AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Hei! Om noen måneder mottar jeg mine siste dagpenger, og det skremmer meg skikkelig. Da er jeg helt ute av systemet, og er redd jeg kommer til å bli så deprimert at jeg ikke vil fungere normalt og miste alle mine sjanser til å få meg en jobb igjen noensinne. Er allerede langt nok nede som det er, føler meg helt utslitt av tankekjøret som følger med arbeidsledighet (i tillegg til at jeg har endel tiltak og kursoppgaver som må gjennomføres, så sitter ikke og stirrer i veggen). Jeg har høyere utdanning, har jobbet hele livet og tar nå kurs på siden, men jeg kommer meg aldri lenger enn til første intervju. Jeg sliter veldig med selvforakt, og tenker ikke engang over at jeg kanskje kan snakke meg "ned" (eller bortover) i intervjuer. Jeg er ingen selger, og klarer ihvertfall ikke selge et dårlig produkt, som jeg føler at jeg er. Jeg har tenkt at jeg kanskje burde oppsøke en coach av typen som jobber med idrettsutøvere, er det noen som har testet dette for å bli en bedre og tryggere versjon av meg selv, og hvor mye måtte dere ut med da isåfall? Jeg har hatet meg selv hele livet, så det er det som er grunnmuren min. Blir direkte uvel av å forsøke å si fine ting til meg selv, så føler jeg må starte på nytt og på nytt uten at det gir noe særlig effekt på selvfølelsen. Anonymkode: a8279...996 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Coach er en ubeskyttet tittel, så vanskelig å si. Hvem som helst kan kalle seg det, så da ville jeg iallfall gjort grundig research.. Men sannsynligvis kan du finne en som kaller seg det, og som kan bidra positivt for deg! Du har ikke fått tilbud om noe mer oppfølging av NAV? På et foredrag jeg var på (for AAP-mottakere her jeg bor), så var det en representant fra en bedrift som NAV samarbeidet med. En sånn karriereveilednings-/jobbspesialist-bedrift..husker ikke helt hva det ble kalt. Men han fortalte om hvordan han hadde arbeidet med folk som prøvde å komme inn i arbeidslivet igjen, og jeg ble helt satt ut! Alt fra å lage en CV sammen med folk som ikke trodde de hadde noe å ha på en CV, finne ut av hvilken ressurser man faktisk sitter på, intervjutrening ++ (altså mye som jeg hadde sett for meg, men også utrolig mye mer - spesielt på det der medmenneskelige planet med å bygge folk opp). Tenkte på han når jeg leste innlegget ditt! Anonymkode: ea473...767 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Kjenner meg alt for godt igjen i det du skriver. Jeg har i perioder gått til psykolog hos DPS i perioden jeg har vært arbeidsløs. Det var fint å ha noen å snakke med, men jeg fikk ikke noe bedre selvtillit. Anonymkode: eaf4a...9cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå