AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Hvordan gjør man det hvis man skal få et hus i gave fra foreldre? Må det tinglyses? Jeg og min samboer bor i mitt barndomshjem og vi skal få huset i gave fra mine foreldre. Hva blir den smarteste måten å gjøre det på? Anonymkode: 7220e...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan gjør man det hvis man skal få et hus i gave fra foreldre? Må det tinglyses? Jeg og min samboer bor i mitt barndomshjem og vi skal få huset i gave fra mine foreldre. Hva blir den smarteste måten å gjøre det på? Anonymkode: 7220e...320 Her står det gode råd: https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/samliv-og-arv/overforing-av-eiendom-som-arv/ Ja, det må tinglyses. Dere vil måtte betale dokumentavgift som er på 2,5% av husets verdi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan gjør man det hvis man skal få et hus i gave fra foreldre? Må det tinglyses? Jeg og min samboer bor i mitt barndomshjem og vi skal få huset i gave fra mine foreldre. Hva blir den smarteste måten å gjøre det på? Anonymkode: 7220e...320 Pass på at du får særeie på huset. Anonymkode: 185de...3db 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Tinglyse det kun til deg. Det er kun du som arver. (Ikke la samboer få et halv hus gratis!!) Anonymkode: 670f1...089 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tinglyse det kun til deg. Det er kun du som arver. (Ikke la samboer få et halv hus gratis!!) Anonymkode: 670f1...089 Enig her. Foreldrene dine må være tydelige på at det er du som arver. Anonymkode: 29e2b...10e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå