AnonymBruker Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Noen som har erfaring med en fotkrem som faktisk fungerer på svært tørre føtter? Har prøvd noen få i tillegg til vanlig krem, men det hjelper kun der og da, når den har trukket inn er de like tørre. Anonymkode: 294ef...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar (endret) Det som har hjulpet meg - og jeg hadde så tørr og hard hud under hælene at de sprakk opp - var en kombinasjon av en krem med salicylsyre (BHA) som myknet den harde huden, og en fetere krem som ga fukt og bidro til å holde huden myk. Jeg brukte CeraVe SA Renewing Foot Cream annen hver kveld, og vanlig fotkrem fra Scholl kveldene i mellom. Endret 23. januar av Roci 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Kremer med Urea, minst 10%. Isdin eller Eucerin sin er veldig god, men er usikker på tilgjengelighet i Norge (?) Glycolic acid fra the Ordinary (AHA) under en god fotkrem, og så myke sokker over natten, er også et supert triks. Uansett hva du prøver er det viktig å fjerne død hud manuelt først. Scholl har mange gode produkter for dette. En rimelig pimpstein fungerer også veldig godt. Om budsjettet tillater det er en tur til fotbehandling virkelig verdt det om vinteren. Anbefaler parafinbehandling. Anonymkode: 92709...8a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #4 Del Skrevet 23. januar Jeg liker fotkremene fra Gehwol. Også tar jeg glycolic acid fra The Ordinary på hard hud før jeg legger meg for kvelden. Det har gjort underverker for mine føtter Anonymkode: 6c821...ca0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 23. januar #5 Del Skrevet 23. januar Isispharma har en med 50% urea som skal være ypperlig. Bruker også den fra Gehwol, og den funker som et beist. Fra grusomme til fine føtter, også lukter den spa. Er en salve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Del Skrevet 25. januar Glycolic Asid slik som denne fra the ordinary og så vaselin over. Billig og effektivt. Er det veldig hardt, så smør inn med dette, pakk det inn i gladpack med sokk over og som med det over natten. https://lyko.com/no/the-ordinary/the-ordinary-glycolic-acid-7--exfoliating-toner-100-ml?gad_source=1&gbraid=0AAAAADgCiCh5Uw0umn4BXe-hO3HVm27yF&gclid=CjwKCAiAtNK8BhBBEiwA8wVt98rA4w8r3AcMbG-XGQ2FFSikv2zm6XMrYUXtXVSol3z94SUyVHFfthoCq1YQAvD_BwE Anonymkode: cbf8e...db7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar Jeg bruker apo base 60% body. Hadde veldig tørre føtter som klødde og flasset, før jeg startet med apo base. Har prøvd mange andre fotkremer før også, men apo base er definitivt best! Smører på kvelden når jeg legger meg, og får da bonusen med ekstra fuktighet på hendene! Anonymkode: 46bec...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #8 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 12.56): Noen som har erfaring med en fotkrem som faktisk fungerer på svært tørre føtter? Har prøvd noen få i tillegg til vanlig krem, men det hjelper kun der og da, når den har trukket inn er de like tørre. Anonymkode: 294ef...376 Kjøp Salisylvaselin 2% på apotek. Tørre føtter må smøres minst en gang i døgnet. Man kan ikke smøre tørr hud en gang og tro det hjelper resten av livet. Jo eldre du blir desto mer må du smøre huden. Anonymkode: 31d7c...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå