Gå til innhold

Forsinket mens

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Satt inn embryo 18.12 og fikk mensen 22.12. Dette var fryseforsøk i naturlig syklus, tok kun Ovitrelle for å få eggløsning da jeg ikke fant den ved testing. Hadde mensen som normalt den gangen, og ventet nå mens for 5 dager siden. Har veldig stabil syklus, og pleier å få mensen ca. på dagen +/- 1 dag. 

Har tatt graviditetstest og den er negativ. Nokon som har opplevd det samme og vet hva det kan skyldes? Har ikke før hatt så forsinket mens. 

Anonymkode: f20d9...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
mommyaka skrev (27 minutter siden):

Du tok ovitrelle selv om du ikke viste når eggløsning var? 

Var på kontroll, de sa at eggløsning nærmet seg og at jeg skulle teste de neste to dagene etter eggløsning. Om jeg ikke fikk positiv eggløsningstest innen de to dagene, så skulle jeg ta ovitrelle. Så ja, eg tok Ovitrelle for å starte eggløsning 

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Var på kontroll, de sa at eggløsning nærmet seg og at jeg skulle teste de neste to dagene etter eggløsning. Om jeg ikke fikk positiv eggløsningstest innen de to dagene, så skulle jeg ta ovitrelle. Så ja, eg tok Ovitrelle for å starte eggløsning 

ts 

Men om du tar ovittell og egget ikke er stort nok vil du jo slippe et umodent egg.  Så det er jo mulig at du da ikke fikk eggløsning. Eller at du tok ovitrelle og den ikke gav deg eggløsning om egget ikke er klart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (54 minutter siden):

Men om du tar ovittell og egget ikke er stort nok vil du jo slippe et umodent egg.  Så det er jo mulig at du da ikke fikk eggløsning. Eller at du tok ovitrelle og den ikke gav deg eggløsning om egget ikke er klart 

Skjønner. I følge klinikken var egget klart (altså den størrelsen de pleier å være rundt når det løsner, husker ikke mm). Og alt såg bra ut ved innsett. Men jeg er ganske ny i dette gamet, så er litt usikker på de fleste ting😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk satt inn et 5 dagers embryo i naturlig syklus, og fikk mensen den 22.12. Kan vi da si at du har en luthealfase som vanligvis er 9 dager? Det synes jeg hørtes veldig kort ut.

Nå er mensen 5 dager forsinket. Kan vi da si at din luthealfase denne syklusen er på 14 dager? I så fall tenker jeg at denne lengden hørtes mer normal og sunn ut. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertefisk skrev (40 minutter siden):

Du fikk satt inn et 5 dagers embryo i naturlig syklus, og fikk mensen den 22.12. Kan vi da si at du har en luthealfase som vanligvis er 9 dager? Det synes jeg hørtes veldig kort ut.

Nå er mensen 5 dager forsinket. Kan vi da si at din luthealfase denne syklusen er på 14 dager? I så fall tenker jeg at denne lengden hørtes mer normal og sunn ut. :)

Er i grunn litt enig med deg her, ja😊. Grunnen til at eg lurer er at 1 eg har veldig regelmessig syklus, 2 Har aldri merket noe til eggløsning så aner ikke når den er i syklusen og 3 22.12 er dagen jeg forventet mens mtp mens i november. 
Men i forkant av fryseforsøket, så hadde jeg mnd før hatt ferskinnsett etter hormonstimulering. Klinikken opplyste at det ved syklus etter stimulering kunne oppstå litt unormalheter, som jeg da har tenkt var grunn for sen eggløsning i desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner. I følge klinikken var egget klart (altså den størrelsen de pleier å være rundt når det løsner, husker ikke mm). Og alt såg bra ut ved innsett. Men jeg er ganske ny i dette gamet, så er litt usikker på de fleste ting😊

Men str på egget dy snakker om her..var når du hadde innsett?

Ikke np som du tok sprøyten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...