Perine Skrevet 30. januar #141 Del Skrevet 30. januar Vi må nok bare finne oss i hva som enn skjer, men det blir interessant å følge med de neste timene. Nå blir det vel først SP-exit og deretter utskifting av ministre. Hvordan dette påvirker politikken, vil tiden vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 30. januar #142 Del Skrevet 30. januar kat-e skrev (19 timer siden): Jeg skjønner meg ikke helt på LO, om en huseier og LO-medlem må ut med 200-400 tusen for å etter isolere og bygge om huset. Betyr det at de er med av en fagforening som skader egne medlemer. De forstår ikke folket. Hvor leser du nyheter? Det er ikke noe i det fjerde energimarkedsdirektiv som vil pålegge huseier å pusse opp for flere hundre tusen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 30. januar #143 Del Skrevet 30. januar Kristin70 skrev (13 minutter siden): Hvor leser du nyheter? Det er ikke noe i det fjerde energimarkedsdirektiv som vil pålegge huseier å pusse opp for flere hundre tusen. Vi leser det samme over alt, i alle kanaler vel... alt jeg leser, tyder på at huseiere får en jobb å gjøre for å oppgradere boligene sine for å spare strøm og kutte utslipp. Hvor leser du det motsatte? Eksempel EUs nye regler om energieffektivitet er vedtatt. Hva betyr dette for deg og meg? 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 30. januar #144 Del Skrevet 30. januar kat-e skrev (19 timer siden): Jeg skjønner meg ikke helt på LO, om en huseier og LO-medlem må ut med 200-400 tusen for å etter isolere og bygge om huset. Betyr det at de er med av en fagforening som skader egne medlemer. De forstår ikke folket. Dette er jo bare tull og fake-news. Norges egne tekniske krav er strengere enn EU sine krav fra 2018. Og at folk er så i harnisk over å bruke 200 000 - 400 000 på å gjøre huset sitt mer energieffektivt, inneklima mer behagelig og strømregningen lavere, samtidig som de uten å blunke kan bruke tilsvarende på å pusse opp bad eller kjøkken, er for meg et mysterium. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 30. januar #145 Del Skrevet 30. januar Virrum skrev (På 24.1.2025 den 17.10): Det er helt skremmende hvordan vi blir presset og skremt bit for bit inn i EU, som Norges befolkning har stemt nei til 2 ganger. Hvem sa at Norge var et demokrati?? Jeg blir kvalm av politikere som ikke lytter til folket. Kanskje på tide med en ny avstemning om dette skal være et argument? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 30. januar #146 Del Skrevet 30. januar Perine skrev (1 minutt siden): Vi leser det samme over alt, i alle kanaler vel... alt jeg leser, tyder på at huseiere får en jobb å gjøre for å oppgradere boligene sine for å spare strøm og kutte utslipp. Hvor leser du det motsatte? Eksempel EUs nye regler om energieffektivitet er vedtatt. Hva betyr dette for deg og meg? Linken viser til revidert direktiv fra 2024, men det er ikke det som skal innføres nå, det er fra 2018. Spørsmål og svar om bygningsenergidirektivet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 30. januar #147 Del Skrevet 30. januar Kristin70 skrev (2 minutter siden): Linken viser til revidert direktiv fra 2024, men det er ikke det som skal innføres nå, det er fra 2018. Spørsmål og svar om bygningsenergidirektivet ok, ja, har lest om det også, men får meg ikke til å tro på at det ikke kommer. Det er jo bare en oppgradert versjon, ikke en ny. Men du har sikkert rett her og nå. Det råder mye usikkerhet og bekymringer rundt slikt som berører folks økonomi, samt vaklende tro på politikerne. Sånn er det bare. Og det er nok grunnen til at vi bryr oss med 2024-versjonen. Det er normalt å innføre den nyeste versjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 30. januar #148 Del Skrevet 30. januar Perine skrev (1 minutt siden): ok, ja, har lest om det også, men får meg ikke til å tro på at det ikke kommer. Det er jo bare en oppgradert versjon, ikke en ny. Men du har sikkert rett her og nå. Det råder mye usikkerhet og bekymringer rundt slikt som berører folks økonomi, samt vaklende tro på politikerne. Sånn er det bare. Og det er nok grunnen til at vi bryr oss med 2024-versjonen. Det er normalt å innføre den nyeste versjon. Sp har nok en gang lyktes med å fokus bort fra det sentrale i den saken som ligger på bordet. Sp må ut av regjeringen nå for de har knapt stemmer igjen og med en slik populistisk og enkel handling fremstår de som både handlekraftige og prinsipielle. Norge har allerde vedtatt energisparing i boliger, spørsmålet er hvilke støttetiltak må på plass. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 30. januar #149 Del Skrevet 30. januar Sportydame skrev (På 23.1.2025 den 17.28): At det blir umulig å reversere noe som helst senere - samt at et stort antall boliger må oppgraderes iht EU kravene..... Nå er jeg generelt imot alt av overstyring fra EU - de regulerer seg ihjel - og jeg er ikke spesielt interessert i å bli med dem nedenom og hjem 😉 For Norges del øyner jeg et lite håp med ny regjering - som ønsker å satse på Norge - og egne interesser. Problemet ligger jo i at vi kan miste EØS-avtalen. Flere eksperter sier jo at dette krasjer med EØS fundamentalt. Og da sliter vi litt. For vi trenger EU i disse urolige tider. Reforhandling og åpen diskusjon om EØS med EU kunne kanskje vært lurt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet 30. januar #150 Del Skrevet 30. januar Jeg har ny respekt for Sp etter dette, faktisk for det norske politiske systemet. Energipakkene med EU har ikke vært populært, og mange av oss tenker at vi er blitt rundlurt, ikke bare private men vi ser de små og mellomstore bedriftene rundt oss også. Og skulle Sp gå på noe er det flott de gikk på dette (og ikke mer penger til bøndene eller mer reversering i kommune-Norge). Ap blir desimert ved valget til høsten. Cudos til Sp! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 30. januar #151 Del Skrevet 30. januar Dyp pust skrev (16 minutter siden): Cudos til Sp! Senterpartiet sprer fake news om hva energimarkedspakken handler om, de later som om saken omhandler strømpriser og utenlandskabler. Dette er skikkelig spinndoktorarbeid, det handler om at velgerne har forlatt Sp og de trenger en sak for å forlate regjeringen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet 30. januar #152 Del Skrevet 30. januar Kristin70 skrev (16 minutter siden): Senterpartiet sprer fake news om hva energimarkedspakken handler om, de later som om saken omhandler strømpriser og utenlandskabler. Dette er skikkelig spinndoktorarbeid, det handler om at velgerne har forlatt Sp og de trenger en sak for å forlate regjeringen. Jeg tror nesten du bare må ha tillit til at jeg vet hva denne pakka inneholder og at jeg er enig med dem i prinsippet om at det er på tide å sette ned foten, akkurat her siden foten ikke er satt ned tidligere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isnih Skrevet 30. januar #153 Del Skrevet 30. januar Kristin70 skrev (15 minutter siden): Senterpartiet sprer fake news om hva energimarkedspakken handler om, de later som om saken omhandler strømpriser og utenlandskabler. Dette er skikkelig spinndoktorarbeid, det handler om at velgerne har forlatt Sp og de trenger en sak for å forlate regjeringen. Så får du tro det. Jeg er helt på linje med SP sitt argument om å ikke vedta pakken bit for bit, noe de var helt klar på i juli i fjor. Det er et tydelig standpunkt de ikke har gått tilbake på. Hurra for det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søddvestkuling Skrevet 30. januar #154 Del Skrevet 30. januar kat-e skrev (21 timer siden): Jeg skjønner meg ikke helt på LO, om en huseier og LO-medlem må ut med 200-400 tusen for å etter isolere og bygge om huset. Betyr det at de er med av en fagforening som skader egne medlemer. De forstår ikke folket. Når det gjelder det å ruste opp husene til en høyere energiklasse tror jeg det kommer støtteordninger man kan søke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 30. januar #155 Del Skrevet 30. januar Dyp pust skrev (4 minutter siden): Jeg tror nesten du bare må ha tillit til at jeg vet hva denne pakka inneholder og at jeg er enig med dem i prinsippet om at det er på tide å sette ned foten, akkurat her siden foten ikke er satt ned tidligere. Så du mener at energimarkedspakken omhandler strømpriser og utenlandskabler? Hvorfor skal jeg ha tillit til hva en tilfeldig person på et forum sier? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 30. januar #156 Del Skrevet 30. januar Må for første gang si meg enig med Sylvi Listhaug her; har aldri sett en verre regjering. Støre må gå, det er ikke sånn at folket har tillit til at regningen ikke faller på oss forbrukere tross lovord som i ACER-saken. Vi har stemt imot EU av en grunn, hvem tror at de kan presse EU-direktiver ned i halsen på oss? 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyp pust Skrevet 30. januar #157 Del Skrevet 30. januar Kristin70 skrev (1 minutt siden): Så du mener at energimarkedspakken omhandler strømpriser og utenlandskabler? Hvorfor skal jeg ha tillit til hva en tilfeldig person på et forum sier? Hvorfor i all verden skal du legge ord i munnen min? Har jeg sagt noe om dette? Nei. Jeg gjentar: Her gikk grensa, nå stopper vi. Cudos til Sp. Kan du diskutere ordentlig i stedet? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 30. januar #158 Del Skrevet 30. januar Stina234 skrev (3 timer siden): Ja tror nok også Støre prøver å pushe dette gjennom før valget. Men Høyre vil nok uansett følge dette opp desverre. Politikere er kun ute etter å få en stjerne i hatten fra EU slik at de kan få en lederjobb der når de forsvinner ut fra den noske politikken Spot on. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrevippen Skrevet 30. januar #159 Del Skrevet 30. januar Støre fremstår som lite troverdig i dag. Det virker som han har kniven på strupen og er desperat. AP trenger helt klart en ny leder. Så mye uro som det har vært i AP den siste tiden har vi sjelden sett maken til. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 30. januar #160 Del Skrevet 30. januar Dyp pust skrev (1 minutt siden): Hvorfor i all verden skal du legge ord i munnen min? Har jeg sagt noe om dette? Nei. Jeg gjentar: Her gikk grensa, nå stopper vi. Cudos til Sp. Kan du diskutere ordentlig i stedet? Jeg sa at Sp later som om energimarkedspakken inneholder stømpriser og utenlandskabler. Du sier at jeg må ha tillit til at du vet hva pakka inneholder. Jeg spør om du mener at energimarkedspakken inneholder strømprise og utenlandskaber. Og så ber du meg om å diskutere ordentlig i stedet for. Jeg stilte deg et spørsmål, du sier heia Sp (ganske betegnende egentlig). PS ut fra dette fikk jeg ikke tillit til at du vet hva du snakker om i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå