AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Vi har en 10 år gammel TV, så tror ikke det er en smart-tv. Vi har sagt opp tv abonnementet fordi vi alltid endte opp med å bruke chromecast og caste til tv'en da vi har både tv2 play, nrk, netflix, viaplay, max, prime osv på telefonen. Nå har barna blitt såpass store at de gjerne vil se på TV selv uten å alltid må caste fra min eller mannen min sin telefon. Finnes det noen måte å få alle disse streaming-appene på TV'en slik at barna kan surfe selv eller må vi rett og slett kjøpe en mer moderne TV? Hilsen lite teknisk mor Anonymkode: 46a53...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Du må rett og slett kjøpe en moderne Tv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Det går ikke så lenge det ikke er smart-tv tror jeg Anonymkode: 4f657...62f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Du må nok ha nyere tv. Og WiFi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Har du en gammel laptop og hdmi-kabel er det en løsning. Hilsen også ekstremt lite teknisk. Anonymkode: 65113...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 23. januar #6 Del Skrevet 23. januar Apple TV eller den nye Google TV gjør dumme tv'er småsmart. Er eget brukergrensesnitt som kan starte apper på iallfall så slipper ås itte med mobil og caste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #7 Del Skrevet 23. januar Apple tv Anonymkode: c4224...7b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 23. januar #8 Del Skrevet 23. januar (endret) Trenger ikke ny TV. Kjøp en Google Chromecast eller en AppleTV-enhet. Den kobles til den TV'en du har, og vipps har du en Smart-TV for under 1000 kroner. Fungerer alene med egen fjernkontroll, uten mobil, men du kan også streame fra mobil, eller nettbrett eller PC, når det passer seg sånn. Jeg har denne. Fungerer utmerket. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/google-chromecast-med-google-tv/462457 Endret 23. januar av aksase 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #9 Del Skrevet 23. januar Google TV Streamer og Apple TV har begge fjernkontroll. Anonymkode: 14887...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 23. januar #10 Del Skrevet 23. januar Apple tv eller chromecast. Smart-tv går veldig fort ut på dato, og i et femårs perspektiv begynner de ulike operatørene å slutte å støtte appene på smart-tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11 Del Skrevet 23. januar Har barna en spillkonsoll? Man kan installere streaming apper på spillkonsoller. Anonymkode: 98824...d66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet 23. januar #12 Del Skrevet 23. januar Ikke finn på å kjøpe ny tv kun for streamingens del. Vi har gjort vår "dum" ved å ikke koble den til nett. Kjøp en apple tv eller google tv-streamer. Eller hvis dere har spillkonsoll, så kan dere laste ned streamingapper på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 23. januar #13 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har en 10 år gammel TV, så tror ikke det er en smart-tv. Vi har sagt opp tv abonnementet fordi vi alltid endte opp med å bruke chromecast og caste til tv'en da vi har både tv2 play, nrk, netflix, viaplay, max, prime osv på telefonen. Nå har barna blitt såpass store at de gjerne vil se på TV selv uten å alltid må caste fra min eller mannen min sin telefon. Finnes det noen måte å få alle disse streaming-appene på TV'en slik at barna kan surfe selv eller må vi rett og slett kjøpe en mer moderne TV? Hilsen lite teknisk mor Anonymkode: 46a53...98a Ved å benytte en "strømmeboks" som Google TV Streamer og Apple TV, eller tilsvarende vil en få en fjernkontroll som kan benyttes. Da logger en inn på de ulike appene, tv2 play, nrk, netflix, viaplay, max, prime på strømmeboksen, og kan se direkte. Kjøpte nylig en Strong LEAP-S3+ 4K Google TV Box, den er rimeligere enn Google og Apple TV, men er Google kompatibel. https://www.power.no/tv-og-lyd/avspillere/streaming/strong-leap-s3-4k-google-tv-box-mediespiller/p-3232223/store/1120/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 23. januar #14 Del Skrevet 23. januar aksase skrev (10 minutter siden): Trenger ikke ny TV. Kjøp en Google Chromecast eller en AppleTV-enhet. Den kobles til den TV'en du har, og vipps har du en Smart-TV for under 1000 kroner. Fungerer alene med egen fjernkontroll, uten mobil, men du kan også streame fra mobil, eller nettbrett eller PC, når det passer seg sånn. Jeg har denne. Fungerer utmerket. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/google-chromecast-med-google-tv/462457 Jepp, en boks som dette med Google TV er gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 23. januar #15 Del Skrevet 23. januar Eric_B skrev (17 minutter siden): Apple TV eller den nye Google TV gjør dumme tv'er småsmart. Er eget brukergrensesnitt som kan starte apper på iallfall så slipper ås itte med mobil og caste. Fasit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #16 Del Skrevet 23. januar Takk for svar alle! Da blir det apple tv eller google chromecast. Tar gjerne i mot forslag til hva som er best. Jeg har iphone, mens mann og det eldste barnet har android telefoner. Eldste barnet har også xbox på rommet sitt og har netflix og viaplay der. Men de to minste har ikke det, og vi ønsker uansett å ha dette på Tv'en i stuen:) Men takk for alle svar. Ble lettet nå fordi jeg ikke trenger kjøpe ny tv! Anonymkode: 46a53...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #17 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar alle! Da blir det apple tv eller google chromecast. Tar gjerne i mot forslag til hva som er best. Jeg har iphone, mens mann og det eldste barnet har android telefoner. Eldste barnet har også xbox på rommet sitt og har netflix og viaplay der. Men de to minste har ikke det, og vi ønsker uansett å ha dette på Tv'en i stuen:) Men takk for alle svar. Ble lettet nå fordi jeg ikke trenger kjøpe ny tv! Anonymkode: 46a53...98a Apple tv har jeg hatt i 'alle år'. Med iphone kan du også bruke den som fjernkontroll til apple tv. Du kan også sende innhold fra iphone til apple tv. Alt går i ett med apple-produktene. Hvordan det er med chromecast vet jeg ikke, ei heller andriod. Men jeg er på vei bort fra apple, så finner det ut tidsnok. Anonymkode: 3c694...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #18 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Apple tv har jeg hatt i 'alle år'. Med iphone kan du også bruke den som fjernkontroll til apple tv. Du kan også sende innhold fra iphone til apple tv. Alt går i ett med apple-produktene. Hvordan det er med chromecast vet jeg ikke, ei heller andriod. Men jeg er på vei bort fra apple, så finner det ut tidsnok. Anonymkode: 3c694...1cc Google-produktene og Android fungerer som regel like bra som Apple sine, og på omtrent samme måte. Største forskjellen tror jeg er prisen. Apple er nesten alltid betydelig dyrere enn alternativene, men det er sjelden det er verd de ekstra pengene. Med mindre man er med i den eksklusive Apple-menigheten, da. Da er man gjerne villig til å betale litt mer enn nødvendig. 🙂 Den store fordelen med Android er alle valgmulighetene fordi det er så mange produsenter og så mange ulike produkter som støtter denne plattformen. Det finnes et Android-produkt for enhver smak, ethvert behov og enhver lommebok. Apple har et veldig begrenset utvalg av produkter og modeller. Anonymkode: 953bf...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 23. januar #19 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for svar alle! Da blir det apple tv eller google chromecast. Tar gjerne i mot forslag til hva som er best. Jeg har iphone, mens mann og det eldste barnet har android telefoner. Eldste barnet har også xbox på rommet sitt og har netflix og viaplay der. Men de to minste har ikke det, og vi ønsker uansett å ha dette på Tv'en i stuen:) Men takk for alle svar. Ble lettet nå fordi jeg ikke trenger kjøpe ny tv! Anonymkode: 46a53...98a Begge delene har brukergrensesnitt, trenger ikke bruke telefonene deres her så det har ikke så mye å si. Det fungerer på samme måte som du kobler til en spillkonsoll. Koble til dingsen til TVn å velger du riktig HDMI-inngang. Der får du opp en smart-tv skjerm der du kan laste ned appene Netflix, TV2 play osv direkte. Så logger du deg inn i appenene på selve enheten. (Du kan bruke mobilen som alternativ til fjernkontrollen iallfall på Apple TV) Søk "Apple TV Google Tv" i YouTube så får du sett hva det går i før du kjøper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 23. januar #20 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): google chromecast Google Chromecast er noe annet enn Google TV. Chromecast har ikke noe eget brukergrensesnitt, det bare strømmer innhold fra telefonen din over på TVen. Google TV har egen internettilkobling og eget brukergrensesnitt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå