AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Jeg ligger godt i kaloriunderskudd og har en fysisk jobb. Hvordan er det med alkohol, f eks øl? Vil jeg fremdeles gå ned i vekt om jeg tar meg noen Lite øl i helgene, men er allikvel i kaloriunderskudd de dagene? Anonymkode: 6c2ff...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Så lenge du er i kaloriunderskudd totalt sett, ja. Men du kan legge på deg vann pga alkohol, men det forsvinner av seg selv. Anonymkode: f48b3...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Ja det er kaloriunderskudd som gjelder. Anonymkode: 6254e...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge du er i kaloriunderskudd totalt sett, ja. Men du kan legge på deg vann pga alkohol, men det forsvinner av seg selv. Anonymkode: f48b3...298 Ikke nødvendigvis, nei. Kroppen må forbrenne alkoholen først før den begynner på fettet. Anonymkode: f1eb7...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Ved å drikke alkohol, så blir kroppen din automatisk mer «stresset». Hørte på en podkast der legen Torkil Færø var med, og det ga mye mening. Jeg gikk ikke ned før jeg sluttet med alkohol. Skal lese bøkene han har skrevet, der skriver han en del om det! https://avogtil.no/historie/torkil-faero-legens-raad/ Anonymkode: 59d31...56a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Så lenge du totalt sett er i underskudd, så ja! Jeg har gått ned over 30 kilo på 3 år (uten medisinhjelp) og jeg har drukket øl og vin nesten hver helg. Det jeg har passet på er potetgullet jeg ofte får lyst på etter noen øl, og dagen derpå maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #7 Del Skrevet 24. januar Så lenge du spiser mindre enn før, så vil du gå ned i vekt. Men man må kutte ned på (eller ut) det som man spiser for mye av for å få endring. Jeg har kuttet ut alkohol og byttet ut chips med popcorn, har gått ned litt over to kg så langt i januar. Jeg er ikke overvektig, veide 66 kg da jeg begynte. Anonymkode: bd71c...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 24. januar #8 Del Skrevet 24. januar Jeg har unnet meg alkohol selv da jeg gikk ned i vekt i fjor. Jeg hadde ikke noe hastverk med å bli slankere så om det bremset nedgangen følte jeg ikke det hadde noe å si. Tok meg faktisk heller et glass vin enn potetgull (som er min nemesis). Mindre kalorier i et lite glass vin enn en bolle potetgull. Jeg er av typer som spiser hele potetgullposen, men klarer å sku igjen vinflaska etter ett glass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #9 Del Skrevet 24. januar Så lenge du går i underskudd.. For meg så er øl min helgekos, og jeg er ikke sånn som må ha chips til ølen eller blir mer fysen på junk food av det. Faktisk mister jeg matlyst når jeg drikker, så for meg passer det helt fint inn i vektnedgang. Om jeg tenker kun kalorier og ikke helse, så er det nesten bedre at jeg tar meg et par Lite-øl når jeg kommer hjem fra jobb fredag, da spiser jeg ofte ikke middag engang. Drikker jeg ikke øl derimot, så lager jeg meg stor middag og så blir jeg gjerne søtsugen etterpå. Anonymkode: adf89...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå