Gå til innhold

Når flyttet barnet på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vårt lille knøtt er 9 uker og sovingen går som regel veldig greit. Nå lurer vi på hvor lenge han bør sove på rommet vårt? For selv om han sover så lager han ofte så mange lyder at vi ligger våkne. Når han flytter på eget rom kommer vi selvsagt til å bruke babycall.

Når flyttet deres små på eget rom?

tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han MÅ ikke sove på deres rom i det hele tatt. Sover han fint natten gjennom er det like greit å flytte han nå mens han er så liten.

Selv har jeg ikke flyttet barna på eget rom før de har vært over året, men det er grunnet at vi ikke har ett soverom hver. ;)

Skrevet

Vi flyttet barna til eget rom når de var 6-9 mnd.

Skrevet

Oliver skal sove på eget rom for første gang i natt, og han er 7 måneder ( i dag, faktisk)

Skrevet

Du flytter han inn på eget romnår DU er klar for det ;)

Emma flyttet inn på rommet sitt da hu var 5 mnd gammel :)

Gjest Gjest
Skrevet

Lille Ronny flyttet inn eget rom da han var sånn ca 5 år :)

Gjest Rannva i.i.
Skrevet

Vesla flyttet på eget rom da vi sluttet med nattamming. Da var hun 6 mnd, og det var deilig å få soverommet "tilbake".

Skrevet

Min flyttet nr han var 7 mnd..

Skrevet

Begge ungene var rundt 7-8 måneder da de ble flyttet på eget rom. Dette gjorde vi samtidig som nattpuppen ble kuttet (begge ammet relativt ofte om natte fram til da). Pappaen fikk ansvaret de første nettene fram til de sov natta igjennom ;)

Eneste grunn for å ha babyen på rommet deres er vel for din del, hvis du må opp å amme han om natta. Men lydene fra babyen tror jeg dere vil vende dere til etterhvert. Mannen min var utrolig var for lyder før vi fikk unger. Nå registrerer han knapt skriking :ler:

Gjør det som føles mest rett for dere! ;)

Skrevet

Hun flyttet over gangen da hun var 4 mndr. Da ammet jeg om natta enda, men etter at hun flyttet sluttet hun å våkne for å få pupp. Tanken var egentlig å vente med eget rom til etter nattammingen, til det slo meg at det kanskje var en sammenheng ala "høna eller egget" der. :)

Skrevet

Førstemann sluttet m nattpupp når han var 4-5 mnd og fikk eget rom når hen var ti mnd(da fikk vi hus) . Nå har eg lillegull som er7(men så liten ennå..)mnd, han sover fr21 til 06. Sambo foreslo å flytte han inn på eget rom nå, men eg er ikkje heilt klar ennå...tror eg vil ventelitt til..

men lurer på å lage klart rommet til han nå..

Gjest Maddy
Skrevet

Eldste flyttet på eget rom når hun var 6 mnd. Minsten som er 9 mnd sover ennå på rom med oss. Hun har pusteproblemer og derfor velger vi å ha henne inne hos oss frem til ting forhåpentligvis bedrer seg.

Skrevet

Syns jeg husker at gullet var over 1 år før hun flyttet på eget rom. Hun sov godt om natten, og våknet ikke av noen lyder og lagde heller ikke noen lyder. Hun hadde eget rom, men jeg ville ikke flytte henne.

Skrevet

Vi har flyttet barna over på eget rom når de skal slutte med mat på natta. Det har gått helt smertefritt å kutte ut nattammingen på alle 3 ungene.

Skrevet

Min første flytta på eget rom når han var 3 uker, nr 2 flytta på eget rom etter 1 uke. Gikk veldig bra, og de har alltid vært veldig glade i å være på rommet sitt, enkelt å legge dem, døra lukka og lyset av helt fram til eldstemann var ca 4, 5.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vendelin fikk eget rom (rett over gangen, ca 5 skritt fra sengekanten min) da hun var 3 mnd. Vi sov bedre alle sammen etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...