AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Hver gang jeg spiser kylling så blir jeg rar i magen et par timer etterpå, der jeg får litt vondt i magen og så diare. Er overbevist om at det ikke er noe galt med kyllingen da det alltid bare er meg og det er uansett om jeg lager det til oss hjemme eller bestiller på restaurant. Så jeg vet at ingen har behandlet kyllingen feil eller at det er svikt i hygienen. Et par timer etter middag så blir jeg uggen i magen og så er det en runde eller to med diare, er raskt unnagjort så jeg går ikke rundt og er uggen i flere timer. Det kommer raskt og forsvinner like raskt så type under 30 minutter. Hva kan det være, er jeg kyllingintolerant eller? Anonymkode: 0cae9...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Hva spiser du sammen med kyllingen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hver gang jeg spiser kylling så blir jeg rar i magen et par timer etterpå, der jeg får litt vondt i magen og så diare. Er overbevist om at det ikke er noe galt med kyllingen da det alltid bare er meg og det er uansett om jeg lager det til oss hjemme eller bestiller på restaurant. Så jeg vet at ingen har behandlet kyllingen feil eller at det er svikt i hygienen. Et par timer etter middag så blir jeg uggen i magen og så er det en runde eller to med diare, er raskt unnagjort så jeg går ikke rundt og er uggen i flere timer. Det kommer raskt og forsvinner like raskt så type under 30 minutter. Hva kan det være, er jeg kyllingintolerant eller? Anonymkode: 0cae9...fb2 Kylling er mildt, et vel ikke mange som er allergisk mot det. Spiser du noe tilbehør eller annet til? Drikker noe spesielt? Anonymkode: 8d716...430 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Tough cookie skrev (43 minutter siden): Hva spiser du sammen med kyllingen? Dette. Hvis man skal finne ut om det er kyllingen man reagerer på, så bør man eliminere alt tilbehøret først. Viktig selvsagt at kyllingen er gjennomstekt. Også viktig at kyllingen har fått luftet seg i minst 30 min før den stekes. Anonymkode: 63a6d...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Blir du også sånn av egg? Anonymkode: 81d04...aec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Akkurat det samme har søsteren min påstått lenge. Kanskje det er noe i det. Prøvd økologisk? De får mye dritt i seg. Anonymkode: c9c72...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #7 Del Skrevet 23. januar Spiser du det feite skinnet også? Anonymkode: 46b60...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Del Skrevet 23. januar På tide å innføre et kosthold hovedsakelig basert på plantevekster Anonymkode: 12b62...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #9 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På tide å innføre et kosthold hovedsakelig basert på plantevekster Anonymkode: 12b62...225 Hvorfor? Anonymkode: aca49...186 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #10 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På tide å innføre et kosthold hovedsakelig basert på plantevekster Anonymkode: 12b62...225 Elendig råd. TS, husk at det er stor forskjell på kvalitet på kjøttet. Dropp Prior og ferdigstekt. Kjøp fra Lerstand, Stange o.l, og tilbered maten ordentlig. Lufte i 30 minutter før steking, dropp tilbehøret noen måltider for å være sikker på hva du reagerer på. Anonymkode: 63a6d...3b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11 Del Skrevet 23. januar Slik er det med min sønn også. Han kan få oppkast i tillegg, og en gang hovnet han opp i leppen.. 😮 Kan ikke være noe med tilbehøret, for han blir aldri slik av annen mat. Når han var mindre testet han seg for allergi for dette, men det slo ikke ut. Det er veldig rart. Han tør ikke spise kylling lenger.. Anonymkode: 901a9...f97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #12 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik er det med min sønn også. Han kan få oppkast i tillegg, og en gang hovnet han opp i leppen.. 😮 Kan ikke være noe med tilbehøret, for han blir aldri slik av annen mat. Når han var mindre testet han seg for allergi for dette, men det slo ikke ut. Det er veldig rart. Han tør ikke spise kylling lenger.. Anonymkode: 901a9...f97 Hvordan reagerer han på kalkun? Anonymkode: 63a6d...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #13 Del Skrevet 23. januar Tough cookie skrev (2 timer siden): Hva spiser du sammen med kyllingen? Det varierer, det jeg spiser med kylling er det samme jeg spiser med annen middag. AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir du også sånn av egg? Anonymkode: 81d04...aec Nei, ikke noe problem med egg. AnonymBruker skrev (1 time siden): På tide å innføre et kosthold hovedsakelig basert på plantevekster Anonymkode: 12b62...225 Linser liker jeg ikke og blir utrolig dårlig i magen av det. Kylling spiser jeg fordi jeg liker det selv om jeg lider litt for det etterpå. Linser og den slags er ikke verdt det. Dog liker jeg bønner av og til men det blir sjelden da jeg blir så dårlig og det varer lenger enn når jeg spiser kylling. AnonymBruker skrev (1 time siden): Elendig råd. TS, husk at det er stor forskjell på kvalitet på kjøttet. Dropp Prior og ferdigstekt. Kjøp fra Lerstand, Stange o.l, og tilbered maten ordentlig. Lufte i 30 minutter før steking, dropp tilbehøret noen måltider for å være sikker på hva du reagerer på. Anonymkode: 63a6d...3b0 Det er godt mulig at kvaliteten er en del av årsaken men jeg spiser mye forskjellig kylling både her og det og har ikke registrert at jeg blir bedre av Stange kylling enn Prior sin. Jeg er ganske så sikker på at det ikke er tilbehøret da jeg spiser samme tilbehør til mange andre middagsretter og da blir jeg ikke slik i magen. Har lurt på om magen min bare ikke tåler kombinasjonen men er så rart da jeg alltid har tenkt at kylling er relativt mildt for magen. Må si at jeg har spist lite kylling i oppveksten, gikk i "lørdagskylling" i aluminiumsbrett en gang og to i måneden frem til jeg ble ganske så voksen. Vi hadde tilgang til mye annet kjøtt så da utgikk kylling, har lurt på om det er en del av årsaken... Men skulle jo tro at jeg hadde fått kroppen til å gå seg til på 20 år. AnonymBruker skrev (1 time siden): Slik er det med min sønn også. Han kan få oppkast i tillegg, og en gang hovnet han opp i leppen.. 😮 Kan ikke være noe med tilbehøret, for han blir aldri slik av annen mat. Når han var mindre testet han seg for allergi for dette, men det slo ikke ut. Det er veldig rart. Han tør ikke spise kylling lenger.. Anonymkode: 901a9...f97 Det har faktisk en venninne og opplevd, at hun spyr mener jeg. Hun klarer heller ikke å spise kylling men hun er litt usikker på om det begynte med en matforgiftning for hennes del og at det er en psykisk greie da hun sliter med redsel for oppkast. Er uansett voldsomt irriterende for kylling er så godt og allsidig men er stress og alltid måtte planlegge nøye når vi har det for jeg må være sikker på at jeg er hjemme 3-4 timer etterpå for da får toalettet gjennomgå. Anonymkode: 0cae9...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. januar #14 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Elendig råd. TS, husk at det er stor forskjell på kvalitet på kjøttet. Dropp Prior og ferdigstekt. Kjøp fra Lerstand, Stange o.l, og tilbered maten ordentlig. Lufte i 30 minutter før steking, dropp tilbehøret noen måltider for å være sikker på hva du reagerer på. Anonymkode: 63a6d...3b0 Hvis hun er allergisk mot kylling har det da ingen ting å si om den er økologisk eller ei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. januar #15 Del Skrevet 23. januar Allergi mot kjøtt er ikke så vanlig, men gå til legen og få tatt noen tester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #16 Del Skrevet 23. januar Grüner skrev (3 minutter siden): Hvis hun er allergisk mot kylling har det da ingen ting å si om den er økologisk eller ei! Men nå var ikke rådet mitt rettet mot det. Man trenger da ikke bli veganer selv om man reagerer på kylling. Jeg blir også uggen av Prior, og merker stor forskjell på det og kylling fra Lerstang. Anonymkode: 63a6d...3b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #17 Del Skrevet 23. januar Har det på samme vis med kylling, noen ganger tar det bare 10 minutter før det begynner å boble og rumle. Anonymkode: 2005a...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #18 Del Skrevet 23. januar Gjelder det kun kyllingfilet eller all kylling? Her brukes kun lårfilet, da 3 av 4 blir dårlig av kyllingfilet. Anonymkode: 64eea...a0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #19 Del Skrevet 23. januar Du har vel en slags intoleranse for kylling da. Kanskje spise noe annet. Hvis man først reagerer sånn er det ikke noe å gjøre med, så vidt jeg vet. Anonymkode: c467b...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #20 Del Skrevet 23. januar Magen min blir også trøblete av kylling. Anonymkode: 869e2...e0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå