Athod Skrevet 25. januar #41 Del Skrevet 25. januar (endret) Seal skrev (7 timer siden): Vi trenger EU, de trenger ikke oss, men vi er heldige siden de ønsker å samarbeide med oss. 78 % av alt vi eksporter går til Europa. EU trenger oss jo. Geografisk har vi en strategisk viktig lokasjon. Uten vår gasseksport og vannmagasiner ville de fått en energikrise 10x verre enn den de allerede har. Enorme mengder med kapital fra oljefondet er plassert i Europa. NULL sjanse for at EU vil skyve oss ut i kulden og inn i armene til Amerika. Jeg sier ikke at vi skal utnytte situasjonen ved å komme med krav her og der, men ikke faen om vi skal la de diktere oss på innenrikspolitikk. Endret 25. januar av Athod 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 25. januar Forfatter #42 Del Skrevet 25. januar (endret) Example skrev (9 timer siden): Der er nok fremdeles flertall mot, ja. Dog er unge mer for enn eldre. Så rent taktisk er det non lurt å drøye den noen år til om man er for. Samtidig tror jeg nok et par år til med Trump fort snue opinionen. Men samtidig så tenker jeg personlig at det å ha en jevnlig debatt og avstemninger er sunt. Det at mesteparten av den arbeidsføre befolkningen aldri har fått stemme om det er ikke spesielt bra tenker jeg. Jeg skal love deg at et par år med Trump overhodet ikke kommer til å endre på Nei-til-EU-bølgen i Norge 😉 Det som skjer nå er at EU har blitt tatt med buksene nede av Trump - de betaler ikke nok til forsvar - de har regulert seg selv ihel de siste årene - mens produktiviteten og den teknologiske konkurranseevnen har gått nedenom og hjem. Så har vi denne boka som nettopp kom ut i Norge: Landet som ble for rikt.....som Hvermansen står i kø for å lese.... Økonomien går nedover - Storbritania har trukket seg ut av EU. Kina og USA fortsetter å øke forspranget med stormskritt - og EU har vel allerede endt opp som et U-land - i forhold til disse. Trump kaller bare en spade for en spade - og det er IKKE USA sin feil at Europa og Norge har brukt dem som en sovepute. Det er vel heller Dekokratene/Biden sin feil - som har latt oss tro at de vil beskytte oss - om man skal skylde på noen andre enn oss selv 😉 Det er bare å se på det ene syke forslaget etter det andre som byråkratene prøver å innføre - f.eks panteordningen, som har fungert i mange år her i nord skal EU plutselig settes mange år tilbake i tid - fordi de selv ikke har noen brukbar ordning på dette. Jeg er ofte på ferie i Spania - og søpla flyter overalt, langs veier, i naturen, flasker og bokser og dritt absolutt overalt - ihvertfall på turiststedene. Denne regjeringen er heller ikke noe bedre - de ønsker å regulere oss ihel - siste utspillet er Husleieloven - de ønsker altså å tvinge huseiere til å leie ut boligene sine og gi leietaker rett til å leie på livstid - med få unntak. Reinspikka kommunisme. Ny husleielov: Fra makeover til takeover På sikt vil de sannsynligvis gjøre det samme som de gjorde med Tomtefeste i sin tid - De overfører mesteparten av verdistigningen til leietaker/fester - samtidig som eier/grunneier er tvunget til å fortsette å leie ut i evig tid. Så kan leietaker overta leiligheten/tomta for 40% av verdien etter x antall år. Ekspropriasjon med andre ord. Forslaget til ny Husleielov er begynnelsen på dette regimet - og media skriver omtrent ikke om dette heller...... 😉 Slik jeg ser det så begynner kommunistene både i Norge og EU nå å forstå at Trump kommer til å rævkjøre dem - samt vekke opp folket til å forstå at vi er på vei nedenom og hjem - derfor forsøker de nå krampaktig å innføre det ene syke regulativet etter det andre - Støre skjelver i buksene og er livredd for at han ikke skal få noen topp-jobb i EU etter valgnederlaget som han vet kommer til høsten - så han selger hele Norge til fordel for sine egne private interesser. I løpet av et par år med Trump tror jeg nok at både EU kommunistene og de norske kommunistene kommer til å innse at Trump/USA har rasert alle planene deres om å fortsette å hjernevaske folket - med god hjelp av venstre-vridd media og "faktisk".no 😉 Som nå også heldigvis mer eller mindre forsvinner....... Endret 25. januar av Sportydame 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 25. januar #43 Del Skrevet 25. januar Sportydame skrev (15 minutter siden): Jeg skal love deg at et par år med Trump overhodet ikke kommer til å endre på Nei-til-EU-bølgen i Norge 😉 Det som skjer nå er at EU har blitt tatt med buksene nede av Trump - de betaler ikke nok til forsvar - de har regulert seg selv ihel de siste årene - mens produktiviteten og den teknologiske konkurranseevnen har gått nedenom og hjem. Så har vi denne boka som nettopp kom ut i Norge: Landet som ble for rikt.....som Hvermansen står i kø for å lese.... Økonomien går nedover - Storbritania har trukket seg ut av EU. Kina og USA fortsetter å øke forspranget med stormskritt - og EU har vel allerede endt opp som et U-land - i forhold til disse. Trump kaller bare en spade for en spade - og det er IKKE USA sin feil at Europa og Norge har brukt dem som en sovepute. Det er vel heller Dekokratene/Biden sin feil - som har latt oss tro at de vil beskytte oss - om man skal skylde på noen andre enn oss selv 😉 Det er bare å se på det ene syke forslaget etter det andre som byråkratene prøver å innføre - f.eks panteordningen, som har fungert i mange år her i nord skal EU plutselig settes mange år tilbake i tid - fordi de selv ikke har noen brukbar ordning på dette. Jeg er ofte på ferie i Spania - og søpla flyter overalt, langs veier, i naturen, flasker og bokser og dritt absolutt overalt - ihvertfall på turiststedene. Denne regjeringen er heller ikke noe bedre - de ønsker å regulere oss ihel - siste utspillet er Husleieloven - de ønsker altså å tvinge huseiere til å leie ut boligene sine og gi leietaker rett til å leie på livstid - med få unntak. Reinspikka kommunisme. Ny husleielov: Fra makeover til takeover På sikt vil de sannsynligvis gjøre det samme som de gjorde med Tomtefeste i sin tid - De overfører mesteparten av verdistigningen til leietaker/fester - samtidig som eier/grunneier er tvunget til å fortsette å leie ut i evig tid. Så kan leietaker overta leiligheten/tomta for 40% av verdien etter x antall år. Ekspropriasjon med andre ord. Forslaget til ny Husleielov er begynnelsen på dette regimet - og media skriver omtrent ikke om dette heller...... 😉 Slik jeg ser det så begynner kommunistene både i Norge og EU nå å forstå at Trump kommer til å rævkjøre dem - samt vekke opp folket til å forstå at vi er på vei nedenom og hjem - derfor forsøker de nå krampaktig å innføre det ene syke regulativet etter det andre - Støre skjelver i buksene og er livredd for at han ikke skal få noen topp-jobb i EU etter valgnederlaget som han vet kommer til høsten - så han selger hele Norge på bekostning av sine egne private interesser. I løpet av et par år med Trump tror jeg nok at både EU kommunistene og de norske kommunistene kommer til å innse at Trump/USA har rasert alle planene deres om å fortsette å hjernevaske folket - med god hjelp av venstre-vridd media og "faktisk".no 😉 Som nå også heldigvis mer eller mindre forsvinner....... Ja, dette er hva EU har skapt de siste 10 årene: 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seal Skrevet 25. januar #44 Del Skrevet 25. januar Virrum skrev (17 timer siden): Det er helt skremmende hvordan vi blir presset og skremt bit for bit inn i EU, som Norges befolkning har stemt nei til 2 ganger. Hvem sa at Norge var et demokrati?? Jeg blir kvalm av politikere som ikke lytter til folket. Hva mener du? Stortinget er valgt inn av folket, stortinget tar avgjørelsene. Vi har en EØS avtale som alle partiene bortsett fra Sp vil ha. EØS avtalen gjør at vi må tilpasse oss til EU på mange områder mot at vi får tilgang til det indre markedet til fordel for norske bedrifter som eksporterer til EU (67% av norsk eksport gjør det). Så hvor går stortinget, valgt av det norske folk, mot det norske folk mener? Men skjønner at du føler det slik om du stemmer Sp,men de utgjorde kun 13,5 % av de som stemte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seal Skrevet 25. januar #45 Del Skrevet 25. januar Athod skrev (2 timer siden): EU trenger oss jo. Geografisk har vi en strategisk viktig lokasjon. Uten vår gasseksport og vannmagasiner ville de fått en energikrise 10x verre enn den de allerede har. Enorme mengder med kapital fra oljefondet er plassert i Europa. NULL sjanse for at EU vil skyve oss ut i kulden og inn i armene til Amerika. Jeg sier ikke at vi skal utnytte situasjonen ved å komme med krav her og der, men ikke faen om vi skal la de diktere oss på innenrikspolitikk. "Geografisk har vi en strategisk viktig lokasjon." Absolutt, men der er vi totalt avhengig av EU/USA/NATO for å beskytte oss selv, så der har vi HØY egeninteresse. "Uten vår gasseksport og vannmagasiner ville de fått en energikrise 10x verre enn den de allerede har". EU har fulle lagre av gass og styrer mot fornybar energi, vi satser på olje og gass som snart, i den store sammenhengen, er brukt opp. Sikkerhetpolitisk så kan vi i en situasjon raskt være avhengig av EU for å få strømforsyning. "Enorme mengder med kapital fra oljefondet er plassert i Europa." Eller i hele verden,det er ikke noe EU er avhengig av men til nå være en enorm fordel for Norge. Debatten om Norge skal melde seg inn i EU bør taes på nytt igjen, det er 30 år siden nå og mye har skjedd siden den gang, vi må som Europa stå mye mer samlet enn noen gang før mot Russland, Kina og slik som USA utvikler seg. Vi er, slik det har blitt, avhengig av EU og om vi gjør EU sterkere så er det også en fordel for Norge. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 25. januar #46 Del Skrevet 25. januar Seal skrev (11 minutter siden): Debatten om Norge skal melde seg inn i EU bør taes på nytt igjen, det er 30 år siden nå og mye har skjedd siden den gang, vi må som Europa stå mye mer samlet enn noen gang før mot Russland, Kina og slik som USA utvikler seg. Vi er, slik det har blitt, avhengig av EU og om vi gjør EU sterkere så er det også en fordel for Norge. I løpet av de siste 30 årene har vi virkelig fått sett hvilket ubrukelig byråkrati EU er. De får ikke utrettet annet enn å vedta meningsløse lover. EU kommer aldri til å bli en union på linje med USA, og Storbritannia tok en klok avgjørelse i 2020. For Norge vil et medlemskap i EU føre til økonomisk og militær utrygghet. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 25. januar #47 Del Skrevet 25. januar velociraptor skrev (9 timer siden): Men vi har allerede gitt fra oss kontrollen. Vi har ikke lov å la være å selge strøm når vi ikke vil, selv om det tapper våre egne reserver, og vi har ikke lov å gi våre egne borgere en fornuftig pris. Det er det jeg mener. Det skjedde i forrige runde med Acer ++, det er ikke det som er oppe til diskusjon nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seal Skrevet 25. januar #48 Del Skrevet 25. januar Chupacabra skrev (16 minutter siden): I løpet av de siste 30 årene har vi virkelig fått sett hvilket ubrukelig byråkrati EU er. De får ikke utrettet annet enn å vedta meningsløse lover. EU kommer aldri til å bli en union på linje med USA, og Storbritannia tok en klok avgjørelse i 2020. For Norge vil et medlemskap i EU føre til økonomisk og militær utrygghet. Er det derfor fler og fler i Storbritania angrer på utmeldelsen, flertall gjør det der nå. Og EU trenger ikke bli nytt USA, EU kan bli det EU vil selv. Det er veldig rettferdig om det blir ny debatt og avstemning om nytt EU medlemskap nå slik at alle født mellom 1976 og 2007 kan få men noe om det, det er 2 generasjoner i dagens samfunn!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 25. januar Forfatter #49 Del Skrevet 25. januar Seal skrev (1 time siden): Er det derfor fler og fler i Storbritania angrer på utmeldelsen, flertall gjør det der nå. Og EU trenger ikke bli nytt USA, EU kan bli det EU vil selv. Det er veldig rettferdig om det blir ny debatt og avstemning om nytt EU medlemskap nå slik at alle født mellom 1976 og 2007 kan få men noe om det, det er 2 generasjoner i dagens samfunn!! Britene angrer kun fordi de ikke får reise fritt rundt i EU lenger - de må nå stå timesvis i passkontroller før de kan drikke seg dritings i Spania..... 😉 Også er de ganske misfornøyde med Labour der borte....som vi er med AP i norge 😉 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 25. januar #50 Del Skrevet 25. januar Nooni skrev (4 timer siden): Det er det jeg mener. Det skjedde i forrige runde med Acer ++, det er ikke det som er oppe til diskusjon nå. Ingen grunn til å stamme vår egen renneløkke mer. Det som er oppe til diskusjon nå vil føre til at EU kan bestemme at nordmenn skal bedrive massiv oppussing for mange mange hundre tusener per husstand, og at EU kan kreve at vi ødelegger enda mer natur i det grønne skiftets navn. At vi har gitt fra oss bestemmelsesretten over norsk vannkraft betyr ikke at det er lurt å gi fra oss resten av selvråderetten. Sportydame skrev (2 timer siden): Britene angrer kun fordi de ikke får reise fritt rundt i EU lenger - de må nå stå timesvis i passkontroller før de kan drikke seg dritings i Spania..... 😉 Også er de ganske misfornøyde med Labour der borte....som vi er med AP i norge 😉 Var like misfornøyde med Høyre og pandemi-håndteringen deres. Det var de som startet den mørke økonomi-spiralen. Høyre og AP er pest og kolera. Seal skrev (4 timer siden): Er det derfor fler og fler i Storbritania angrer på utmeldelsen, flertall gjør det der nå. Og EU trenger ikke bli nytt USA, EU kan bli det EU vil selv. Det er veldig rettferdig om det blir ny debatt og avstemning om nytt EU medlemskap nå slik at alle født mellom 1976 og 2007 kan få men noe om det, det er 2 generasjoner i dagens samfunn!! Og stemmer vi oss inn i EU fortjener vi at Norge bare går under. Men klart, blir vi med i EU og i praksis slutter å være Norge mer er det jo ingen grunn til å bo i vårt jævlige klima. Bedre å være fattig i Spania eller sør-Portugal, der kan man i større grad overleve uten strøm og har mulighet til å dyrke og sanke noe mat større deler av året… 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 25. januar Forfatter #51 Del Skrevet 25. januar velociraptor skrev (2 minutter siden): Var like misfornøyde med Høyre og pandemi-håndteringen deres. Det var de som startet den mørke økonomi-spiralen. Høyre og AP er pest og kolera. Og stemmer vi oss inn i EU fortjener vi at Norge bare går under. Men klart, blir vi med i EU og i praksis slutter å være Norge mer er det jo ingen grunn til å bo i vårt jævlige klima. Bedre å være fattig i Spania eller sør-Portugal, der kan man i større grad overleve uten strøm og har mulighet til å dyrke og sanke noe mat større deler av året… Jepp - jeg stemte blankt ved siste valg fordi jeg var misfornøyd med Høyre under Pandemien - denne gangen stemmer jeg Frp for første gang i mitt liv 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrum Skrevet 25. januar #52 Del Skrevet 25. januar Seal skrev (6 timer siden): Hva mener du? Stortinget er valgt inn av folket, stortinget tar avgjørelsene. Vi har en EØS avtale som alle partiene bortsett fra Sp vil ha. EØS avtalen gjør at vi må tilpasse oss til EU på mange områder mot at vi får tilgang til det indre markedet til fordel for norske bedrifter som eksporterer til EU (67% av norsk eksport gjør det). Så hvor går stortinget, valgt av det norske folk, mot det norske folk mener? Men skjønner at du føler det slik om du stemmer Sp,men de utgjorde kun 13,5 % av de som stemte. Det er vel ikke helt ukjent at politikere kommer med lovnader før valget, som de vet selv at de ikke klarer eller har vilje til å gjennomføre. Derfor føler folk seg lurt. De blir jo valgt inn på helt feil premisser. Norge har stemt nei til EU to ganger tidligere, men flesteparten av våre politikere ivrer etter å komme inn. Derfor selger de ut Norge bit for bit, i håp om at vi snart er inne på den måten. Det er jo helt umulig å reforhandle eller komme seg ut av avtaler med EU, og da er snart argumentet at vi er så dypt inne allerede, at nå må vi få en plass ved bordet, som det så fint heter. På denne måten sniker de Norge inn, mot folks vilje. At EU skal bestemme hvordan vi skal f.eks etterisolere husene våre her, for at vi skal få solgt varene vår til dem, henger jo ikke på greip! Les dette som står i Nettavisen i dag. Utrolig godt skrevet. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/eus-fjerde-energimarkedspakke-ser-ut-til-a-bety-bade-alt-og-ingenting/o/5-95-2254334 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seal Skrevet 25. januar #53 Del Skrevet 25. januar Virrum skrev (1 time siden): Det er vel ikke helt ukjent at politikere kommer med lovnader før valget, som de vet selv at de ikke klarer eller har vilje til å gjennomføre. Derfor føler folk seg lurt. De blir jo valgt inn på helt feil premisser. Norge har stemt nei til EU to ganger tidligere, men flesteparten av våre politikere ivrer etter å komme inn. Derfor selger de ut Norge bit for bit, i håp om at vi snart er inne på den måten. Det er jo helt umulig å reforhandle eller komme seg ut av avtaler med EU, og da er snart argumentet at vi er så dypt inne allerede, at nå må vi få en plass ved bordet, som det så fint heter. På denne måten sniker de Norge inn, mot folks vilje. At EU skal bestemme hvordan vi skal f.eks etterisolere husene våre her, for at vi skal få solgt varene vår til dem, henger jo ikke på greip! Les dette som står i Nettavisen i dag. Utrolig godt skrevet. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/eus-fjerde-energimarkedspakke-ser-ut-til-a-bety-bade-alt-og-ingenting/o/5-95-2254334 Skrevet av Are Søberg som i november sa han ville bli Norges Elon Musk.... sier vel sitt nå.... Igjen et innlegg uten innhold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 25. januar #54 Del Skrevet 25. januar Jeg gruer for å måtte tvangsoppgradere boligen min, som fungerer som den skal for mitt behov. Nå har jeg råd til å bli boende, men fremtiden er mer usikker. Hjelp til finansiering, Enova osv.. det vil nok kreve en formidabel egenandel. Kanskje EU tvinger Norge til å gi dagbøter til boligeiere som ikke har mulighet til å dekke slike store utgifter? Straff rett og slett? tvangssalg av boliger? Det er en stor inngripen i våre liv. Hva blir det neste? At alle hus må males røde, ellers får ikke norske bedrifter solgt varene sine til EU-land. Jeg har ikke stemt på verken SP eller Frp, men hvis folket fikk mulighet til å stemme på dette isolert sett, er jeg overbevist om at det ville bli nedstemt. Folket burde slippe slike trusler fra utlandet. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrum Skrevet 25. januar #55 Del Skrevet 25. januar Seal skrev (1 time siden): Skrevet av Are Søberg som i november sa han ville bli Norges Elon Musk.... sier vel sitt nå.... Igjen et innlegg uten innhold. Innlegget han skrev var Spot on! 👏 Om han ønsker å bli Norges Elon Musk har vel lite å si i den saken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 25. januar #56 Del Skrevet 25. januar Seal skrev (1 time siden): Skrevet av Are Søberg som i november sa han ville bli Norges Elon Musk.... sier vel sitt nå.... Igjen et innlegg uten innhold. Det forandrer jo ikke sakens faktum... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seal Skrevet 26. januar #57 Del Skrevet 26. januar Virrum skrev (5 timer siden): Innlegget han skrev var Spot on! 