Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å omskolere meg og starte på en ny utdannelse. Hvis jeg tar en bachelor vil jeg være 30 år når jeg er ferdig, og tar jeg en master vil jeg være 32! Er dette fryktelig gammelt hvis man ønsker seg en karriere? Kommer jeg til å havne bakerst i køen med tanke på jobb hvis jeg er 32 år og nyutdannet?

Anonymkode: 0542f...0ee

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, gjør det!! :)

Anonymkode: 1b72c...2b9

AnonymBruker
Skrevet

32 er da ingen alder! Absolutt ikke for gammelt. 

Anonymkode: 1f3e6...2c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke si jeg synes det er gammelt 😂 Jeg holder på å omskolere meg og vil være 47–49 når jeg er ferdig.

Anonymkode: 7985f...09f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir jo mer og mer vanlig å studere i både 30-årene, men også 40-årene. Jeg tok en bachelor og ble ferdig i fjor som 30- åring. Angrer ikke overhodet.

Anonymkode: 04b9a...346

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er 34 og går første året på min andre bachelor. Kjør på.

Anonymkode: e3220...a5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vurderer å omskolere meg og starte på en ny utdannelse. Hvis jeg tar en bachelor vil jeg være 30 år når jeg er ferdig, og tar jeg en master vil jeg være 32! Er dette fryktelig gammelt hvis man ønsker seg en karriere? Kommer jeg til å havne bakerst i køen med tanke på jobb hvis jeg er 32 år og nyutdannet?

Jeg kommer til å være 45, og utelukker ikke en master, heller ikke på deltid om jeg så skulle være 55 når jeg er ferdig. Mange som tar ny utdanning som er eldre enn deg. Men vær aktiv på studiet, i organisasjonsliv og foreninger, skaff deg nettverk innen den nye retningen. Initiativ og interesse teller mer enn alder. I hvert fall for en 30-32 åring. Du vil jo ha 35, kanskje 40 år igjen av karrieren. Så lenge du ønsker det selv, selvsagt.

Anonymkode: 821d0...8bc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 og ferdig med bachelor i år! 😂 aaaldri for seint med utdanning, hvorfor skulle det være det? Jeg har mange år igjen i arbeidslivet og hvorfor ikke få økt kunnskap når man kan det, skader ikke med høyere lønn heller

Anonymkode: ed9e8...947

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det. Jeg var 38 da jeg var ferdig omskolert med ny bachelorgrad ☺️☺️☺️

Anonymkode: 64136...bf5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok master som 40-åring. Gjorde å jeg endelig fikk fast jobb og gikk kraftig opp i lønn. 

Anonymkode: 5cc2f...77f

Skrevet

Jeg tar vgs fag i en alder av 35 (ja jeg føler meg superklein å sitte i klasserom med folk som er 10+ år yngre og noen av dem er jo født i 2005). 😌 Starter på bachelor forhåpentligvis som 37 (dvs i 2026). Hvis jeg tar en bachelor vil jeg være ferdig som 40 og master som 42 😌 Jeg studerte aldri som 19-åring og vil gjerne gjøre det, så jeg skal 😉 den som intet våger intet vinner.. 

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg er ferdig omskolert med bachelor til våren og fyller 34!

Om 3-5 år er du uansett 30-32, men du kan ha bachelor/master også

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er selvsagt ikke for sent, det er mange i dine sko og mye eldre som studerer. Ikke mange vet hva de bør utdanne seg innen når de er 18-20 år. Bare lurt å bruke livet til å bli kjent med seg selv og flest mulig sider ved samfunnet og verdenen vi lever i.

Og husk at når du er ferdig har du 40 år+ o arbeidslivet foran deg, så det er veldig lurt å dreie arbeidslivet inne mot noe du virkelig er interessert i!

Anonymkode: a3a40...d4a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren min klagde gjennom barndommen min på at hun ikke begynte å studere for fem år siden, da hadde hun jo vært ferdig i dag (den gangen). Fem år senere gikk det fortsatt i samme regla.. 

Ligger det ikke noe i «den beste tiden å plante et tre er for 40 år siden, den nest beste tiden er i dag». 

Anonymkode: f37e8...b88

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Blått skrev (18 minutter siden):

Jeg tar vgs fag i en alder av 35 (ja jeg føler meg superklein å sitte i klasserom med folk som er 10+ år yngre og noen av dem er jo født i 2005). 😌 Starter på bachelor forhåpentligvis som 37 (dvs i 2026). Hvis jeg tar en bachelor vil jeg være ferdig som 40 og master som 42 😌 Jeg studerte aldri som 19-åring og vil gjerne gjøre det, så jeg skal 😉 den som intet våger intet vinner.. 

er det lege du skal bli da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

er det lege du skal bli da? 

Nei 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tok master som 40-åring. Gjorde å jeg endelig fikk fast jobb og gikk kraftig opp i lønn. 

Klarer vanligvis å skrive riktig 🤭

AnonymBruker
Skrevet

Nei, gjør det!! :)

Anonymkode: 1b72c...2b9

For et svar. Hva er det som helt ukritisk mener at hun skal gjøre det? 

Anonymkode: 7dbc7...9b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke om det blir medisin. Herregud for en tidsfordriv. Det finnes bedre måter å finne mening i livet og tjene penger på.

Anonymkode: 2b7b2...fa1

• Liker 1
Skrevet

Du skal uansett bli 30/32, så hvorfor ikke med en master?

Der er forresten ingen alder 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...