AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er helt sjokkert over at bv ikke vil gjøre noe i forhold til hvor barnet selv sier det vil bo. Det var jo ikke sånn før? Før tok vel bv barn og plasserte de hos den andre forelderen hvis barnet sier det ikke har det bra der det bor osv? Hva er vitsen med bv om de ikke kan eller vil gjøre noe? Og er det virkelig sånn at hvis barn idag blir slått, så skal den forelderen som holder på sånn, få hjelp? Også skal barnet bare fortsette å bo der? Anonymkode: e651d...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tenker det er greit at det er ryddige og standardiserte rammer rundt omplassering av barn. Men jeg forstår at det er en ekstremt ubehagelig situasjon for både deg og barnet ❤️ Anonymkode: 02811...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Hovedinnlegget, og svaret er jo et virvar av begrep. Barneverntjenesten har ikke med barnefordeling å gjøre, man plasserer barn, ikke omplasserer. Anonymkode: 4bc9f...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er helt sjokkert over at bv ikke vil gjøre noe i forhold til hvor barnet selv sier det vil bo. Det var jo ikke sånn før? Før tok vel bv barn og plasserte de hos den andre forelderen hvis barnet sier det ikke har det bra der det bor osv? Hva er vitsen med bv om de ikke kan eller vil gjøre noe? Og er det virkelig sånn at hvis barn idag blir slått, så skal den forelderen som holder på sånn, få hjelp? Også skal barnet bare fortsette å bo der? Anonymkode: e651d...136 Barnevernet har ikke noen reell makt eller myndighet i foreldre tvister. Man må til retten om man ønsker å gjøre noe med barnefordelingen, og det er veldig avhengig av både dommer og sakkyndige sin vurdering. Det er sjeldent det er verdt belastningen. Barna lider ofte veldig. Dessverre er det det som er realiteten. Her er det hyppig bruk av familievernkontoret som har vært mest effektivt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Du blander veldig her. Barnefordelingssak er mellom foreldre. Barnevernssak er barn som er tatt ut av hjem fra biologiske foreldre. Anonymkode: 7e1bd...5cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Irak skrev (5 minutter siden): Barnevernet har ikke noen reell makt eller myndighet i foreldre tvister. Man må til retten om man ønsker å gjøre noe med barnefordelingen, og det er veldig avhengig av både dommer og sakkyndige sin vurdering. Det er sjeldent det er verdt belastningen. Barna lider ofte veldig. Dessverre er det det som er realiteten. Her er det hyppig bruk av familievernkontoret som har vært mest effektivt. Men før, på 90 tallet osv, så tok jo bv og kunne plassere barnet hos den andre? Hva er vitsen med bv når de ikke gjør noe? Anonymkode: e651d...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Barnevern er stort en vits som ikke kan gjøre noen verdens ting. Stort lite motiverte ansatte også Anonymkode: ad961...0f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men før, på 90 tallet osv, så tok jo bv og kunne plassere barnet hos den andre? Hva er vitsen med bv når de ikke gjør noe? Anonymkode: e651d...136 Hva de gjorde på 90 tallet vet jeg ikke. Har kun opplevd en omsorgsovertakelse via barneverntjenesten. Da var det rus involvert. Jeg meldte min egen bror sammen med et annet familiemedlem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Barnevernet håndterer barnevernsloven for staten. Mens rettssystemet tar seg av barneloven, som er sivilt. De tar seg altså av to forskjellige systemer. Før var det vel mer fritt vilt i bvtj, nå er ting langt mer regulert. Det kan også være at ts snakker ut fra begrenset og manglende informasjon om diverse saker og har kommet fram til konklusjoner basert på det. Anonymkode: 2ce06...2e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå