exictence Skrevet 26. januar Forfatter #61 Del Skrevet 26. januar tdm900 skrev (4 minutter siden): Det går fint med 50mps for å se TV/streaming. Har trådløst via 5G, og det duger. PS det er ikke mobilt bredbånd. 50 mps? Er mps det samme som Mbit/s? I mitt abbonement går hastigheten ned til 3 Mbit/s etter at jeg har brukt opp 200 GB Fountaine skrev (18 timer siden): Det tar jo en del strøm å ha på delt internett på mobilen hele tiden. I tillegg må du passe på å ha mobilen i nærheten av de enhetene du skal koble deg til. Jeg opplever også ruter med wifi som mer stabilt enn mobil. I tillegg kan du koble deg til med ledning med ruter. Du mener at jegmå lade telefonen hele tiden? Tar det så mye strøm da? ufiltrert skrev (20 timer siden): blir litt vanskelig å laste ned torrents, laste ned spill på steam, spille, netflix i 4k etc med bullshit mobildata, men du har helt sikkert rett, fantastiskt inspill. Kan ikke skjønne at noen gidder å betale for tusen/tusen og aldri føle at kl 17 da kommer alle hjem og skal strømme og HOPPSANN der lagger det gitt Jeg laster ikke ned noe, så det er jo greit. Skjønner ikke den siste setningen din elt. Det er vel nettopp det jeg ikke vil; betale så mye for å komme på nettet. Det er vel heller en risikoatferd man ikke kommer på nettet hvis man IKKE betaler nok. Telenor sa det ville påse til meg. Så får vi se. Ellers går jeg tilbake igjen på det jeg hadde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 26. januar #62 Del Skrevet 26. januar (endret) exictence skrev (1 minutt siden): 50 mps? Er mps det samme som Mbit/s? Korrekt👍 Endret 26. januar av tdm900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. januar Forfatter #63 Del Skrevet 26. januar (endret) tdm900 skrev (5 minutter siden): Korrekt👍 Du sier det fungerer fint med 50 mps. Det tror jeg nok er mer enn godt nok, vel. I min avtale skrues hastigheten ned til 3 mps, og jeg mener han telenormannen sa at jeg godt kunne se tv i standard format for det. Endret 26. januar av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #64 Del Skrevet 26. januar Bruker Internett lite til surfing og streaming, men vil gjerne ha varsel fra røykvarslere, dørklokke og overvåkingskamera selv om jeg ikke er hjemme, og kunne starte robotstøvsugeren hvis jeg glemmer det før jeg går ut med hunden. Dessuten er det veldig dårlig mobildekning her. Flere steder i huset er det null dekning. Anonymkode: 0366d...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #65 Del Skrevet 26. januar tdm900 skrev (5 timer siden): Det går fint med 50mps for å se TV/streaming. Har trådløst via 5G, og det duger. PS det er ikke mobilt bredbånd. Det holder med langt under det halve. Anonymkode: 540c5...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 26. januar #66 Del Skrevet 26. januar (endret) exictence skrev (5 timer siden): Du sier det fungerer fint med 50 mps. Det tror jeg nok er mer enn godt nok, vel. I min avtale skrues hastigheten ned til 3 mps, og jeg mener han telenormannen sa at jeg godt kunne se tv i standard format for det. Høres ut som du vil klare deg. De 200 gb i mnd. om du kun ser på tv og surfer nettsider. Skal du spille og laste ned filmer trenger du mere. Min venninne har mobilt bredbånd 200 gb mnd og har aldri blitt satt ned og hun streamer mye tv serier og filmer. Så og si hver eneste dag Endret 26. januar av Ænema 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #67 Del Skrevet 26. januar exictence skrev (På 23.1.2025 den 15.45): Er det noen som helst fordeler med å ha disse boksene hjemme nå når vi kan ha alt på mobilen; koble smart tv og pc på datamengden fra mobilen? Det er et valg du gjør hvordan du velger å løse din måte å organisere dette på. Andre kan velge annerledes, fordi mennesker kan se ulikt på like ting. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: a1618...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #68 Del Skrevet 26. januar Ænema skrev (3 timer siden): Høres ut som du vil klare deg. De 200 gb i mnd. om du kun ser på tv og surfer nettsider. Skal du spille og laste ned filmer trenger du mere. Min venninne har mobilt bredbånd 200 gb mnd og har aldri blitt satt ned og hun streamer mye tv serier og filmer. Så og si hver eneste dag Jeg har 1000gb i mnd og klarer meg utmerket. Det er etter mitt syn det eneste mobile bredbåndet som i praksis er brukende, pga nok gb. En trenger forøvrig samme mengde mb om en ser en film direkte eller laster den ned. Spille gjør jeg også, går strålende. Anonymkode: 540c5...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #69 Del Skrevet 1. februar Privat kunne jeg nok ha klart meg med bare data via mobilen, er nok mange som kunne ha spart mye på å forstå hvordan og hvor mye de faktisk bruker i måneden. Men med hjemmekontor og jobb der jeg jobber med mange tunge filer så trenger jeg fiber. Heldigvis tar jobben regninga. 🙂 Anonymkode: f72cc...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #70 Del Skrevet 2. februar tdm900 skrev (På 26.1.2025 den 7.48): Korrekt👍 Det heter Mbps eller MBps, stor B står for bytes og liten b står for bits. 1 MBps er det samme som 8 Mbps så forskjellen er stor. Anonymkode: 798b8...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå