AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Hei! Til dere med to barn som er veldig tett, altså kanskje 1 eller 2 år i mellom, hvordan er det?🥰 jeg fødte en datter i jula, og ønsker meg allerede en til❤️ hvor fort ble du gravid etter fødsel? ☺️ Anonymkode: 120d8...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Til dere med to barn som er veldig tett, altså kanskje 1 eller 2 år i mellom, hvordan er det?🥰 jeg fødte en datter i jula, og ønsker meg allerede en til❤️ hvor fort ble du gravid etter fødsel? ☺️ Anonymkode: 120d8...5b4 Husk at når du er gravid, så orker du ikke oppfølgingen av barn på samme måte. Anonymkode: b71d5...464 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Jeg har en søster og en venninne som begge ble gravide igjen få måneder etter førstemann, og begge sier at det skulle de aldri valgt igjen. Det er tungt å slite med kvalme og gravid-utmattelse samtidig som man skal ta seg av en baby - spesielt om du fremdeles er i permisjon og er alene om å ta vare på denne babyen hele dagen. Det er tungt med en nyfødt når du allerede har en ett-åring som trenger hjelp til mer eller mindre alt. Og det kan være tungt å gå rett på en ny permisjon. Anonymkode: 8edd7...103 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Vi har 1 år og 3 uker mellom våre, syntes ikke at det var spesielt tungt da de var små og de er bestevenner nå (skolealder). Har venninner med enda mindre aldersforskjell og de sier det samme. Anonymkode: 64361...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar To under to er kaos, og utrolig krevende. Da skal man ha det meget stabilt og sterkt ellers i livet, ikke bare ha lyst på.. Her skjedde det ved et uhell, og de to fikk aldri samme oppfølging som de to som fikk være spedbarn alene.. Anonymkode: c7dbc...a9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Jeg ble gravid 4 mnd etter fødsel, men mistet i uke 14 dessverre. Så ble jeg gravid igjen ganske fort, så det er litt under 19 mnd mellom dem nå❤️ min første ble også født i jula. Veldig koselig med to tette, storebror er veldig opptatt av og glad i, men ikke sjalu, på lille Anonymkode: 9e69a...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #7 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har 1 år og 3 uker mellom våre, syntes ikke at det var spesielt tungt da de var små og de er bestevenner nå (skolealder). Har venninner med enda mindre aldersforskjell og de sier det samme. Anonymkode: 64361...950 Jeg har aldri møtt noen som ville gjentatt det. Selv om mine nå er tett, innså jeg jo at de ikke fikk i nærheten av samme oppfølging som de andre.. Anonymkode: c7dbc...a9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #8 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei! Til dere med to barn som er veldig tett, altså kanskje 1 eller 2 år i mellom, hvordan er det?🥰 jeg fødte en datter i jula, og ønsker meg allerede en til❤️ hvor fort ble du gravid etter fødsel? ☺️ Anonymkode: 120d8...5b4 Samme her, men jeg tenker vente slik at neste kommer sommer/høst 2026. Hadde jeg vært noen år yngre ville jeg hadd 4-5år mellom. Nyfødt tiden er så innmari hærlig og jeg skulle gjerne gjort den 100 ganger, men da må de andre ungene være litt større slik at rutiner og selvstendighet (dogåing feks) er på plass. Anonymkode: 731b1...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #9 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble gravid 4 mnd etter fødsel, men mistet i uke 14 dessverre. Så ble jeg gravid igjen ganske fort, så det er litt under 19 mnd mellom dem nå❤️ min første ble også født i jula. Veldig koselig med to tette, storebror er veldig opptatt av og glad i, men ikke sjalu, på lille Anonymkode: 9e69a...cf9 Skal sies at jeg gikk på xonvea som tok all kvalme, så jeg var pigg og i god stand til å ta av meg barnet jeg hadde selv om jeg var gravid. Ble ikke tungt før mot slutten da jeg var blitt ganske stor og måtte være alene med barnet før han begynte i barnehagen😅 det er lurt å tenke på, du får kanskje ikke barnehageplass før aug 2026? Anonymkode: 9e69a...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #10 Del Skrevet 23. januar Ble gravid da første var 6 mnd. var ganske tungt i starten av graviditeten, men ellers har det vært helt fint. Fikk nr 3 da mellomste var 3,5 år, og jeg syntes det var mye lettere med lite mellomrom mellom enn så stort! Anonymkode: 45c29...55d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei! Til dere med to barn som er veldig tett, altså kanskje 1 eller 2 år i mellom, hvordan er det?🥰 jeg fødte en datter i jula, og ønsker meg allerede en til❤️ hvor fort ble du gravid etter fødsel? ☺️ Anonymkode: 120d8...5b4 Veldig fornøyd med to tett Var lenge hjemme med begge. Gode søskenbånd og mye glede av hverandre. Tungt når det ståe på med lite søvn osv men verdt det! Anonymkode: e4a4b...edc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #12 Del Skrevet 23. januar Jeg blir sikkert kg-drept nå, men jeg fatter ikke de som tenker på én til så tidlig. Må jo være hormoner som kødder med deg, for jeg tenker…du er i 4.trimester, babyen har så vidt forlatt kroppen din, her har du et omtrent nyfødt barn som du ikke kjenner enda, et barn som ikke har sagt sitt første ord, som er 100% avhengig av deg, som ser på deg som sin eneste verden, et menneske du så vidt har skrapt overflaten av… og så er ikke det nok? Du vet heller ikke hvordan graviditet nr 2 blir, hva om du blir skikkelig dårlig med bekkenløsning eller kvalme? Svangerskapsdepresjon? Skal du «ta ifra» barnet du har denne verdifulle tiden med bare dere to? Misforstå meg rett, jeg ELSKET nyfødttiden og kunne ha hatt 100 spedbarnstider, men etter 6 mnd starter det harde arbeidet. For meg blir dette som å forsyne seg flere ganger fra kakebordet før man i det hele tatt har smakt på kaka man hadde. Anonymkode: 76e91...3bd 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #13 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg blir sikkert kg-drept nå, men jeg fatter ikke de som tenker på én til så tidlig. Må jo være hormoner som kødder med deg, for jeg tenker…du er i 4.trimester, babyen har så vidt forlatt kroppen din, her har du et omtrent nyfødt barn som du ikke kjenner enda, et barn som ikke har sagt sitt første ord, som er 100% avhengig av deg, som ser på deg som sin eneste verden, et menneske du så vidt har skrapt overflaten av… og så er ikke det nok? Du vet heller ikke hvordan graviditet nr 2 blir, hva om du blir skikkelig dårlig med bekkenløsning eller kvalme? Svangerskapsdepresjon? Skal du «ta ifra» barnet du har denne verdifulle tiden med bare dere to? Misforstå meg rett, jeg ELSKET nyfødttiden og kunne ha hatt 100 spedbarnstider, men etter 6 mnd starter det harde arbeidet. For meg blir dette som å forsyne seg flere ganger fra kakebordet før man i det hele tatt har smakt på kaka man hadde. Anonymkode: 76e91...3bd Jeg er enig. Var i lykkerus til 4.mnd og da innså jeg at jeg var glad for at vi ikke hadde prøvd igjen enda! Er nå over 3 år mellom nr 1 og 2, og jeg vil gjerne ha en tredje men ikke enda Anonymkode: d4d56...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. januar #14 Del Skrevet 23. januar Det er 2 år 3 mnd mellom de nr 1 og 2 og 22 mnd mellom 2 og 3, så vi begynte prøvingen ganske tidlig etter at forrige ble født. (Det tok ett år å bli gravid med nr 2 så jeg er glad vi begynte så tidlig som vi gjorde.) For oss har det vært perfekt. Det kan være litt intenst i starten med tette barn, mens de er små og uselvstendige, men så blir det raskt mye lettere. Det har vært veldig praktisk å ha tette barn (lett å finne felles aktiviteter og det er lettere å ha sammenfallende interesser når man er likere i alder og så synes jeg det har vært greiere å ha hele småbarnstiden "på en gang" framfor å skulle begynne på nytt igjen når man endelig har fått litt eldre barn) og det har vært fint å se at de har et tett og godt søskenforhold. Jeg hadde absolutt valgt det samme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #15 Del Skrevet 23. januar En av mine bestemødre fikk fire barn på under 5 år. 17-19 måneder i mellom. Tror ikke de hadde ønsket de noe tettere enn det, men det gikk fint. De var stort sett venner igjennom oppveksten, tett nå som voksen mellom par av dem. Jeg tenker du må gi kroppen tid til å hele etter graviditet og fødsel om det er rundt en måned siden du fikk første. Ikke sikkert alt blir likt hverken med graviditet og plager da, eller mellom babyene. For alt du vet kan det bli kolikkbarn på begge, og det er tøft. En venninne har ca ett år i mellom på sine to, og de er som erteris når de er venner, og litt mye når de vil hver sine ting. Gutt og jente, men stort sett venner. Så sier ikke at det ikke kan gå bra, men gi kroppen din litt mer ro er mitt råd. Anonymkode: 09fd8...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #16 Del Skrevet 23. januar 18 mnd mellom mine, var ikke planlagt å få de så tett - men nr. 2 satt på 1. forsøk. Da var eldstemann 10 mnd. Begge er født 5-6 uker før termin. Første 2 årene var slitsomme, mest pga mye sykdom og lite søvn. Årene etter har vært fantastiske! Nå er de 19 og 20, og er hverandres beste venn, og vi er så glade for at vi har de og at de har hverandre! Anonymkode: c10c7...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #17 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Til dere med to barn som er veldig tett, altså kanskje 1 eller 2 år i mellom, hvordan er det?🥰 jeg fødte en datter i jula, og ønsker meg allerede en til❤️ hvor fort ble du gravid etter fødsel? ☺️ Anonymkode: 120d8...5b4 Vi startet prøveng på nr 2 når eldste fylte 3 mnd og mensen kom tilbake. Anonymkode: 77858...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #18 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi startet prøveng på nr 2 når eldste fylte 3 mnd og mensen kom tilbake. Anonymkode: 77858...45e Hvor lang tid tok det før du ble gravid på nytt hvis du har blitt det? 🥰 Anonymkode: 120d8...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #19 Del Skrevet 23. januar Som tvilling selv, gikk jeg bevisst for to tette. Det var jo litt stress i slutten av svangerskapet og i starten med to, spesielt siden minste ble to måneder prematur med litt sykehusinnleggelse og greier, men det tok ikke mange månedene før det gikk seg til. Og siden da har det faktisk vært kjempebra med to. De har så mye glede av hverandre, og istedenfor for to runder med småbarns styr ble det en litt lengre. Men vi gjorde det enkelt for oss selv og fokuserte på tilknytning. Bæresjal flittig brukt på begge. Samsoving, amming i søvn, Oda, enkel hverdagslogistikk med fleksible jobber og nærhet til både jobb og bhg. Resultatet i dag, to trygge robuste jenter med masse glede av både hverandre, hverandres venner og egne venner. Hadde glatt gjort det samme igjen. Men skjønner også at jeg har hatt litt flaks med ungene.. Anonymkode: 25067...2fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 23. januar #20 Del Skrevet 23. januar Er akkurat to år mellom mine. Var travelt og kos når det var nyfødt tiden. Eldstemann ble fort «voksen» og hjalp meg masse allerede som 2 åring. De er nå 8 og 10 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå