AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Skrevet 23. januar Hei, Jeg er 14dpo i dag, og har fått positiv test etter innsett av 5 dagers blastocyst etter fryseforsøk ivf. Jeg har hatt en del mensen lignende smerter i magen, og dette pleier jeg å få på progesteron, har også vært sår i korsryggen. I dag har korsrygg smerter tatt seg litt opp, kjennes akkurat ut som om jeg har mensen. Er livredd for SA, mange nettsider oppgir «murringer» som normalt, men ville si dette er mer enn murring. Er ikke direkte vondt, men er veldig ømt og sårt. Noen andre som opplevde dette? Er dette tegn på at jeg holder på å få en SA? Anonymkode: 4fb12...f3f
AllViterKvinnen Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar nå er jeg førstegangs-gravid og 5 + uker på vei, men tok en tidlig test (b.la fordi det var den siste jeg hadde) 4 dager før mensen og fikk positivt utslag, brukte også opp 2 vanlig tester dagen etter og de også var positive, men uansett... opplevde alt som skulle tilsi at mensen var på vei, men samtidig var ubehaget "feil", er det samme ennå. Kanskje greit å ta opp med legen, be om tidlig ultralyd for å bekrefte graviditet og at alt er som det skal? Fikk selv innvilget tidlig ultralyd pga cyste-fjernings-operasjon for 1,5 år siden.
Ane996646 Skrevet 25. januar #3 Skrevet 25. januar (endret) AllViterKvinnen skrev (1 time siden): nå er jeg førstegangs-gravid og 5 + uker på vei, men tok en tidlig test (b.la fordi det var den siste jeg hadde) 4 dager før mensen og fikk positivt utslag, brukte også opp 2 vanlig tester dagen etter og de også var positive, men uansett... opplevde alt som skulle tilsi at mensen var på vei, men samtidig var ubehaget "feil", er det samme ennå. Kanskje greit å ta opp med legen, be om tidlig ultralyd for å bekrefte graviditet og at alt er som det skal? Fikk selv innvilget tidlig ultralyd pga cyste-fjernings-operasjon for 1,5 år siden. Fastlegen «vil ikke» følge opp da dette er ansvaret til fertilitetsklinikken, men de har ikke testdag før torsdag neste uke (helt sykt, har jo testet positivt i en uke nå) så de anerkjenner jo ikke at du er gravid før da på en måte. Så derfor jeg spør her, sendte et spørsmål til de angående eggstokk smerter som jeg har kjent på også og da var de veldig avvisende. Endret 25. januar av Ane996646
AllViterKvinnen Skrevet 25. januar #4 Skrevet 25. januar Ane996646 skrev (8 minutter siden): Fastlegen «vil ikke» følge opp da dette er ansvaret til fertilitetsklinikken, men de har ikke testdag før torsdag neste uke (helt sykt, har jo testet positivt i en uke nå) så de anerkjenner jo ikke at du er gravid før da på en måte. Så derfor jeg spør her, sendte et spørsmål til de angående eggstokk smerter som jeg har kjent på også og da var de veldig avvisende. ahh, ok. utenfor mitt kunnskapsfelt, men murring og mensen-lignende smerte/ubehag er normalt ved graviditet. har selv 1 uke og noen dagers ventetid før min ultralyd, så er spent/ nervøs hver gang jeg er på do for å tisse🤪
Ane996646 Skrevet 25. januar #5 Skrevet 25. januar Så spennende! Skjønner en er nervøs hver toalettbesøk, er alltid overbevist om at jeg kommer til å se blod på papiret. Jeg får UL først i uke 7, så er rundt 3 ukers ventetid for meg dessverre, hvis ikke noe går galt før da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå