AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Svigerfar fyller 80. Han er betydelig svekket, både kognitivt og motorisk/fysisk, hva gir man i gave? Opplevelser er helt uaktuelt, han har en ravende ukontrollerbar sukkersyke slik at mat er veldig vanskelig. Det er få interesser igjen (bortsett fra å se TV når han orker). På de beste dagene (sjelden) er han lei seg for alle funksjoner han har mistet, på de dårligste dagene enser han omtrent ikke at han får gave. Tøy har han egentlig nok av, og ting til huset blir i hovedsak gave til svigermor (som er helt klar i hodet). Han liker ikke pledd og har aldri brukt dyrere såper, aftershave etc. Vi har ikke barn, så bilder av familien er heller ikke aktuelt. Han er ikke opptatt av blomster. Gangfunksjonen er såpass dårlig at vi ikke får ham inn i vår bil for en kjøretur. Generelt kan alt som minner om bedre tider bli litt leit. Det er stor sannsynlighet for at dette er den siste fødselsdagen hans , så det er jo et ønske der om å gi noe også. Anonymkode: 82e7a...d40 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Hva med sånn ruller til å bevege føttene på? Behagelig og godt for blodsirkulasjon. Eller en dvd med en dokumentar om noe han er interessert i? Anonymkode: 84f53...81f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Tid er vel det beste å gi i gave ❤️ Ta med kortstokk og spill kort med han ellr et annet spill. Ellers kan denne https://www.eldregnisten.no/?product=eldreboksen , anbefales. Ord og uttrykk, gamle redskaper og andre ting som man kan få til en samtale rundt. Anonymkode: 2289f...242 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Matvarer. Gavekort kafe. Anonymkode: 4678b...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Jeg hadde spurt svigermor. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Et godt pledd? Gode puter? En god dyne? Noe sånt godt bruksting tenker jeg Kanskje.. Anonymkode: e886b...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #7 Del Skrevet 23. januar Tid Anonymkode: d854a...71f 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Del Skrevet 23. januar Mange ønsker seg bare besøk. For som flere eldre i familien sier «det er ikke så mange som kommer, de fleste er jo døde». Anonymkode: 837b1...978 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #9 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Matvarer. Gavekort kafe. Anonymkode: 4678b...14d "...han har en ravende ukontrollerbar sukkersyke slik at mat er veldig vanskelig..." AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Et godt pledd? Gode puter? En god dyne? Noe sånt godt bruksting tenker jeg Kanskje.. Anonymkode: e886b...e40 "...Han liker ikke pledd og har aldri brukt dyrere såper,..." Hva er det med dere som føler dere kallet til å svare uten å ha lest hovedinnlegget skikkelig? Anonymkode: 6b1ee...89b 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #10 Del Skrevet 23. januar Meadow skrev (8 minutter siden): Jeg hadde spurt svigermor. Dette. Du skriver at han har nok klær, men har han noen virkelig myke, behagelige klær som ikke strammer? Noen veldig gode, ergonomiske tøfler? Elektrisk varmeteppe hvis han er frossen av seg? Ellers er jeg veldig enig med de andre her som skriver tid. Kan tenke meg at hans oppegående og spreke kone føler seg fanget med en sterkt aldrende og deprimert mann. Tilbring en dag med ham og f eks eldregnisten/eldreboksen som foreslås over her, og la kona hans få puste litt i frisk luft, gå på kafe med venninner uten å få dårlig samvittighet osv. Anonymkode: 856f7...b78 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11 Del Skrevet 23. januar Fotterapi. Mange eldre han mye vondt i fotene. Så få klippet neglene og slik gjør godt. Anonymkode: 11e87...5b8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #12 Del Skrevet 23. januar bestemoren min pleier og får gavekort hos frisør, plantasjen eller fotpleie faren min som er nesten like gammel pleier og får mat kurv siden han har dårlig råd og ting som jeg ser han mangler Anonymkode: d6b6a...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Matvarer. Gavekort kafe. Anonymkode: 4678b...14d Leste du hva ts skrev i hovedinnlegget eller kun overskriften? Jubilanten er meget skrøpelig og har diabetes, så mat er utelukket og han er ikke i stand til å gå på kafé Anonymkode: 16bb7...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar Kaffebønner! Anonymkode: a3df5...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fotterapi. Mange eldre han mye vondt i fotene. Så få klippet neglene og slik gjør godt. Anonymkode: 11e87...5b8 Enig i dette. ❤️ Mange med sukkersyke har også vondt i føttene, så dette var en god ide! Fotpleiere kan også gjøre hjemmeavtaler, så kunden slipper å reise ut. Anonymkode: 7bade...6d6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #16 Del Skrevet 24. januar Tusen takk for gode tips! Frisør utgår av naturlige årsaker (ikke så mye hår igjen) og fotpleie får han regelmessig grunnet diabetes. Men dette med en dokumentar var ikke så dumt. Noen andre må hjelpe ham med å sette på DVD, men det ordner seg jo. (Jeg glemte og si at han i hovedsak bor på sykehjem, slik at svigermor heldigvis ikke står med ansvaret alene). Anonymkode: 82e7a...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #17 Del Skrevet 25. januar Tøfler Anonymkode: 1b37c...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #18 Del Skrevet 25. januar Hansker, skjerf, lue, skjorte... Anonymkode: a83dd...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet 25. januar #19 Del Skrevet 25. januar Fotoalbum med bilder av familien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. januar #20 Del Skrevet 25. januar (endret) Kan lydbok, eller god musikk være noe? Kanskje en god bok dere kan dele på å lese høyt for ham? Endret 25. januar av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå