Gå til innhold

Den 4. Energimarkedspakken....blir den vedtatt? Og ryker regjeringen omsider?

Sportydame

Anbefalte innlegg

Frp-leder Sylvi Listhaug garanterer motstand mot EUs fjerde energimarkedspakke: – Dette er en viktig sak

Sånn foruten Trump-sirkuset er dette noe av den mest spennende lesningen i disse dager synes jeg 😉 

Hadde vært moro om regjeringen røk ut allerede nå - så vi slapp å vente til høsten.

Har en liten følelse at Trump-bølgen har tatt over mer eller mindre hele Europa, inkl Norge nå - og flere og flere tør nå å innrømme at de synes det er helt ålreit å sette sitt eget land og interesser foran et over-regulert EU/Europa - siden vi faktisk ikke er medlemmer i EU engang.....

Det siste utspillet fra utvalget som foreslo ny Husleielov er vel også et tegn på at kommunistene i regjeringen beveger seg mer og mer mot et regime Hvermansen normalt ikke liker å identifisere seg med....

Ny husleielov: Fra makeover til takeover

Så registrerer jeg at AP nå omsider har innsett de dystre meningsmålingene og jobber som F for å gi strømstøtte til folket og endre skattereglene for å beholde norske fond..... :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slipper å vente til høsten? Mandatfordelingen på Stortinget vil være det samme uavhengig av om SP går ut av regjeringen. Jeg tviler på at Høyre eller Frp er så gira på å ta over nå og få slitasjen det innebærer før valget. 

Ryker regjeringen blir det nok en ren AP-regjering som styrer i mindretall frem til valget. Ikke så veldig ulikt det vi hat nå, bare SP på utsiden. 

Den energipakken er det flertall for på Stortinget uansett. AP vil få støtte av Høyre, Venstre og Mdg på den i alle fall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (6 minutter siden):

Slipper å vente til høsten? Mandatfordelingen på Stortinget vil være det samme uavhengig av om SP går ut av regjeringen. Jeg tviler på at Høyre eller Frp er så gira på å ta over nå og få slitasjen det innebærer før valget. 

Ryker regjeringen blir det nok en ren AP-regjering som styrer i mindretall frem til valget. Ikke så veldig ulikt det vi hat nå, bare SP på utsiden. 

Den energipakken er det flertall for på Stortinget uansett. AP vil få støtte av Høyre, Venstre og Mdg på den i alle fall.

Dersom Høyre faktisk støtter dette vet de at det også betyr deres undergang ift valget til høsten.

Da blir det enda større velger-flukt til Frp 😉 

Men det er kanskje like greit.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (46 minutter siden):

Dersom Høyre faktisk støtter dette vet de at det også betyr deres undergang ift valget til høsten.

Da blir det enda større velger-flukt til Frp 😉 

Men det er kanskje like greit.....

Hva konkret mener du er galt med denne pakken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (4 minutter siden):

Hva konkret mener du er galt med denne pakken?

At det blir umulig å reversere noe som helst senere - samt at et stort antall boliger må oppgraderes iht EU kravene.....

Nå er jeg generelt imot alt av overstyring fra EU - de regulerer seg ihjel - og jeg er ikke spesielt interessert i å bli med dem nedenom og hjem 😉 

For Norges del øyner jeg et lite håp med ny regjering - som ønsker å satse på Norge - og egne interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...