Gå til innhold

Smartklokke-skritteller på tur med vogn

SeBraHaHa

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt to smartklokker, Hama fit og Garmin Vivomove, og ingen av de teller skritt når jeg går tur med barnevognen.

veldig frustrerende da jeg går lange turer og ville gjerne sett hvor mange skritt det ble. 

Har du en smartklokke som teller skritt selv om du går tur å holder barnevognen?

skriv gjerne merke her!

takk for all hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
SeBraHaHa skrev (2 minutter siden):

Nå har jeg hatt to smartklokker, Hama fit og Garmin Vivomove, og ingen av de teller skritt når jeg går tur med barnevognen.

veldig frustrerende da jeg går lange turer og ville gjerne sett hvor mange skritt det ble. 

Har du en smartklokke som teller skritt selv om du går tur å holder barnevognen?

skriv gjerne merke her!

takk for all hjelp! 

Er jo bare å feste klokka rundt ankelen når du går. Voila. Problem solved. 

Anonymkode: e14d0...b84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Apple Watch, min registrerer gåing med vogn som sykling noen ganger men da kan jeg registrere at jeg trener og da antar jeg den teller steg også. Vil tro du har samme funksjonalitet på din klokke? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7bb88...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dytte vogna med den ene hånda og ha klokka på den andre. Alternativt aktivere skritteller på telefonen om du har den muligheten 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går det ikke an gå en tur uten at antall skal telles?🤔

Anonymkode: ff850...ff6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fikk løsningen. Sett den på ankelen. Ingen av de to klokkene fungerer mens du dytter barnevogna det har du selv sagt og opplevd. enten selger du dine klokker og prøver en 3e og 4e merke eller prøver på ankelen eller utvikler en skritt-teller algorytme med haptic feedback sensorer og løser problemet selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 18.21):

Dette!

Anonymkode: e2e1e...477

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 12.22):

Dette!

Anonymkode: e2e1e...477

Reima er da virkelig ikke lang nok til å feste rundt ankelen. Jeg får heller ikke måling på puls. Fatter ikke hvorfor dere støtter dette forslaget🥴🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeBraHaHa skrev (40 minutter siden):

Reima er da virkelig ikke lang nok til å feste rundt ankelen. Jeg får heller ikke måling på puls. Fatter ikke hvorfor dere støtter dette forslaget🥴🫣

Da har du mulighet til å kjøpe et pulsbelte med Ant+ kobling mot mobilen. Så får du skrittelling på ankelen og puls. Om reima ikke er stor nok får man gaffa på ClasOhlson

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeBraHaHa skrev (45 minutter siden):

Hvorfor skal du måle puls når du triller barnevogn? 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal du måle puls når du triller barnevogn? 🙂 

Jeg går med tempo. Kondisjon. Trening. Hvor mye må jeg utdype? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SeBraHaHa skrev (7 timer siden):

Hvorfor må du ha statistikk over de gåturen med barnevogn da? Kan du ikke bare logge av og trene på å være i øyeblikket?

Anonymkode: a45e4...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg klokka med urskiven mot pulsen som du kan kjenne på innsiden av ankelen. Du kan kjenne den bak den benete kulen på innsiden av ankelen. Ha på en sokk (ikke ankelsokk), klokka holdes på plass og det går helt fint! Hadde samme problem som deg 😊 får da både puls og skritt. Jeg fikk også kjøpt lenger reim til min Garmin, så jeg ikke må bruke lang sokk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeBraHaHa skrev (18 minutter siden):

Jeg går med tempo. Kondisjon. Trening. Hvor mye må jeg utdype? 

Ikke så mye, all den tid man ikke får trent kondisjonen med mindre du løper med vogna 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Makavelli skrev (13 timer siden):

Ikke så mye, all den tid man ikke får trent kondisjonen med mindre du løper med vogna 🙂

Såklart får man trent kondisjon med lavere intensitet også, selv om høyere intensitet er mer effektivt.

Til TS

Jeg har ikke noen tips til klokke, men jeg har et annet tips.

Hvis du har GPS på klokken din, og starter en treningsøkt (for eksempel "gåing" på Garmin) får du registrert distanse.  Og når du har registrert distanse kan du finne ut ca hvor mange skritt du har gått.

For eksempel vet jeg at hvis jeg har gått 7 km i moderat tempo tilsvarer det ca 10 000 skritt. 

Anonymkode: acef7...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (13 timer siden):

Ja jøss, ikke alle triller på asfaltert fortau på flatmark. 

Anonymkode: cce1d...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Såklart får man trent kondisjon med lavere intensitet også, selv om høyere intensitet er mer effektivt.

Man trener ikke kondisjon av å gå.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jøss, ikke alle triller på asfaltert fortau på flatmark. 

Anonymkode: cce1d...467

Selv ikke i litt bakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (Akkurat nå):

Man trener ikke kondisjon av å gå.

Jo, det gjør man.  Man kan trene både kondisjon og utholdenhet ved å gå, det tar bare litt lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...