👏 Om han ønsker å bli Norges Elon Musk har vel lite å si i den saken. Musk som hiver ut mye konspirasjonsteorier og spiller på frykt... frykten argumenter er det som blir dyrket og fremhevet. LeneXCII skrev (4 timer siden): Det forandrer jo ikke sakens faktum... Å spre frykt? I utgangspunktet er energisparende tiltak satt til innen 2050, 25 år til.... nevnes ikke. "Alle norske eneboliger" Nei, veldig mange norske eneboliger oppfyller kravene allerede. Hvordan skal energisparende tiltak gjennomføres og til hvilke støtteordninger og plan er ikke utarbeidet ennå.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisa1819 Skrevet 26. januar #58 Del Skrevet 26. januar Vi bør orientere oss mot EU nå som russerne har klikka og amerikanerne nå har valgt den presidenten de har (dvs klikka de også, evt resultatet av fallende iq og "avskoling"/kunnskapsforakt). Personlig frykter jeg NATO-kollaps, og da er det kjekt å formalisere det europeiske samarbeidet. Framtidens folk sitter i Europa, evt i Kina. Russland og USA er land i fritt (for)fall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 26. januar #59 Del Skrevet 26. januar Vi bør fjerne oss fra tidlegere energipakker. Det er pakker som tilfredstiller EU og går ut over oss som har mye vannkraft. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 26. januar #60 Del Skrevet 26. januar Seal skrev (22 timer siden): "Geografisk har vi en strategisk viktig lokasjon." Absolutt, men der er vi totalt avhengig av EU/USA/NATO for å beskytte oss selv, så der har vi HØY egeninteresse. "Uten vår gasseksport og vannmagasiner ville de fått en energikrise 10x verre enn den de allerede har". EU har fulle lagre av gass og styrer mot fornybar energi, vi satser på olje og gass som snart, i den store sammenhengen, er brukt opp. Sikkerhetpolitisk så kan vi i en situasjon raskt være avhengig av EU for å få strømforsyning. "Enorme mengder med kapital fra oljefondet er plassert i Europa." Eller i hele verden,det er ikke noe EU er avhengig av men til nå være en enorm fordel for Norge. Debatten om Norge skal melde seg inn i EU bør taes på nytt igjen, det er 30 år siden nå og mye har skjedd siden den gang, vi må som Europa stå mye mer samlet enn noen gang før mot Russland, Kina og slik som USA utvikler seg. Vi er, slik det har blitt, avhengig av EU og om vi gjør EU sterkere så er det også en fordel for Norge. For det første så er jeg selvfølgelig klar over at det er viktig for Norge er være venner med resten av Europa, så skal ikke komme med motargumenter her. La oss ta energi først, det stemmer absolutt ikke at EU har fulle lager av gass, de er nå på 60% og er på det laveste nivået siden energikrisen var på sitt sterkeste i 2022. Dessuten er dette snakke om små lager som kun dekker rundt 60 dager med forbruk. Å snakke om at dette gjør de uavhengig av gass fra Norge er fullstendig ignorant. Det samme er snakk om at Norge skal være avhengig av fornybar energi fra EU, Norge er det landet i Europa om ikke verden som får størst andel av sin strømtilførsel fra fornybar energi. Angående kapital. Man så hvor big deal Trump gjorde ut av dette Stargate prosjektet som skulle investere $500 milliarder over 10 år i USA, det er det samme beløpet som Norge har investert i Europa. Det er snakk om enorme beløp, om Norge hadde trukket ut sine investeringer og fordelt de mer på resten av verden ville det fått en veldig merkbar negativ effekt for økonomien i EU som allerede ligger nede med brukket rygg. Og igjen, jeg sier ikke at vi skal bruke denne makten til å kreve bedre handelsvilkår enn de andre medlemmene i EØS. Men poenget mitt er at vi er ikke medlem av EU, vi har avvist å gi fra oss suverenitet til de to ganger. Så på ting som ikke er handelsrelaterte (som f.eks hvordan vi skal bygge våre hus) så har EU ingen business med å diktere vår politikk. Og at all snakk om at vi må være forsiktig med å tråkke EU på tærne for å holde oss inne i varmen er fullstendig bullshit. EU har all interesse av å ha oss på laget. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå