spiser meg opp sakte men sikkert. 5-6 av 8 timer tilbringes foran pcen og jeg føler meg som en robot (jobber som saksbehandler). Trodde at kontorjobb skulle være tingen, men jaggu tok jeg feil. Ikke orker jeg sitte slik i 40 år og jeg stiller meg som et stort spørsmålstegn til hvordan andre klarer dette år etter år… 

forslag til andre jobber? jeg er masterutdannet innen samfunnsfag

Anonymkode: 2ba8d...275

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg så igjen! Har snart jobbet ett år på kontor og føler meg bare deprimert og nedstemt. Sære kollegaer og dårlig ledelse. Trodde jeg hadde fått drømmejobben, men viste seg å være helt motsatt. Er også på leit etter en mer aktiv jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg så igjen! Jobbet tidligere i helsevesenet - var lei - fikk en saksbehandlerjobb. Jeg har aldri vært så nedstemt, deppa, sliten og utbrent som nå. Jeg har også master i samfunnsfag. Jeg søker på alt av rådgivningsjobber i vgs etc men det er veldig mange om beinet. Jeg visner også, sakte men sikkert. Som hen over - sære kolleger og elendig ledelse. Liker ikke «personalpolitikken» (eller r.. slikkingen om man kan kalle det det). Ikke forstår jeg kollegene mine som syns dette er topp.. Det er det verste jeg noengang har jobbet med.

Foreslår rådgivningstjenester innen barn/ungdom/vgs.. selv om konkurransen er.. mildt sagt høy. 

Anonymkode: d8063...4da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nyggem skrev (45 minutter siden):

Kjenner meg så igjen! Har snart jobbet ett år på kontor og føler meg bare deprimert og nedstemt. Sære kollegaer og dårlig ledelse. Trodde jeg hadde fått drømmejobben, men viste seg å være helt motsatt. Er også på leit etter en mer aktiv jobb. 

Godt å høre jeg ikke er den eneste, selvom jeg ikke unner deg å være i samme situasjon. Bare lett å føle seg gal som ikke passer inn i det «alle andre» gjør. Hvilken bransje er du i?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Godt å høre jeg ikke er den eneste, selvom jeg ikke unner deg å være i samme situasjon. Bare lett å føle seg gal som ikke passer inn i det «alle andre» gjør. Hvilken bransje er du i?

Jobber i en offentlig etat som saksbehandler. Føler også at jeg bare visner hen og at jeg ikke passer inn i det hele tatt på kontor. Det eneste som gjør at jeg holder ut er mulighet for hjemmekontor og fleksibel arbeidstid. Sliter med å finne mening med jobben - hva er poenget med alle disse møtene? Er dette god ressursbruk? Og slik går dagene. Jeg føler meg som en skygge av meg selv for tiden. Har sluttet å le og sluttet å ta kontakt med de andre kollegaene mine. De er også bare der for å få lønnen virker det som. Tror jeg bør komme meg bort. 

AnonymBruker
Skrevet
Nyggem skrev (1 time siden):

Jobber i en offentlig etat som saksbehandler. Føler også at jeg bare visner hen og at jeg ikke passer inn i det hele tatt på kontor. Det eneste som gjør at jeg holder ut er mulighet for hjemmekontor og fleksibel arbeidstid. Sliter med å finne mening med jobben - hva er poenget med alle disse møtene? Er dette god ressursbruk? Og slik går dagene. Jeg føler meg som en skygge av meg selv for tiden. Har sluttet å le og sluttet å ta kontakt med de andre kollegaene mine. De er også bare der for å få lønnen virker det som. Tror jeg bør komme meg bort. 

Tenker akkurat det samme! Møter i hytt og pine uten mål og mening, etterslep i hele systemet, tallene skal se fine ut på papiret….

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fra å ha en fysisk jobb i 17 år til kontorjobb. Elsker det! 😍Jeg har supre kollegaer, leder og spennende arbeidsoppgaver. 

Noen dager er det mye mindre å gjøre, og da kan jeg gjøre det jeg vil på nett. Altså, lese litt aviser, litt Kvinneguiden, se kurs - videoer, strikke litt osv. Ingen som sier noe på det :)

Heldigvis er vi ulike og skapt for forskjellige ting :)

Anonymkode: 77cf8...bf3

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 14.55):

Jeg har gått fra å ha en fysisk jobb i 17 år til kontorjobb. Elsker det! 😍Jeg har supre kollegaer, leder og spennende arbeidsoppgaver. 

Noen dager er det mye mindre å gjøre, og da kan jeg gjøre det jeg vil på nett. Altså, lese litt aviser, litt Kvinneguiden, se kurs - videoer, strikke litt osv. Ingen som sier noe på det :)

Heldigvis er vi ulike og skapt for forskjellige ting :)

Anonymkode: 77cf8...bf3

Hvilken jobb hadde du og hva jobber du med nå? Måtte du ta videreutdanning?

Anonymkode: fb428...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...