Gå til innhold

Beste brynspenn for fet hud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tips til en god brynspenn til fet hud? Jeg har en oljete t-sone så jeg sliter med å finne et bra produkt å fylle inn bryna med.

Bruker for øyeblikket Dior sin brow pen som er waterproof men den funker ikke så bra som ønsket.

Anonymkode: 909bd...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må rengjøre godt, så preppe huden, og sette sminken til slutt. Ellers vil ethvert produkt gli utover, om det er problemet ditt. 

Anonymkode: 5b11a...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Idun minerals sin 

Anonymkode: 18ea0...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Idun minerals sin 

Anonymkode: 18ea0...f1d

Den har jeg ikke prøvd! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du må rengjøre godt, så preppe huden, og sette sminken til slutt. Ellers vil ethvert produkt gli utover, om det er problemet ditt. 

Takk, men det er ikke problemet. Renser huden hver morgen men bruker ikke annen sminke på huden enn litt concealer til hverdags der det trengs. Det som er problemet er at t-sonen blir mer og mer oljete utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk, men det er ikke problemet. Renser huden hver morgen men bruker ikke annen sminke på huden enn litt concealer til hverdags der det trengs. Det som er problemet er at t-sonen blir mer og mer oljete utover dagen.

Har du forsøkt å bruke et serum med niacinamide under dagkremen din? Det kan hjelpe med å regulere talgproduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da vil prepping hjelpe. For eksempel med niacinamide, som Roci nevner. Men også å gi nok fukt. Mange av de som opplever fet t-sone er redd for å tilføre fukt, og da overkompenserer huden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (5 timer siden):

Har du forsøkt å bruke et serum med niacinamide under dagkremen din? Det kan hjelpe med å regulere talgproduksjonen.

Jepp! Bruker elixir niactil hver morgen. Men takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da vil prepping hjelpe. For eksempel med niacinamide, som Roci nevner. Men også å gi nok fukt. Mange av de som opplever fet t-sone er redd for å tilføre fukt, og da overkompenserer huden. 

Jeg bruker Elixir niactil etterfulgt av elixir super hydration cream nå på vinteren pga tørr hud. Bør jeg bruke noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jepp! Bruker elixir niactil hver morgen. Men takk for tips.

Niactil inneholder kun 4% niacinamide, som er en lav konsentrasjon. Kliniske studier viser at en konsentrasjon på 10% og oppover er mer effektivt for å regulere talgproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (1 minutt siden):

Niactil inneholder kun 4% niacinamide, som er en lav konsentrasjon. Kliniske studier viser at en konsentrasjon på 10% og oppover er mer effektivt for å regulere talgproduksjon.

Det visste jeg ikke. Vet du om kremer som har 10% eller mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det visste jeg ikke. Vet du om kremer som har 10% eller mer?

10% er fint å starte med🙂 Det kan være greit å begynne med å påføre produktet hver annen eller tredje dag til å begynne med, til huden har blitt vant til den høyere konsentrasjonen. Jeg vil dessuten foreslå et serum i stedet for en krem, da det vil være mer effektivt. Paula's Choice 10% Niacinamide Booster er bra, det samme er serumet fra Linda Johansen Skincare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (1 time siden):

10% er fint å starte med🙂 Det kan være greit å begynne med å påføre produktet hver annen eller tredje dag til å begynne med, til huden har blitt vant til den høyere konsentrasjonen. Jeg vil dessuten foreslå et serum i stedet for en krem, da det vil være mer effektivt. Paula's Choice 10% Niacinamide Booster er bra, det samme er serumet fra Linda Johansen Skincare.

Tusen takk! Det skal jeg absolutt prøve!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sensai sin brynspenn sitter som støpt. Jeg har fet hud i t-sonen og dette er eneste brynspenn som funker. Koster en del, men verdt hver krone. Veldig drøy i bruk og lett å fjerne. Jeg kjøper på Kicks. 

Elixir produkter funker på meg. Bruker også Cethaphil rens. Bytter mellom den og Balancing Cleanser fra Elixir. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Aurora Borealis skrev (11 minutter siden):

Sensai sin brynspenn sitter som støpt. Jeg har fet hud i t-sonen og dette er eneste brynspenn som funker. Koster en del, men verdt hver krone. Veldig drøy i bruk og lett å fjerne. Jeg kjøper på Kicks. 

Elixir produkter funker på meg. Bruker også Cethaphil rens. Bytter mellom den og Balancing Cleanser fra Elixir. 

Tusen takk for tips! Er det Sensai styling eyebrow pencil? Ser den også selges som refill som jo er genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora Borealis skrev (9 timer siden):

Elixir er gode produkter det, men nå fungerer de jo tilsynelatende ikke optimalt for TS, ettersom hun plages med at huden blir veldig fet utover dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tusen takk for tips! Er det Sensai styling eyebrow pencil? Ser den også selges som refill som jo er genialt.

Hei. Stemmer. Som sagt er den veldig drøy. Jeg bruker min mye/daglig og den varer lenge. Refill selges, enig i at det er genialt. Har ikke trengt refill ennå, men regner med at det er nøyaktig samme kvalitet! 

Verdt å teste ut. For min fete t-sonen er dette et fantastisk produkt. Kan ikke forstå at den kan sitte så lenge, når det meste andre sklir av 😁

Jeg bruker 01 dark brown. Har mørke bryn og den passer fint. Mer kald i nyansen. Har ikke prøvd de andre fargene. 

https://www.kicks.no/sensai/makeup/oyenbryn/oyebrynspenn/sensai-styling-eyebrow-pencil-1-dark-brown

Jeg var i tvil når jeg fikk den anbefalt på Kicks. Syns den var dyr. Nå som jeg ser resultatet og hvor drøy den er så er jeg glad jeg tok sjansen. 

Har du Kicks eller lignende i nærheten kan du sikkert be om at de kan legge bryns make up på deg, så du får testet. Kjedelig å betale hvis det ikke funker. 

Et annet tips: Face fresh paper fra Sensai. Jeg har det i veske hvis jeg er ute på noe. Den gjør at jeg får bort uønsket glans i panne, på nese der og da. Det er jo ikke en behandling, men greit å ha til en kveld, på jobb etc. 

Jobber ikke for Sensai, altså! Registrer bare at de har gode produkter for min hudtype. 

Lykke til og god helg 💚

Endret av Aurora Borealis
Lagt til lenke til produkt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (2 timer siden):

Elixir er gode produkter det, men nå fungerer de jo tilsynelatende ikke optimalt for TS, ettersom hun plages med at huden blir veldig fet utover dagen. 

Ser den. Det var mer en kommentar om egne erfaringer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sov med sterk antiperspirant (stopp24) i brynsområdet, eller øvrige oljete områder.

Har selv oljete hud, og bruker kun sensai sin øyebrynsstift (refill) som nevnt over her. 

Anonymkode: 11ba4...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips! Nå har jeg fått sensai sin brynspenn og prøvd den. Synes den minner mye om den tykke brynspennen til Anastasia Beverly Hills, og min opplevelse av Sensai sin er at den dessverre fungerer dårligere enn den vannfaste til Dior. Så ble et bomkjøp for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...