AnonymBruker Skrevet 28. januar #21 Del Skrevet 28. januar Makavelli skrev (På 23.1.2025 den 13.52): Skjønner ikke hvorfor man skal gi gave til et brudepar når man ikke er invitert i bryllupet? Vet du ! Nå er du inne og kommenterer alle tråder med surmaget kritikk som går på at en ikke skal bry seg eller vise folkeskikk , og så er du til og med så frempå at du til slutt hevder at det er norsk kultur og skikk og bruk. Det er det fanden meg ikke . Det er du som prøver å overbevise noen sjeler at en bør være en kald, sjofel fisk . Lurer på hvilket land du kommer fra? Du misliker vår væremåte tydeligvis Anonymkode: 2ba60...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #22 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 14.09): Vi gir etter relasjon, uavhengig om vi er invitert i selskapet. Til tantebarna våre hadde vi nok gitt et sted mellom 1000-2000kr, avhengig av hva de ønsker seg. Å gi en gave er da ikke en betaling for å være invitert i selskap. Å gi etter kuvertpris? Spør du da om Hva selskapet koster per pers? Anonymkode: 1560a...b53 Kuvertpris bryllup ligger vel mellom 1.000 - 1.500 kroner, så en trenger ikke å spørre. Anonymkode: f8551...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 28. januar #23 Del Skrevet 28. januar Jeg ga tantebarn 500 i bursdagsgave nå, så i bryllupsgave hadde jeg nok lagt meg på 2000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #24 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kuvertpris bryllup ligger vel mellom 1.000 - 1.500 kroner, så en trenger ikke å spørre. Anonymkode: f8551...48a Det er jo absolutt avhengig av hvor man holder det. Så mellom 1000-1500kr er ingen fasit. Anonymkode: 1560a...b53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #25 Del Skrevet 28. januar Til venners barn som gifter seg og som vi ikke er i bryllup til pleier vi å gi rundt 1500,-. Til tantebarn gir vi mer men da har vi alltid vært i selskapet. Har da lagt oss på ca 4-5000,-. Hva med 2.500-3.000,-?? Anonymkode: 730e5...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #26 Del Skrevet 28. januar Hadde ikke gitt om jeg ikke var bedt. Er ikke relasjonen vår nært nok for å inkludere meg i feiringen, er den ikke nært nok for gave heller. Anonymkode: 9febc...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #27 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 13.58): Ville gitt det samme i gave uavhengig av invitasjon og type bryllup. Er ikke tilhenger av tvunget eller spesifikk resiprositet. Man gir fordi man vil og kan, ikke fordi man skal få noe tilbake. Anonymkode: b1b2a...547 Enig. Hvis man virkelig skal regne i kroner så sparer man vel penger på å IKKE delta på bryllup. Reise, overnatting og alkohol koster mer enn bryllupsgaven ofte. Å ikke gi skikkelig gave til så nær familie ville vært rart Anonymkode: f82ac...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #28 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 17.04): Til venners barn som gifter seg og som vi ikke er i bryllup til pleier vi å gi rundt 1500,-. Til tantebarn gir vi mer men da har vi alltid vært i selskapet. Har da lagt oss på ca 4-5000,-. Hva med 2.500-3.000,-?? Anonymkode: 730e5...139 Personlig synes jeg det er alt for mye. Anonymkode: 88aed...677 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #29 Del Skrevet 30. januar Til tante/onkelbarn hadde vi gitt samme sum uansett om vi var invitert eller ikke. Rundt 2500 tenker vi (vi har ok økonomi og har ikke egne barn - og gir ikke andre gaver etter fylte 18 i samråd med resten av familien). Dette med å gi etter kuvertprisen har jeg heller ikke forstått. Dette er søskenbarn, men jeg har en fetter jeg har hatt veldig mye kontakt med. Han og kona har skikkelig dårlig råd - og bryllupet var deretter. Så har jeg også en fetter hvis foreldre nok har et tresifret antall millioner på bok. Jeg har hatt minimalt med kontakt med ham, og bryllupet hans var hinsides overdådig. Skulle sistnevnte brudepar fått kanskje 10 ganger så mye i gave som førstnevnte? Vi ga likt. Anonymkode: 90e12...b73 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 31. januar #30 Del Skrevet 31. januar Jeg hadde gitt samme gave som om jeg var invitert i bryllupet. Har aldri skjønt den «gaven må stå i stil til hva jeg får ut av det»-tankegangen. Jeg er nær mine tantebarn og ville gitt en gave til 200-2500 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå