Gå til innhold

Bil problemer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en Volvo V70. I fjor sommer så streika dynamoen og jeg måtte bytte den. Nå i det siste så har bilen lagd litt rare lyder. I dag merka jeg at den går litt ujevnt på tomgang og når bilen sto og gikk så skrudde jeg på lyset i kupeen, og da ser jeg at lyset blafrer litt. Altså at det er ikke jevnt lys. Nå er jeg redd dette er et tegn på at dynamoen holder på å ryke igjen. Eller kan det være noe annet som gjør at den ikke lader nok/får nok strøm?

Anonymkode: c6fb3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har en Volvo V70. I fjor sommer så streika dynamoen og jeg måtte bytte den. Nå i det siste så har bilen lagd litt rare lyder. I dag merka jeg at den går litt ujevnt på tomgang og når bilen sto og gikk så skrudde jeg på lyset i kupeen, og da ser jeg at lyset blafrer litt. Altså at det er ikke jevnt lys. Nå er jeg redd dette er et tegn på at dynamoen holder på å ryke igjen. Eller kan det være noe annet som gjør at den ikke lader nok/får nok strøm?

Hvilken motor og modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge er det siden du har byttet batteri? Kan hende det er noe så "enkelt" som batteri. Spesielt om bilen fortsatt har orginalbatteri fra tidligst 2014. De tømmer seg jo ofte når det er kaldt og de.er litt eldre 

Anonymkode: 62c09...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lenge er det siden du har byttet batteri? Kan hende det er noe så "enkelt" som batteri. Spesielt om bilen fortsatt har orginalbatteri fra tidligst 2014. De tømmer seg jo ofte når det er kaldt og de.er litt eldre 

Anonymkode: 62c09...cb1

Ca 2 år siden. Men virker ikke som det er et batteri problem. Starter fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (14 minutter siden):

Hvilken motor og modell?

D3 2012 modell. Var forresten ikke i sommer som var, men sommeren 2023 jeg byttet dynamo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro lyset blinker fordi turtallet varierer (nesten stopper), Men håpløst å vite uten å høre selv og lese ut feilkoder/måleverdier. 

Hvilke rare lyder lager den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tiuren skrev (1 time siden):

Jeg vil tro lyset blinker fordi turtallet varierer (nesten stopper), Men håpløst å vite uten å høre selv og lese ut feilkoder/måleverdier. 

Hvilke rare lyder lager den? 

Litt rasle lyder, vanskelig å forklare. Men virker som det kommer fra reima på dynamoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt rasle lyder, vanskelig å forklare. Men virker som det kommer fra reima på dynamoen

Det tror jeg du bør få sjekket ganske fort... Jeg har aldri skrudd på de motorene, men på veldig mange motorer vil "multireima" (den som driver dynamo, AC, servo) komme inn i balansereima om den eller en av rullene ryker. Da er motoren i praksis ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...