AnonymBruker Skrevet 24. januar #41 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Om vedkommende hadde vist frem legeattest på parfymeallergi så ville jeg droppet parfyme. Uten legeattest ville jeg fortsatt med parfyme. Anonymkode: 2a35c...97e Så hodepine/migrene bryr du deg ikke om, kun hvis legen sier at du skal? Det medmenneskelige hensynet er ikke så viktig? Anonymkode: fdb87...751 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #42 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke meg du svarer her, og jeg ville naturligvis ha forsøkt å minisere bruk av parfyme. Men, det ser heller ikke ut til at det hjelper, for da reageres det på at svak parfyme henger igjen i klærne. Da begynner dette å bli temmelig spesielt. Hva med de som er allergiske mot dyr, skal alle andre ansatte avlive dyrene sine fordi det finnes et menneske som kan reagere på for eksempel hundehår/lukt som kan sitte igjen i jakker, på bukser, og lignende? Lurer bare på hvordan alt dette skal håndheves til slutt. Av og til er det også sånn at man skal ut med venner eller familie rett etter jobb, og det blir veldig rart om man da ikke kan pynte seg litt, bruke litt parfyme osv. Tenker ikke på at man skal tåkelegge hele arbeidsplassen, men en svak duft. Anonymkode: c4041...b2f Jeg er enig i at i noen tilfeller så kan overfølsomhet være så ekstrem at det blir urimelig. Det er ikke urimelig at kollegaer dropper parfymen på jobb. Men det blir urimelig hvis man må tenke over hvert eneste klesplagg, sånn tilfelle et skjerf hadde rest av litt parfyme fra helgen før. Da bør personen som har så sterk allergi tilrettelegge livet/arbeidssituasjonen sin. Anonymkode: 6a740...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #43 Del Skrevet 24. januar Jeg risikerer å bli ufør på grunn av miljøintoleranse. Av problemer jeg har er produkter som kollegaer bruker et som det går ann å gjøre noe med. Min strategi er å alliere meg med sjefen og avklare hvordan utfordringene mine skal håndteres. Ene sjefen min sa at jeg skulle si ifra til de det gjaldt vedrørende personlige produkter. Funket fint det. Anonymkode: ff8a6...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 24. januar #44 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dummeste jeg har hørt. Det får da være grenser på alt som skal forbys. Anonymkode: b29f2...4bf Vel, det er enten det at arbeidsplasser tar hensyn til folk med allergier eller at vi først sykemelder folk og deretter gir de uføretrygd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #45 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 18.45): Dummeste jeg har hørt. Det får da være grenser på alt som skal forbys. Anonymkode: b29f2...4bf Leste du ikke hi? TS blir syk av parfyme. Det dumme er å gjøre andre syke av forfengelighetsønsker. Anonymkode: afb90...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #46 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Leste du ikke hi? TS blir syk av parfyme. Det dumme er å gjøre andre syke av forfengelighetsønsker. Anonymkode: afb90...ce3 Det er faktisk toppen av dumskap. Hadde TS hadde alvorlig nøtteallergi, så hadde det ikke vært noe spørsmål. Alle vet hvor farlig det er, så man dropper å ta med nøtter på jobb. Men å spraye seg ned med kjemikalier, det er vanskelig å la være. For gud forby at man skal ha naturlig lukt? Man blir faktisk ikke attraktiv av å lukte parfyme, tro det eller ei. Anonymkode: 6a740...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #47 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er faktisk toppen av dumskap. Hadde TS hadde alvorlig nøtteallergi, så hadde det ikke vært noe spørsmål. Alle vet hvor farlig det er, så man dropper å ta med nøtter på jobb. Men å spraye seg ned med kjemikalier, det er vanskelig å la være. For gud forby at man skal ha naturlig lukt? Man blir faktisk ikke attraktiv av å lukte parfyme, tro det eller ei. Anonymkode: 6a740...0da Alt er kjemikalier. Selv vann er et kjemikalie. Så hvis du vasker deg «sprayer du deg» med kjemikalier du og. Såpe er også et kjemikalie uavhengig om det er parfyme i den eller ikke. Ang parfymen ts er det sikkert patchouli i den. Det lukter helt grusomt intenst. Jeg tåler de fleste parfymer, men de med patchouli får jeg hodepine og blir kvalm og uvel av. Vet om flere som opplever det samme. Anonymkode: 8642d...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #48 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alt er kjemikalier. Selv vann er et kjemikalie. Så hvis du vasker deg «sprayer du deg» med kjemikalier du og. Såpe er også et kjemikalie uavhengig om det er parfyme i den eller ikke. Ang parfymen ts er det sikkert patchouli i den. Det lukter helt grusomt intenst. Jeg tåler de fleste parfymer, men de med patchouli får jeg hodepine og blir kvalm og uvel av. Vet om flere som opplever det samme. Anonymkode: 8642d...63d Jeg orker ikke at du sammenligner vann med parfyme. https://www.fhi.no/kl/kosmetikk/bivirkninger-av-parfyme-og-duftstof/#:~:text=Det er cirka 3000 forskjellige,forverre astma og andre luftveisproblemer. Anonymkode: 6a740...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #49 Del Skrevet 24. januar Støtter deg helt i denne ts. Noen bruker veldig tung parfyme som er grusomt! Jeg vil legge til røyklukt. Det er også triggende mot hodepine. Anonymkode: 2c566...d28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #50 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 18.36): Takk for svar. Litt overrasket over hvor forståelsesfulle dere er. Trodde jeg ville få masse kjeft. Vi jobber i åpent kontorlandskap, men vårt team er lite så det er ikke noen mulighet å flytte seg. Da må jeg i så fall be om å flyttes til en annen avdeling. Tidligere hadde vi en kollega på et annet team som brukte så mye parfyme at det hang igjen i luften etter ham. Da ble det sendt ut fellesmail om å ikke bruke så mye. Hun kollegaen jeg ikke tåler parfymen til bruker som sagt lite parfyme. Hun sier også at hun ikke har på parfyme hver dag, ofte bruker hun det om kvelden etter jobb, men så sitter det igjen i klærne. Jeg synes ikke jeg kan klage mer til henne når hun allerede bruker lite parfyme. Jeg synes det er vanskelig å klage til sjefen på dette. Kan vel ikke kreve at alle er 100% parfymefrie. Anonymkode: 74018...f1a Hos oss er det 100% parfymefritt. Skal vel ikke være noe i veien for at det blir normalt på alle arbeidsplasser. Det er mange der ute som reagerer på parfyme. Anonymkode: 6c11e...a84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #51 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg orker ikke at du sammenligner vann med parfyme. https://www.fhi.no/kl/kosmetikk/bivirkninger-av-parfyme-og-duftstof/#:~:text=Det er cirka 3000 forskjellige,forverre astma og andre luftveisproblemer. Anonymkode: 6a740...0da Orker ikke fakta mener du vel. Strøk vel i fysikk og kjemi du. Jeg sammenlikner ikke! Hvor har du det fra? Men ALT vi omgås er kjemikalier. Vann er H2O, altså en KJEMISK REAKSJON mellom hydrogen og oksygen. Er så lei folk som hevder at de lever heeeelt uten kjemikalier! For det gjør du ikke! Ingen gjør det, for uten vann kan man ikke leve. Kjemikalier er langt mer enn parfyme, skjønner du. Anonymkode: 8642d...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå