AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Skrevet 23. januar Noen som har erfaringer med området? Anonymkode: d4459...7ba
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar Munkebekken er et koselig boområde på Ellingsrud. Også andre områder der litt vekk fra t-banen og senteret. Anonymkode: 40082...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #3 Skrevet 26. januar Jeg er oppvokst på Ellingsrud, på 80- og 90-tallet, området som er «øvre Furuset», rekkehusområde kalt Fjellstad. Flere venner og bekjente har flyttet tilbake med barn; på Munkebekken, Fjellstad og Skansen Terrasse. Vært litt tøft miljø på ungdomsskolen, men det varierer fra trinn til trinn. Aktivt og stort idrettslag rundt flerbrukshallen. Anonymkode: 9c69a...d16 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar Pass dere for Karihaugens Krigere! Anonymkode: 4a892...df9 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Skrevet 28. januar Bodd her i hele mitt liv. Flyttet til Lørenskog 1 år, før jeg flyttet tilbake til ellingsrud. Kort nok vei til sentrum med både bane og buss. Samt marka veldig nær. Anonymkode: 9d712...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 18.16): Jeg er oppvokst på Ellingsrud, på 80- og 90-tallet, området som er «øvre Furuset», rekkehusområde kalt Fjellstad. Flere venner og bekjente har flyttet tilbake med barn; på Munkebekken, Fjellstad og Skansen Terrasse. Vært litt tøft miljø på ungdomsskolen, men det varierer fra trinn til trinn. Aktivt og stort idrettslag rundt flerbrukshallen. Anonymkode: 9c69a...d16 Det er jeg oppvokst også. Helt ok å vokse opp der, ganske barnevennlig. Synd stallen er lagt ned, der var et viktig sted for mange ungdommer. Fint å bo helt tett på skogen, men litt tungvints sted å bo da det er langt unna sentrum. Ville ikke flyttet tilbake, klarer ikke å sette fingeren på hvorfor. Anonymkode: 2d9d5...f84 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Izzat. Schpaa Anonymkode: 805de...708 I forrige årtusen 😅 Anonymkode: 4706f...afe 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Skrevet 28. januar Da ridesenteretet ble lagt ned forsvant siste rest av det positive med Ellingsrud. Det holder ikke med nye barnehager og flerbrukshall. Nå blir det enda flere boliger, friluftsområder forsvinner, og bomiljøet er ikke bra. Utrygt sted. Anonymkode: 88422...4db 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da ridesenteretet ble lagt ned forsvant siste rest av det positive med Ellingsrud. Det holder ikke med nye barnehager og flerbrukshall. Nå blir det enda flere boliger, friluftsområder forsvinner, og bomiljøet er ikke bra. Utrygt sted. Anonymkode: 88422...4db På hvilken måte er det utrygt? Anonymkode: d4459...7ba
AnonymBruker Skrevet 28. januar #11 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): På hvilken måte er det utrygt? Anonymkode: d4459...7ba Jeg har hatt flere utrygge opplevelser ved t-banestasjonen. Å gå med pride-effekter under Pride kan feks skape utrygge situasjoner, der du spyttes på og annen aggressiv og skremmende oppførsel. Anonymkode: 88422...4db 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #12 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt flere utrygge opplevelser ved t-banestasjonen. Å gå med pride-effekter under Pride kan feks skape utrygge situasjoner, der du spyttes på og annen aggressiv og skremmende oppførsel. Anonymkode: 88422...4db Så ekkelt. Går utifra at det ikke er etnisk norske som oppfører seg slik? Anonymkode: d4459...7ba
AnonymBruker Skrevet 29. januar #13 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har hatt flere utrygge opplevelser ved t-banestasjonen. Å gå med pride-effekter under Pride kan feks skape utrygge situasjoner, der du spyttes på og annen aggressiv og skremmende oppførsel. Anonymkode: 88422...4db Har aldri bodd på Ellingsrud, men har tatt tbanen derfra mye på kveldstid. Ikke opplevd noe utrygt, men alltid tenkt at jeg ikke følte meg trygg der og aldri ville bodd der. Anonymkode: 2473a...38b
AnonymBruker Skrevet 1. februar #14 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 18.56): Det er jeg oppvokst også. Helt ok å vokse opp der, ganske barnevennlig. Synd stallen er lagt ned, der var et viktig sted for mange ungdommer. Fint å bo helt tett på skogen, men litt tungvints sted å bo da det er langt unna sentrum. Ville ikke flyttet tilbake, klarer ikke å sette fingeren på hvorfor. Anonymkode: 2d9d5...f84 Å nei, er stallen lagt ned? Når skjedde det? Og hvorfor? Jeg var mye innom der i barndommen og ungdommen før jeg fikk egen hest. Har ikke vært på Ellingsrud på minst 20 år. Men var jo fint ved stallen der. Anonymkode: c3e29...09d
AnonymBruker Skrevet 1. februar #15 Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Å nei, er stallen lagt ned? Når skjedde det? Og hvorfor? Jeg var mye innom der i barndommen og ungdommen før jeg fikk egen hest. Har ikke vært på Ellingsrud på minst 20 år. Men var jo fint ved stallen der. Anonymkode: c3e29...09d Snakker dere om stallen Ellingsrud ridesenter ved høyblokkene? Anonymkode: 2473a...38b
AnonymBruker Skrevet 1. februar #16 Skrevet 1. februar Trivdes ikke i området på 90-tallet ihvertfall, men kan godt hende det har forandret seg nå. Ikke fått meg til å frivillig dra tilbake dit bare for å sjekke, men jeg må nok antakeligvis kjøpe meg leilighet der uansett hvis jeg i det hele tatt skal ha råd til et sted å bo i Oslo. Anonymkode: 29dae...4a1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #17 Skrevet 9. februar Jeg har bodd her i snart 20 år og trives svært godt. Har barn på ungdomsskolen nå, og hadde trodd det skulle være mye verre. masse tilbud her oppe, med stort idrettslag, som ble kåret til årest klubb nylig, klubben har masse bra tilbud, det samme ned frivillighetsentralen og Ellingsrud musikalteater. Kort vei til marka, 25 min til sentrum med t-banen eller noen få minutter til kjøpesenter på Lørenskog/strømmen. Og best av alt, man får mye bolig for pengene her:) Anonymkode: 9f971...a24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå